Jeep Renegade Trailhawk 2.0 MultiJet AWD – zelenáč s velkým smyslem pro detail

Jeep Renegade 08

Značka Jeep měla v naší redakci za posledních pár dní hned dva své zástupce. Po celkem podařeném Compassu k nám doráží také Jeep Renegade, který byl stejně jako Compass vybaven naftovým dvoulitrovým motorem v kombinaci s devítistupňovým automatem, a navíc v té nejvyšší výbavě Trailhawk. Jak již víme z redakčního testu Compassu, tato kombinace motoru a převodovky funguje opravdu velmi dobře a komfortně. Jak tedy funguje v Jeepu Renegade a samozřejmě nejen to se dozvíte v našem redakčním testu.

Jeep Renegade je nejmenším zástupcem v paletě nabízených vozů této značky a svojí podvozkovou platformu sdílí se svým koncernovým sourozencem Fiatem 500X. Jeep Renegade je ale také nejoriginálnějším vozem značky. U mnoha lidí pro svůj vnější vzhled oblíbencem jistě být nemusí, ale věřte, že se jedná o vůz, který si Vaši pozornost jednoduše zaslouží. Jeho smysl pro detail je obrovský a jeho odkaz k legendárnímu Willysu všudypřítomný. Renegade je doslova prošpikovaný jednotlivými detaily odkazující se na toto legendární vozidlo, které navíc dalo název celé této kategorii vozidel.

Vnější vzhled Renegadu je velmi robustní a statný. Jeho přední partie díky dvojici velkých kulatých světel působí sice značně „vykuleně“ přesto vtipně a originálně. Přední lampy jsou integrovány do masky, která pro značku Jeep disponuje typickým sedmi otvorovým členěním. Renegade je takovým hrubě otesaným kvádrem, ze kterého je jasně patrné, co je boční, co přední a co zadní partie. Jeho značná krabicovitost nese jistá pozitiva v podobě velkého vnitřního prostoru na malém půdorysu vozu. A to pro městského rivala, jakým Renegade do velké míry je a bude, jsou dobré předpoklady. Propojení s legendárním Willysem je v rámci exteriéru nejvíce patrné v již zmiňované přední masce, dále pak v lichoběžníkovém řešení lemů blatníků nebo v zadních lampách, které zdobí znak ve tvaru písmene X odkazující se na staré vojenské kanystry.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C4

Místa v interiéru je opravdu dostatek. Výbava testovaného modelu byla celkem bohatá, od vyhřívaných předních sedadel, přes vyhřívaný volant, automatické parkování až po panoramatickou prosklenou střechu. Multifunkční volant jsem chválil už v modelu Compass, kde mne bavil jeho objemný obvodový věnec, další pochvalu si zaslouží také digitální displej palubního počítače, který je umístěn mezi budíky rychloměru a otáčkoměru. Palubní deska pak ve své středové části disponuje displejem palubního infotainmentu, přes který ovládáte klimatizaci, navigaci, audiosoustavu nebo telefon. V partii pod displejem jsou pak duplicitně umístěny ovladače klimatizace a audiosoustavy, dále je zde ovladač pro volbu terénních režimů systému Selec-Terrain a nalezneme zde také ovladač pro aktivaci asistentu pro jízdu z kopce Hill Descent Control. Středový panel mezi předními sedadly disponuje klasickým voličem automatické převodovky a ovladači systému start x stop, elektronické ruční brzdy a vypínání stabilizace. Fortelnost exteriéru je patrná i v samotném interiéru, ten byl navíc u testované verze zjemněn a oživen detaily s červeným probarvením. Prostornost celého interiéru je propsána i do zavazadelníku, ten disponuje příjemně vysokou nakládací hranou a objemem 351 litrů.

Mohlo by vás zajímat:  Test Škody Scala 1.0 TSI 85 kW AMBITION – vůz, který nezklame

Po zkušenostech se stejnou motorizací u testovaného Compassu jsme vcelku dobře očekávali, že s Renegadem tato nejsilnější naftová pohonná jednotka nebude mít sebemenší potíž. A ano opravdu tomu tak bylo, kombinace s devítistupňovým automatem dělá jízdu navíc velmi komfortní. S Renegadem je jednoduše příjemné svezení, ve městě je velmi hbitý a obratný, a to včetně jisté dávky respektu, který svým robustným vzhledem vzbuzuje. Na okreskách si je pak celkem jistý a dálniční tempo zvládá pod hranicí dvou tisíc otáček za minutu, umí tedy být i úsporný. Naše spotřeba se v průběhu testu pohybovala těsně pod hranicí 8 litrů nafty na 100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi Eclipse Cross, 1.5 TURBO – schopný univerzál

Jeep Renegade Trailhawk dále nese označení Trail Rated, které mu předurčuje jisté terénní schopnosti, díky kterým se má jednoduše vypořádat s podmínkami právě v tomto nehostinném prostředí. My jsme ho do terénu samozřejmě vzali a je nutno říci, že nás nikterak nezklamal. Jeho vybavenost v podobě nájezdových a přejezdových úhlů je velmi dobrá a stejně tak dobrá je i jeho průchodnost terénem.

Jeep Renegade Trailhawk je pro nás opravdu povedeným vozem. Jeho jízdní vlastnosti jsou komfortní, vnitřní prostor objemný a v terénu jednoduše dostává svého jména. K tomu všemu je zapotřebí přidat velkou dávku originality, nápaditosti a hravosti. Základní cena Jeepu Renegade s benzínovou šestnáctistovkou startuje na zajímavých 465 600 Kč včetně DPH. Námi testovaná verze s nejsilnějším naftovým dvoulitrem, automatickou převodovkou, pohonem všech kol a výbavou Trailhawk pak na 838 100 Kč včetně DPH. Jeep Renegade je jednoduše velmi zajímavým kouskem v segmentu malých SUV a ti kteří se pro něj rozhodnou, nebo již dříve rozhodli, ti museli volit jednoznačně srdcem.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora