Volvo 240/260

Rok 1974 byl pro Švédsko velmi významný. Na jaře vyhrála ABBA se svým hitem Waterloo pěveckou soutěž Eurovision, 18letý Björn Borg porazil tehdejší tenisovou elitu a Volvo představilo jeden ze svých nejdůležitějších modelů. Volvo 240 měli zástupci médií možnost poprvé spatřit a sami si vyzkoušet 21. srpna. Novináři byli dopraveni charterovým letem …

Číst více

Historie Subaru Legacy RS

Rok 1990 byl pro Subaru přelomový. Zatímco s předchozím modelem RX Turbo nastupovala automobilka sama, při vývoji a nasazení spojila své síly se společností Prodrive. Tu vedl charismatický David Richards. Prodrive za sebou měl stavbu několika soutěžních automobilů, které vybojovaly řadu úspěchů v různých disciplínách. Připravoval vozy Porsche 911 a BMW M3 E30 pro …

Číst více

Historie automobily Citroën v rally

Sice se to dnes už zdá zapadané prachem, ale ještě nedávno nebyly vozy Citroën na tratích automobilových soutěží Mistrovství světa k poražení. Ještě před tím, než mohl Sébastien Loeb takto dominovat, prošla si automobilka velmi dlouhou cestu. Jednou z prvních doložených účastí je start Francoise Lecota s vozem Citroën 11 AL na Rallye …

Číst více

Historie Škoda 200 RS

Škodovka si letos připomíná významné jubileum – 40 let modelů značených zkratkou RS. Tato zkratka znamená Rally Sport. Pojďme se blíže podívat na typy 180 a 200 RS, které to celé odstartovaly. Vznikly pouze dva exempláře typu 200 RS a jeden 180 RS. Škoda (tedy AZNP Mladá Boleslav) tehdy neměla vlastně důvod …

Číst více

Historie Subaru XT

Subaru XT (případně XT6, pokud šlo o šestiválcovou verzi) bylo kompaktní sportovní kupé, které se ve své době nepodobalo vůbec ničemu. Většinou to bývá fráze, ale tohle auto vybočovalo i v produkci ostatních automobilů této značky. Poprvé se ukázalo v roce 1985 v New Yorku a okamžitě šokovalo. Jenže nejenom svým vzhledem, ale také vytříbenou technikou …

Číst více

Toyota Century

Které z dlouhé řady aut je pro Zemi vycházejícího slunce nejtypičtější? Nissan Skyline? Toyota Corolla? Honda Civic? Všechny tři jsou japonskými legendami, prodávanými několik desetiletí, ale pouze jedno auto může být tím nejtypičtějším. V případě Japonska se jedná o Toyotu Century, v Evropě takřka neznámou luxusní limuzínu. Přitom se Century nabízí již od roku …

Číst více

Toyota RAV4

Když přišla v roce 1994 na trh Toyota RAV4 (Recreational Active Vehicle s pohonem všech kol), zaznamenala revoluci. Do té doby se totiž nabízela auta čistě do terénu nebo auta čistě pro rodinu. Japonská automobilky však v RAV4 dokázala tyto dva světy spojit a dala vzniknout prvnímu sériově vyráběnému SUV. Nápad na tvorbu …

Číst více

Tatra 700

Posledním osobním automobilem, který byl kdy vyprodukován se znáčkem Tatry, se stala limuzína s označením 700. Důkladně předělaná Tatra 613 však nikdy nesplnila očekávání zákazníků, kteří čekali dobře vybavený a technicky vytříbený automobil, a napsala tak smutnou tečku za výrobou osobních automobilů kdysi slavné automobilky. Tatra 700 je poslední evolucí Tatry 613 …

Číst více

Historie Ferrari Testarossa

Psal se rok 1984 a v Maranellu začala z výrobních linek sjíždět Testarossa. Neuvěřitelně vypadající sportovní vůz s dvanáctiválcem uprostřed a pohonem zadních kol, jehož vzhled má na svědomí studio Pininfarina. Ve výrobním programu automobilky nahrazuje typ 512 BB. Během výroby trvající ro roku 1996 se dočkala i několika modernizací. Celkem se vyrobilo takřka 10 tisíc …

Číst více

BMW řady 8 (E31)

Je tomu již 25 let, co se na frankfurtském autosalonu představil tehdejší vrchol technologií německého BMW. Luxusní a zároveň velmi rychlé kupé řady 8 tehdy úplně přepsalo pravidla luxusních kupé, když nabídlo prvky v tehdejší době takřka nevídané. Více než technika však možná za nesmrtelnost tohoto automobilu může jeho design. Charakteristický je klínovitý profil karosérie, dlouhá kapota a výklopná světla.

Číst více