Tatra 87 je na prodej v USA

Historie aerodynamických modelů Tatra se začala psát v roce 1933 s prototypem V 570. Ten se do sériové výroby nedostal, model T 77 se vzduchem chlazeným osmiválcem, představený o rok později, už ano. Pokračovatelem proudnicové karosérie Paula Jarayho a Hanse Ledwinky se stala limuzína T 87, vyráběná, s válečnou přestávkou, mezi lety 1937 – 1950. A jeden pečlivě zrenovovaný kousek si budete moci …

Číst více

Historie Tatry V 570

Přelom dvacátých a třicátých let minulého století. Po silnicích se prohání různorodé modely, které spojuje hranatá karosérie a motor umístěný vpředu. To se však kopřivnickému inovátorovi Hansi Ledwinkovi pramálo líbí, a proto začíná jím vedený tým v Tatře pracovat na autě, které už zanedlouho změní obraz světa automobilů. Tím „vyvoleným“ modelem je Tatra V 570, …

Číst více

Historie Tatra 77

Prvním proudnicovým vozem automobilky Tatra, který se dostal do výroby, byl typ 77. Prezentace vozu proběhla v Praze v březnu 1934. A vybraní novináři měli možnost vyzkoušet vůz i na karlovarské silnici. Proudnicový vůz působil na dobové poměry velmi nezvykle. To se však setkalo s pozitivním ohlasem laické i odborné veřejnosti. Již tehdy se řidiči podivovali, …

Číst více

Historie Tatra 602 Tatraplan Sport

Omezení se za socialismu na motoristický sport příliš nevztahovala, a tak se v Kopřivnici pustili do vývoje závodního vozu, postaveného na základech Tatraplanu. Vůz dostal název 602 Tatraplan Sport. Příhradová konstrukce z ocelových trubek byla zakryta lehkou duralovou karoserií. Do vozu se vešla dvoučlená posádka, v případě potřeby mohl být ale prostor pro spolujezdce …

Číst více

Historie Tatra 97

Posledním typem, který naplno využíval aerodynamickou vizi konstruktérů, byla Tatra 97. Byla sice méně luxusní, než její větší sestřičky 77 a 87, ale zase konstrukčně jednodušší. Jednodílné čelní sklo, dvojice předních světlometů a pouze čtyřválcový boxer OHC, který dotáhl vůz na rychlost 130 km/h. Výroba probíhala v letech 1937 až 1939 a celkem vzniklo …

Číst více

Historie Tatra 80

Tatra 80 asi bude pro mladší generace celkem neznámým vozem. Ale opomíjet  tenhle luxusní vůz určený pro politické špičky bychom rozhodně neměli. Třeba už jen proto, že má tatrovácký dvanáctiválec 5.9 s výkonem 120 koní, který je ovšem vodou chlazený. Má kultivovaný chod a velkou pružnost. Udávaný výkon je 89 kW, vůz …

Číst více

Historie Tatra 87

Automobilka Tatra dodnes svými vozy budí respekt. Jistě, u nás jí mnozí můžou zazlívat, že ke konci kariéry vozila vůdčí osobnosti komunistické strany a jednoho, ehm, řekněme kontroverzního, premiéra České republiky. Co bychom si alě měli pamatovat, to jsou zejména úžasné vozy vyráběné od třicátých do šedesátých let. Tehdy totiž kopřivnická automobilka …

Číst více

Tomáš Tomeček – 7. etapa

Po dni volna se konvoj Africa Eco Race přesunul na území Mauretánie. Podle původního plánu měla po 437 km dlouhé spojovací etapě následovat první mauretánská rychlostní zkouška. Vše však nakonec bylo jinak. Úředníci na hranicích situaci ne zcela zvládli, výsledkem čehož bylo několikahodinové zdržení pro závodní posádky a až osmihodinové pro …

Číst více