TEST Peugeot 508 SW

TEST Peugeot 508 SW

Vůbec poprvé s Peugeotem zamíříme do vyšších čísel jeho modelové nabídky a otestujeme typ 508. Konkrétně kombi SW ve výbavě Allure s přeplňovaným dvoulitrovým turbodieselem.

Vzhled

Už když poprvé přicházím k autu, tak se na něj dost těším. Mám velké pohodlné koráby rád a doufám, že Peugeoutu se toto zadání povedlo splnit. Rozměrově tedy určitě, je to hodně velký vůz. A zatímco předchozí vzhled typu 508 byl dost… řekněme zvláštní, nyní už se maska faceliftovaného modelu lépe trefuje do mého vkusu. Automobil už nešilhá a vážně se mi líbí. Jen ten drobný nápis v horní části masky by tam být nemusel. Ale například takové ty „autobusové stěrače“, které se pohybují proti sobě, to mám opravdu rád. Také mne zaujalo, že na střeše není žádná anténa, ani malá a dnes moderní ploutvička.

Interiér

V zorném poli řidič vidí vyklápěcí head-up displej zobrazující aktuální rychlost, případně nastavený tempomat a ukazatele navigace. Měl bych ovšem jednu ergonomicḱou výhradu. Sklon displeje si samozřejmě můžete nastavit, jenže ovladač je vlevo ve vyklápěcím panelu. Když pominu, že v něm jsou vidět nějaké dráty, tak z ideálně nastaveného sedadla na ovladač nedosáhnete. To znamená, že se předkloníte a nastavujete displej, na který budete následně koukat opření. Už je vám jasný ten háček? Já vím, je to ptákovina, ale napoprvé si optimální sklon zkrátka určitě nenastavíte. Trochu mi vadí i rozmístění ovladačů na volantu. Zatímco přepínání rádiových stanic či písniček ovládáte otočným kolečkem vpravo, hlasitost je zase možno regulovat klasickými tlačítky vlevo. Nějak netuším, proč dva ovladače manipulující rádiem jsou na různých místech. Ale to tak nějak k francouzským vozům vždy patřilo. Stejně jako mi trochu vadí dveřní kapsa, otvor je jen vpředu, ale kapsa pak pokračuje do útrob výplně dveří dozadu. Takže při prudké akceleraci se s věcmi uloženými v ní rozlučte – dokud nezabrzdíte, tak je neuvidíte. A ještě mě zarazil nezvykle velký sklon držáků nápojů, zrovna lehce z nich kelímek nevydolujete.

Mohlo by vás zajímat:  TEST: Hyundai i30 kombi 1,6 GDI

K pozici za volantem nemám moc výhrad, sedí se tedy docela vysoko, blíže k zemi by to pro nás dlouhány bylo lepší, na druhou stranu je zase dost místa k posunu sedadla vzad. A i tak se za sebe vejdu bez problémů. I opora pro dlouhá stehna vpředu není problém díky prodlužovacímu podsedáku. Vpravo je celkem dobře umístěná loketní opěrka, která se otevírá směrem k řidiči. Spolujezdec vám z ní tedy nic nepodá, ale ono se toho do ní stejně moc nevejde. Dostatek místa je i na zadních sedadlech, i když od pohledu zvenku čekáte ještě velkorysejší prostor pro nohy. Zde si navíc cestující mohou také nastavit klimatizaci a výhřev sedadel. A v interiéru je i dost světla, protože zde opět máme panoramatické střešní okno. To lze pochopitelně zatáhnout clonou a další clony najdete i na zadních bočních oknech. Ještě vypíchnu vnitřní osvětlení, které se designově velmi povedlo.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën C5 Aircross láká na výjimečné pohodlí při jízdě a notnou dávku stylu

Přístup do zavazadlového prostoru je skvělý a nelze mu nic vytknout. Prostor je velký, takže otvor snadno schramstne objemnější předměty. A nechybí ani elektrické ovládání, buď z vnitřku vozu tlačítkem vlevo pod volantem, nebo dlouhým stiskem tlačítka na klíči. A ani zavírat nebudete muset ručně, na spodní hraně dveří je další tlačítko. Na celý systém jsem si rychle zvyknul a nemám k němu moc výhrad, tedy až na jednu. Postěžovat si musím na otravné pípání provázející celý proces pohybu dveří. A že ty se zrovna nepřetrhnou, aby rychle změnily polohu, takže máte spoustu času si poplašnou sirénu opravdu vychutnat. Po čase do kufru přestanete chodit, pokud to nebude doopravdy zapotřebí a v obchodě už si nikdy nekoupíte zmrzlinu. Roztála by dřív, než jí naložíte. Je to trochu škoda, protože do obrovského zavazadelníku toho můžete nacpat opravdu hodně. A pokud vám to nestačí, jedním pohybem páčky sklopíte zadní opěradla. Rázem se dá ve voze i spát.

Jízda

Na velký vůz jsem se těšil zejména proto, že pradědeček tohoto typu (model 405) parkoval kdysi i v rodinné garáži. Bohužel pro mne a dost možná naštěstí pro většinu majitelů prošlo však naladění Peugeotů vývojem. Doba velmi měkkých francouzských vozů je zřejmě nenávratně pryč, dnešní velké sedany a kombíky se lvem ve znaku drží zvolenou stopu, takže všelijaké výmoly, kterých jsou české silnice plné, prostě cítíte. Ale mně se po té staré houpavé pohodě prostě stýská. Dost ale nepodstatných nářků, většině řidičů se naopak takto pojede lépe. Vůz je totiž stále dost pohodlný a neobtěžuje vás na hrbolech nepříjemným poskakováním. Motor je dostatečně kultivovaný a tichý a jako celek je auto hodně pohodové. Skutečně nebudete mít problém uvěřit, že jste v prémiovém segmentu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan NP300 Navara 2.3 dCi

Při běžné jízdě mne nikterak neděsila spotřeba. Auto po městě ukazovalo hodnotu 7,2 litru, na dálnici 6,3 litru a mimo město 5,2 litru. Celkový průměr po týdnu byl pak příjemných 5,5 litru na sto kilometrů. To na velký kombík střední třídy není vůbec špatná hodnota.

Závěr

Takový je tedy modernizovaný Peugeot 508. Facelift se vydařil a vzhledově vlajkové lodi velmi pomohl. Navíc ačkoliv vznětové agregáty nikterak nevyhledávám, tento dvoulitr je rozhodně pro Peugeot skvělou volbou. Pokud tedy budete vybírat kombi střední třídy, rozhodně byste neměli showroom Peugeotu minout. Jen pamatujte na těch několik ergonomických nezvyklostí v interiéru.

Základní cena (1.6 HDi Active ) 602 000 Kč

Základní cena ( 2.0 HDi Active) 642 000 Kč

Cena testovaného modelu 872 000 Kč

Porovnejte parametry vozu Peugeot 508 SW s konkurencí na Autohled.cz