BMW iX5 Hydrogen prochází závěrečnými zimními testy v blízkosti polárního kruhu. Zvládá to bez emisí CO2

P90453395 Lowres Bmw Ix5 Hydrogen Win

BMW iX5 Hydrogen v současné době prochází náročným testovacím programem v extrémně náročných povětrnostních podmínkách. Vše je součástí závěrečného zimního testovacího programu na veřejných komunikacích a v testovacím centru BMW Group v Arjeplogu na severu Švédska. Funkční testy a ověřování integrace palivových článků, vodíkových nádrží, maxima výkonu baterie a centrální řídicí jednotky vozu potvrdily, že se na tuto další možnost mobility bez produkce CO2 lze spolehnout a může poskytnout trvale udržitelnou radost z jízdy s vysokou úrovní komfortu a neomezeným výkonem i v extrémních teplotách pod bodem mrazu.

Testy v blízkosti polárního kruhu ukazují, že BMW Group pokračuje ve vývoji BMW iX5 Hydrogen. Společnost vyrobí malou sérii tohoto modelu ještě v průběhu letošního roku a rovněž se zavázala přispět k rozšíření sítě vodíkových čerpacích stanic. „Zimní testy v extrémních podmínkách jasně ukázaly, že BMW iX5 Hydrogen dokáže podat plný výkon i při teplotách –20 °C, a představuje tak reálnou alternativu k vozidlu poháněnému bateriovým elektrickým pohonem,“ říká Frank Weber, člen představenstva BMW AG odpovědný za vývoj. „Abychom mohli našim zákazníkům nabídnout pohonný systém na palivové články jako atraktivní řešení udržitelné mobility, musí být k dispozici také dostatečně rozsáhlá vodíková infrastruktura.“

Mohlo by vás zajímat:  Elektrický Smart je kvůli parametrům považován za parodii na elektromobil

BMW iX5 Hydrogen: Pro BMW typická dynamika, dojezd a každodenní použitelnost po celý rok.
Při těchto testovacích jízdách na ledu a sněhu v okolí Arjeplogu BMW iX5 Hydrogen jasně ukázalo, jak spolehlivě, pohodlně a výkonně dokáže jeho pohon na vodíkové palivové články již nyní splnit požadavky na každodenní mobilitu. Po stovkách zkoušek na testovacích stolicích a intenzivních testech na silnici se tímto přidává další kapitola do jeho probíhajícího vývoje.

Jednoznačné potvrzení v testech: V tomto extrémním mrazu vykazuje systém pohonu na vodíkové palivové články stejnou každodenní použitelnost jako konvenční spalovací motor. Plný výkon systému je k dispozici velmi rychle. I v těchto mrazivých podmínkách nabízí pohonný systém neomezený rozsah svých provozních vlastností. Doplnění vodíkových nádrží trvá pouhé tři až čtyři minuty, a to i ve velmi nízkých teplotách. „Systém pohonu na vodíkové palivové články kombinuje to nejlepší z obou světů pohonu bez ohledu na roční období a venkovní teploty: Nabízí lokálně bezemisní mobilitu elektromobilu a neomezenou každodenní použitelnost, včetně krátkých zastávek na doplnění paliva, známou z vozů vybavených spalovacím motorem,“ říká Jürgen Guldner, viceprezident pro technologie vodíkových palivových článků BMW Group.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Focus ECOnetic - 3,5 l nafty na 100 km!

Poháněcí soustava BMW iX5 Hydrogen spojuje vodíkový palivový článek s elektromotorem využívajícím technologii BMW eDrive páté generace. Vodík, který je používán jako zdroj energie, je uložen ve dvou 700barových nádržích vyrobených z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Palivový článek přeměňuje vodík na elektrickou energii a generuje výkon 125 kW/170 k. Elektromotor může navíc využívat energii uloženou v hlavní baterii. Tato baterie se nabíjí buď rekuperací energie, nebo z palivového článku. To vše znamená, že celkový maximální výkon, který je k dispozici, když se řidič rozhodne prozkoumat horní hranice dynamických schopností vozu, činí 275 kW/374 k. Jediné emise, které palivový článek při své činnosti vypouští, jsou vodní páry, jejichž teplo se navíc mimořádně efektivně využívá k vytápění interiéru vozu.

Unikátní systém pohonu splňuje všechny požadavky.
Pohon, systém ukládání energie a řídicí systémy procházejí v zimním prostředí Laponska extrémně náročnými zkouškami odolnosti. Testy probíhají také na speciálně připravených ledových plochách a zasněžených silnicích, které nabízejí ideální podmínky pro testování integrace všech systémů pohonu a podvozku. Testuje se tedy také řízení, pružiny a tlumiče, stejně jako regulační systémy podvozku a sladění mechanických brzd a zpomalování pomocí rekuperace energie. I v tomto případě dokáže BMW iX5 Hydrogen zúročit skutečnost, že je oproti srovnatelnému vozu vybavenému pouze bateriovým elektrickým pohonem lehčí.

Mohlo by vás zajímat:  Hráči Bayernu Mnichov budou jezdit Ekologickým autem roku 2020

Kombinace palivového článku a baterie dodávající vysoký celkový výkon vytváří v BMW iX5 Hydrogen celosvětově unikátní poháněcí soustavu. Jeho technika má potenciál rozšířit portfolio pohonných systémů BMW Group o další pilíř pro lokálně bezemisní mobilitu. BMW i, jako značka zaměřená výhradně na mobilitu produkující nulové lokální emise, by v budoucnu mohla vedle svých bateriových elektrických modelů nabízet i vozy s pohonem na vodíkové palivové články. To by jí umožnilo uspokojit požadavky na mobilitu zákazníků, kteří nemají vlastní přístup k nabíjecí infrastruktuře, ale přitom často cestují na dlouhé vzdálenosti nebo vyžadují vysokou míru flexibility.

Zdroj: TZ BMW