TEST Infiniti M35h GT Premium

TEST Infiniti M35h GT Premium

Prémiových sedanů vyšší střední třídy se po našich silnicích prohání nesčetné množství. Stačí se porozhlédnout po parkovišti před luxusním hotelem a naskytne se Vám pohled na Mercedes-Benz třídy E či BMW řady 5, na dálnici z Prahy do Brna Vás stoprocentně předjede minimálně jedna Audi A6 s černým lakem karoserie. Pokud však chcete trochu vyčnívat z davu, doporučuji zaměřit se na Japonsko. Automobilka Infiniti, která je prémiovou značkou Nissanu, totiž na evropské zákazníky útočí atraktivním hybridním sedanem M35h. Ten je nejen o dost levnější než zmíněná konkurence, ale může se pyšnit zápisem v Guinessově knize rekordů!

Design – Jiný kraj, jiný mrav

Postavíte-li vedle výše zmíněných konkurentů testované Infiniti M35h, zaručuji Vám, že se zastavíte právě u něj. Stejně jako každý zástupce portfolia automobilky je totiž designově velmi odlišné a nebere si příklad prakticky z žádného dříve vyrobeného vozu.

Přední části 1845 milimetrů širokého sedanu jednoznačně dominuje rozměrná maska chladiče s hustým žebrováním a výrazné světlomety. Elegantní pojetí celku doplňuje nenásilné ztvárnění nárazníku se širokým otvorem pro přístup vzduchu.

Při pomalém ploužení městem jste pro kolemjdoucí velkou neznámou. Majestátní sedan ihned upoutává pozornost nezvyklým lakem karoserie a výraznými polepy prahů. Ano, projíždí kolem Vás hybrid. Proto také nemusí být slyšet motor. Design zádi je pojat podobně jako výše popisovaná příď. Prostor pro umístění registrační značky je v podstatě zmenšenou kopií masky hladiče, dvě koncovky výfuku poukazují na přední mlhová světla.

Interiér

S podobně střiženým interiérem se setkáte prakticky ve všech modelech automobilky Infiniti. Luxusní prvky v podobě kůží obšité přístrojové desky či prostorového ozvučení stále nejsou u konkurence samozřejmostí. Během testovacího týdne jsem si velmi oblíbil ztvárnění středové konzoly a tunelu. Na první pohled se může zdát, že je zde zbytečná spousta tlačítek. Časem ale zjistíte, že lze drtivou většinu hlavních funkcí ovládat skrze velký dotykový displej multimediálního centra. Také kombinace stříbrných a dřevěných dekorů je velmi příjemná a k charakteru verze GT Premium výborně pasuje.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Isuzu D-Max v provedení Double Cab

Ve vyhřívaných a odvětrávaných kožených sedačkách se příjemně sedí, k dispozici jsou i aktivní opěrky hlavy. V segmentu vyšší střední třídy již není nouze o prostornost, což testované Infiniti potvrzuje. Problém by mohl nastat pouze na zadních sedačkách, kde může být vliv svažující se střechy limitní pro osoby s výškou nad 190 centimetrů.

Zpracování interiéru si drží úroveň konkurenčních prémiových sedanů. Přestože mělo vozidlo v době testu najeto přes 26 000 kilometrů, vypadalo, jako by zrovna sjelo z výrobní linky. Poukazuji tím na nevalnou úroveň koženého čalounění vozů BMW, které mnohdy vykazuje větší opotřebení i po polovičním kilometrovém nájezdu.

Zavazadlový prostor má objem 350 litrů. Díky umístění akumulátorů hybridního systému se zmenšil o 100 litrů, rámci hybridní konkurence však Infiniti přemůže jen Lexus GS450h. Objem je pro denní využití naprosto dostačující, což potvrzuje i samo Infiniti. Na přehledné nálepce je totiž uvedeno, kterak to kufru vměstnat čtyři golfové bagy. Nečekejte ovšem rezervní kolo, byť jen dojezdové. Řidič Infiniti M35h si musí vystačit jen s lepící sadou.

Motor, hybridní systém

Pod kapotou Infiniti M35h se nachází zážehový atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 225 kW. To ale není všechno. Spalovací jednotce totiž sekunduje elektromotor, který dodává dalších 50 kW a v případě potřeby ukládá energii do akumulátorů.

