Peugeot 508 SW GT LINE 2.0 BlueHdi 180 S&S EAT8 – více praktický a stále velmi pohledný

13

Peugeot 508 je aktuálně designovou jedničkou ve stáji této francouzské automobilky. O jeho velmi povedeném dynamickém a šmrncovním vzhledu jsem vás již informoval v minulých recenzích, které se týkaly právě tohoto modelu. Jeho „liftbackové“ provedení jsem pro jeho nemalý úspěch otestoval již dvakrát, a to jak se základní dieselovou, tak vrcholnou benzínovou motorizací. A je nutno říci, že tento „liftback“ nesoucí prvky čtyřdvéřového kupé se rozhodně povedl.

Nyní tu však máme o poznání praktičtější variantu tohoto pohledného vozu. Peugeot nám představil model 508 SW. Osobně jsem byl přesvědčen, že „liftbackové“ provedení už po stránce vnějšího designu nic nepředčí, ale opak se stal skutečností.

Do testu jsem tedy aktuálně dostal model 508 SW s druhou nejvyšší výbavou GT LINE, nejsilnějším 130 kW dieselem a již celkem tradičně dobře fungujícím osmistupňovým automatem EAT8.

Sportovní střih pro rodinné kombi

Úkol zněl jasně, vytvořit karoserii kombi, která bude vycházet z velmi povedených tvarů a proporcí karoserie liftback. Zadání na pohled banální, avšak dle skutečně povedeného výsledku soudím, že to tak jednoduché rozhodně nebylo. 

Za mě povedený výsledek je podpořen také reakcemi lidí, které jsem během týdenního testování zaznamenal, a že jich nebylo málo. Jeden z kolemjdoucích mi dokonce po chvilce pozorování vozu začal sám otevírat zavazadlový prostor. A to z důvodu, aby se sám o jeho skutečné „velikosti“ přesvědčil.

Tenká hranice mezi designem a praktičností je právě u tohoto vozu jasně patrná a celkem diskutabilní. Elegantní nízká stavba karoserie sebou nese jisté omezení právě v úložném prostoru zavazadelníku. Zde si jednotlivé priority musí každý ze zákazníků stanovit sám.

Pojďme ale na vnější vzhled nového SW. Přední partie vozu je celkem logicky shodná s „liftbackovým“ sourozencem. Nízké a široké proporce této partie jsou doprovázeny typickým světelným podpisem, který dodává vozu na dravosti a originalitě. Nízké proporce se dále propisují také do partie střechy, která dodává bočnímu profilu vozu opravdu velký šmrnc. Ten je i u této karosářské varianty doprovázen bezrámovým zasklením bočních dveří. „Fastbackový“ sklon střechy se zde logicky nekoná (což má za následek více prostoru nad hlavou posádky na zadních pozicích) a střecha tak za mírného sklonu přechází do „lízátka“ pátých dveří.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota Yaris GRMN – ostrá, limitovaná a vyprodaná

Zadní partie, při jejím hodnocení musíme začít již od jisté „nabubřelosti“ zadních blatníků, které jí dávají patřičnou šířku a velmi efektní a pohledné horizontální proporce. Ty jsou navíc velmi vkusně doplněny o horizontálně orientované zadní lampy, které vychází z „liftbackového“ provedení. Navíc jejich optické propojení, napříč celou zádí vozu, vypadá opravdu efektně. Horizontálnost této partie pak podtrhuje velmi decentní nápis „Peugeot“ na spodním líci okna pátých dveří.

Velký dojem pak na mě udělala barva testovaného vozu, která mu padla jak „p…l na hrnec“. Bílá „PERLE NACRE“ vozu jednoduše sedí a s černými prvky v podobě zadních lamp, vnější zpětných zrcátek nebo černě zatmavených oken krásně kontrastuje.

Celkově tedy smekám, předtím jak se Peugeot s tímto karosářským provedením popasoval. Klasické 508 dodal jisté praktičnosti a to i bez toho, aby zasáhl do jejího povedeného vnějšího vzhledu. 

Interiér SW, i-cockpit a více praktičnosti

Futuristický vzhled a princip i-Cockpitu zcela očekávaně vládne i v nové 508 SW. Samotné palubní desce dominují výrazné horizontální proporce a členění. Do její horní partie je pak integrován displej přístrojů před řidičem a výdechy klimatizace. Plně digitální displej přístrojů má velmi příjemnou grafiku a zobrazované údaje lze nastavit v různých módech zobrazení.

V další úrovni palubní desky, která obdobně jako ta horní elegantně navazuje na výplně dveří, dominuje displej palubního infotainmentu. V jeho spodní části se nachází efektní klaviatura disponující jednotlivými ovladači. A jak už tomu u vozů této značky bývá, přes dotykový displej se ovládá mnoho prvků vozu, což má za následek celkem pozitivní minimalizaci jednotlivých ovladačů ve voze. Pod klaviaturou se pak nachází další ovladače, které nedisponují klasickými tlačítky, ale jsou pouze dotykové.

