Extravagantní Nissan Juke nebyl při své premiéře všem po chuti. Po několika letech prodeje je však třeba dát Nissanu za pravdu, protože soudě dle čísel, trefil se skutečně do černého. Téměř polovina prodejů malého crossoveru pak připadá na naftovou jednotku 1.5 dCi, která se dočkala dílčí modernizace.
Ta přinesla nové trysky piezoelektrického vstřikovače paliva, které mají přesnější vstřik paliva pro lepší spalování nafty, přesnější a citlivější geometrii turbodmychadla a efektivnější sání vzduchu. Kromě toho dostane každý model vybavený touto jednotkou systém Stop-Start, který má být schopen motor nastartovat do 0,5 sekundy po sešlápnutí spojky. Převodovka dostala kratší první a druhý převodový stupeň, což zaručuje rychlejší reakce při nižších otáčkách, a naopak prodloužené zbylé čtyři převodové stupně, což pomáhá lépe využít točivý moment.
Všechny tyto změny mají za následek zvýšení točivého momentu o 20 Nm a snížení spotřeby o 0,6 l/100 km. V řeči čísel to znamená maximální točivý moment 260 Nm, přičemž 80% této hodnoty je k dispozici už při 1500 ot./min. Spotřeba klesla ze 4,8 l/100 km na 4,2 l/100 km, zlepšeny byly také emise CO2.
Ostatní parametry jsou stejné – výkon 110 koní, maximální rychlost 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 vteřiny.
Zdroj: Nissan