Hybridní modul tvoří dvě spojky a elektromotor. Je kompaktní, umístěný v útrobách sedmistupňové automatické převodovky. První ze spojek má na starosti odpojování šestiválce od elektromotoru, druhá nahrazuje hydrodynamický měnič převodovky.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagen Caddy Style 1.5 TSI s kempovací vestavbou

Systém dokáže při ustálené rychlosti do 140 km/h odpojit spalovací motor a využívat pouze energii z akumulátorů. Chybějící hydrodynamický měnič převodovky přitom nemá dopad na řazení převodových stupňů. Vše funguje bez cukání a velice rychle. Infiniti deklaruje, že se odstraněním měniče momentu podařilo docílit desetiprocentní úspory paliva.

V palubním počítači narazíte na položku, která dokumentuje ujeté kilometry pouze na elektrický provoz. Během testovacího týdne jsem ujel zhruba 1200 kilometrů, z toho třetina byla bez emisí. Čím rychleji jedete, tím méně je systém ochotný spalovací motor odpojovat. Na trase Praha – Ostrava, což je zhruba 380 kilometrů, bylo plných 110 kilometrů ujeto na elektrický provoz.

Jízda

Hybridní systém nemá s 1830 kilogramů vážícím vozem příliš mnoho práce. Jak by také ano. Celkových 275 kW dokáže limuzínu rozhoupat z 0-100 km/h za 5,5 vteřiny, maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h.

Infiniti M35h je nabízeno pouze ve verzi GT Premium. Je postaveno na 18“ kolech, proti verzi S nemá řiditelnou zadní nápravu a je naladěno vyloženě do komfortu. Otočným ovladačem u voliče automatické převodovky můžete přepínat mezi režimy Eco, Standard, Sport a Snow. Při běžné jízdě si bohatě vystačíte s prvním jmenovaným, ve kterém bude vaše reakce hlídat aktivní plynový pedál. V dalších režimech se adekvátně mění odezva na pohyb plynového pedálu, účinnost posilovače řízení a charakter převodovky. V režimu Sport se z Infiniti stává sprinter, na Eco si motor jen tiše pobrukuje a stále uchovává výkonovou rezervu.

Díky takřka ideálnímu rozložení hmotnosti se vůz v zatáčkách chová velmi neutrálně a příliš se nenaklání. Díky komfortně naladěnému podvozku se nemusíte o svá záda bát ani v režimu Sport, oceníte také příkladnou směrovou stabilitu. Přejezdy po rozbitých dálnicích Infiniti nevyvedou z míry. Podvozek dokáže několikacentimetrové rozdíly mezi panely D1 filtrovat velmi obstojně a nepřenáší přehnané množství hluku do interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Test Nissan Qashqai: Třetí generace auta, které v roce 2007 vytvořilo zcela nový segment

U hybridních vozů je jedním z hlavních měřítek spotřeba paliva. Přestože si v M35h řidič nemůže diktovat, kdy pojede čistě na elektromotor (jako u Lexusu tlačítkem EV), bez problémů se dařilo udržet spotřebu okolo 6,5 l/100 km. Při dálniční „stotřicítce“ nepřekročíte sedm litrů, stejně je tomu i ve městě. Za normálních podmínek je tedy odběr paliva srovnatelný s naftovou verzí M30d. Ve prospěch hybridu hraje o rovných 100 kW vyšší výkon. V rychlostech nad 140 km/h však ztrácí elektromotor význam a spotřeba hravě překročí desetilitrovou hranici.

Závěr

Infiniti M35h je příjemnou a designově originální alternativou k německým limuzínám vyšší střední třídy, kterých jezdí po našich silnicích mraky. Kvalitou zpracování a nabídkou luxusu v interiéru si hybridní M35h nezadá se špičkami svého segmentu, podobné je to i po stránce jízdních vlastností.

Hlavní předností vozu je poměr ceny a užitné hodnoty. Zatímco BMW ActiveHybrid5 na ceně 1,6 milionu teprve startuje, Infiniti M35h je za stejné peníze výbavou naplněno k prasknutí. Další příplatky už navíc nebudou potřeba, protože je hybridní Infiniti v nabídce pouze s výbavovým stupněm GT Premium. Odpadá sice jakýkoliv náznak individualizace, ale vzhledem k tomu, kolik M35h na našich silnicích potkáte, bych se tím netrápil.

Základní cena vozu: 1 612 217,- Kč

Cena konkrétního vozu: 1 635 270 ,– Kč

Klady:

– skvěle fungující hybridní systém

– luxusní interiér

– výbava verze GT Premium

– majestátní design

– spotrřeba paliva

– jízdní vlastnosti

– poměr cena/užitná hodnota

Zápory:

– hybrid pouze ve verzi GT Premium

– nelze manuálně zapnout EV režim

– absence rezervního kola