Mohlo by vás zajímat:  Renault Arkana Intens E-TECH Hybrid 145: Dámská volenka po francouzsku

Na palubní desku navazuje mohutný, nakloněný středový panel, který je vybaven voličem automatické převodovky, voličem jízdních režimů, startovacím tlačítkem, nebo elektronickou ruční brzdou, v další části pak úložnou schránkou a držáky na nápoje. Naklonění panelu umožnilo vzniknout dalšímu odkládacímu prostoru, který je pod panelem a umožňuje odložení mobilního telefonu s funkcí bezdrátového dobíjení.

Karoserie kombi přinesla jistá pozitiva v podobě komfortnějšího nastupování na zadní pozice, dále také více prostoru nad hlavou pro posádku vzadu. Interiér je prostorný, samotné sedáky jsou pak pohodlné a bohatě dimenzované.

Pochválil bych také velké, otevíravé panoramatické střešní okno testovaného kousku, které při pohledu z exteriéru společně s čelním oknem vytváří jeden pohledný kompaktní celek.

Zavazadlový prostor 508 SW nabídne pod krytem zavazadlového prostoru 530 litrů objemu. Se sklopenými sedadly v druhé řadě a až po strop 1780 litrů. Ložná délka se zvednutým opěrákem zadní lavice dosahuje hodnoty 1059 mm, se sklopeným opěrákem 1876 mm. Mezi podběhy pak zavazadlový prostor nabídne šíři 1133 mm. Stran půdorysných rozměrů není zavazadlový prostor 508 SW vůbec malý, bohužel jistá daň za krásu, v podobě nízké střechy, sebou přináší jistá omezení v jeho výšce.

Nejsilnější naftový dvoulitr

Pohonnou jednotkou testovaného vozu se stala nejsilnější naftová přeplňovaná motorizace disponující výkonem 133 kW (177 koňmi). Testována motorizace dále kooperovala s dobře fungujícím osmistupňovým automatem.

S dieselem pod kapotou 508-ky jsem se již setkal. Šlo o verzi BlueHDi 160 S&S, která disponovala o 10 kW nižším výkonem při stejném kroutícím momentu. Již tato motorizace mě příjemně překvapila svojí živostí a zajímavou spotřebou, která se pohybovala pod hranicí 6-ti litrů. Aktuálně testovaný silnější diesel mi pocitově živější nepřišel (těžko však hodnotit s takovým časovým odstupem). Se spotřebou už to ale bylo jiné, horší, s touto motorizací jsem se totiž po týdenním testu pohyboval okolo hodnoty 7,0 litrů. Ani skvěle řadící osmistupňový automat, který při dálniční stotřicítce točí necelé dva tisíce otáček, mi tuto hodnotu bohužel nepomohl stlačit.

Mohlo by vás zajímat:  TEST DS 9 RIVOLI E-TENSE 360 4x4 – prémiový sedan v kombinaci s vrcholným plug-in hybridním pohonným ústrojím

508 SW nabízí také možnost volby jízdního režimu, vedle klasického je v nabídce také režim SPORT, režim ECO a režim manuálního řazení. Sportovní režim vůz opravdu znatelně oživí, změní se reakce na plynový pedál a změnu pocítíte také od samotného řízení. Režim ECO je pak pravým opakem toho sportovního, reakce vozu na pokyny od plynového pedálu jsou velmi vlažné.

Podvozkově je vůz spíše neutrální, ostřejšího jízdního stylu, ke kterému celkem potentní motorizace a přímé řízení v kombinaci s malým volantem vybízí, se rozhodně nezalekne.

Závěr

„Kombíkovou“ 508 pořídíte od 770 000 Kč včetně DPH, a to v základní výbavě Active s naftovou přeplňovanou patnáctistovkou BlueHDi 130 S&S a manuální šestistupňovou převodovkou. Základní výbava Active je dále k dispozici se zmiňovaným dieselem a osmistupňovým automatem, dále pak s benzínovou šestnáctistovkou PureTech a osmistupňovým automatem, nebo se slabším z dvoulitrových dieselů a opět s osmistupňovým automatem.

V pořadí další výbava Allure startuje na 895 000 Kč včetně DPH, GT Line na 985 000 Kč včetně DPH a top výbavu GT pořídíte od 1 100 000 Kč včetně DPH.

Testovaná verze GT Line je v nabídce s benzínovou přeplňovanou šestnáctistovkou PureTech a osmistupňovým automatem, dále pak s dvojicí přeplňovaných naftových dvoulitrů BlueHDi, které se liší poskytovaným výkonem, a které jsou vždy spjaté s osmistupňovým automatem.

Peugeot 508 je rozhodně mým oblíbencem. Cením si ho především pro jeho originální a dynamický vnější styl. Pojetí jeho interiér ve stylu I-Cockpit mi nevadí, naopak je pro mne vždy celkem příjemným zpestřením. A stran jízdních vlastností, zde mu také nemám moc co vytknout, v základu je celkem komfortní a neutrální, ve sportovním režimu umí ožít a nabídnout i trochu té řidičské zábavy.

Aktuálně testovaný Peugeot 508 SW všechny výše uvedená pozitiva navíc doplnil o jistou dávku praktičnosti a do segmentu rodinných „kombíků“ přinesl celkem zajímavé oživení.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora