TEST Škoda Kodiaq

TEST Škoda Kodiaq

Do testu se nám dostal Kodiaq, konkrétně jeho 7 místná verze s benzínovou 1.4, manuální převodovkou a s pohonem všech kol.

Exteriér

Kodiaq v bílé barvě se mi líbí, na velkých 18 palcových kolech mu to rozhodně sluší. Šikovným detailem jsou prahy kryté dveřmi, při vystupování se o ně neušpiníte. Další Simply Clever řešení je ochrana hran dveří.

 

Interiér

Po usednutí za volant Kodiaqa, do elektricky nastavitelné sedačky si člověk rychle najde pohodlnou polohu za volantem. Volant i sedačka jsou nastavitelné v širokém rozsahu, navíc všude je dostatek místa. Kožené sedačky jsou pro větší pohodlí posádky vyhřívané a ty přední i odvětrávané. Auto si navíc podle klíče pamatuje polohu sedačky i nastavení infotainmentu podle posledního nastavení použitého s tímto klíčem. Testovaný vůz je vybaven nejvyšším Infotainment systémem Columbus s 9,2“ obrazovkou a sound systémem Canton. V interiéru je znát kvalita použitých materiálů i zpracování. Zajímavým detailem je ambientní LED osvětlení interiéru, u kterého se dá nastavit barva a intenzita. Pochválit musím tradičně řešené ovládání (třízónové) klimatizace, které se snadno ovládá.

Zadní sedačky jsou dělené v poměru 60:40, jsou posuvné a mají nastavitelný sklon. Nechybí stínící roletky oken, na středovém tunelu jsou vedle ovládání klimatizece také zásuvky a to USB, na 12V a na 230V. Pro rodiče je užitečná elektronická dětská pojistka, která řidiči umožňuje pomocí tlačítek uzamknout zadní dveře a okna. V této výbavě je i 3. řada sedaček, nastupování je možné po sklopení a posunutí 2. řady sedaček dopředu. Sedačky jsou spíše pro občasné využití, přestože se dá prostor pro nohy zvětšit, stále se sedí dost nízko a úplné pohodlí tak nečekejte.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Subaru Impreza WRX STI

Bezdotykové otevírání pátých dveří. Při přepravě více lidí nebo velkého nákladu se hodí místo na roletu v kufru. Pod poslední řadou sedaček je ještě dojezdová rezerva a subwoofer.

 

Místo se našlo i pro Simply clever řešení, například deštníky ukryté ve dveřích, nebo vyjímatelná svítilna v zavazadlovém prostoru.

Motor a jízda

Testované auto má nejmenší z dostupných motorů, tedy benzínovou 1.4 s výkonem 110 kW. Tento turbem přeplňovaný agregát podává maximální kroutící moment 250 Nm od 1500 o 3000 otáček. Maximálního výkonu 150 koní dosahuje mezi 5 a 6 tisíci otáček. Manuální šestirychlostní převodovka má přesné dráhy řadící páky, na 6 rychlostní supeň při 130 kilometrové rychlosti motor točí 3000 otáček. Kodiaq s motorem 1.4 TSI má rekuperaci brzdné energie pomocí alternátoru a vypínání 2 válců. I díky těmto systémům se s autem při lehké noze dalo jet mimo město za 6 litrů, to je na velké 7 místné auto s pohonem 4×4 velmi dobrá hodnota.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagen ID.3: Překvapil nás dojezd i to, že jsme mohli vyrazit jen ve čtyřech

Příplatkovou výbavou je Driving mode select a adaptivní podvozek (DCC), při změně režimu se změní nastavení tlumičů i reakce na plyn. Jízda s autem je příjemná, především v komfortním režimu dobře tlumí nerovnosti a hluk. Při jízdě 50 km/h na kočičích hlavách se hluk od kol pohyboval na velmi dobré úrovni 55 db. Po přepnutí do sportovního režimu tlumiče změní charakteristiku a také motor reaguje na plyn živěji. Zajímavá je také možnost individuálního nastavení, kdy si charakteristiku vozu nastavíte dle vlastních požadavků. Auto je vybavené všemi možnými asistenčními systémy: Lane Assist, Blind Spot Detect, Adaptivní tempomat, Emergency Assist, Traffic Jam Assist (pouze s automatickou převodovkou). Velmi příjemným prvkem výbavy je 360° parkovací asistent Area view, dokáže zobrazit prostor okolo vozu nejen z vrchu ale také z prakticky libovolného úhlu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda HR-V 1.5 CVT

 

V terénu je Kodiaq na svou velikost velmi schopný, díky světlé výšce 188mm, nájezdovým úhlům 22° vpředu, 23,1° vzadu a přechodovému 19,7°. Příplatkovou výbavou je i režim Off-road, pod ním se ukrývá hned několik důležitých pomocníků pro jízdu v terénu. Na první pohled nejvýraznější změnou je jemnější reakce na plynový pedál, také se upraví funkce ABS. Dále se pod Off-road tlačítkem skrývají asistenti rozjezdu a pro jízdu z kopce, to nejdůležitější pro jízdu v terénu je však EDS – elektronická uzávěrka diferenciálu, jehož účinnost se v Off-road režimu ještě zvýší.

 

Závěr

Jedná se o zajímavou kombinaci velkého a prostorného rodinného auta, se schopným autem jak na silnici tak v terénu. Samozřejmostí je skvělá ergonomie jak bývá u Škody zvykem. Nevýhodou je složitější ceník, nadruhou stranu si můžete vybavit auto podle vašich požadavků.

 

Výhody

+ dostatek prostoru

+ terénní dostupnost

+ vysoká výbava

+ ergonomie

 

Nevýhody

– malá základní výbava

– vyšší cena příplatků