Pokud přemýšlíte, jak si zpestřit poslední prázdninový týden, tak pro Vás máme jeden velmi zajímavý tip. Ještě před termínem uvedení nového Mercedesu-Benz třídy A na světové trhy (což se stane 15. září), mají zájemci možnost se s tímto krasavcem seznámit v Praze. Na jižním parkovišti u pražské ZOO je od 17.8. do 2.9. (každý den od 9:00 do 18:00) otevřen tzv. Pavilion kde se zájemci mohou seznámit s novou třídou A jak staticky, tak i při krátkých testovacích jízdách. Současně je v Pavilionu možné se zapojit do soutěže o zapůjčení nové třídy A na 365 dní. Soutěžící musí na herní konzoli Xbox 360 zajet co nejlepší čas na okruhu Hockenheimring. Tolik základních informací k této akci a teď se pojďme na nové Áčko podívat pořádně.
První věcí, čím nejnovější prémiový hatchback boduje je atraktivní design. Už vystavené základní provedení A 180 v zářivě červené barvě je důkazem toho, že nová generace se skutečně povedla. Od svých větších sourozenců si bere to nejlepší a jako celek vypadá opravdu znamenitě. Nutno ovšem podotknout, že lví podíl na tom má designový AMG paket. A velmi podobné je to také v interiéru. Na fotografiích můžeme vidět kuláté výdechy klimatizace známé ze supersportovního modelu SLS, kůží obšitý sportovní multifunkční volant, který je stejně jako sportovní sedačky součástí příplatkového paketu. Když už základní provedení vypadá dobře, tak vrcholná verze s kůží obšitou palubní deskou a dekorem z karbonu musí zákonitě vypadat jak z jiného světa. Nerad bych přeháněl, ale v interiéru strohost a nudu rozhodně nehledejte.
To bychom měli statickou prohlídku, jež v našich očích dopadla na výbornou. Teď se podívejme, jak nové Áčko jezdí. Pro návštěvníky a novináře byly přichystány verze ve stříbrném provedení se všudypřítomným AMG paketem. Magazín AutoZine.cz si vyzkoušel hned dvě varianty.
Mercedes-Benz A 200 CDI BlueEFFICIENCY
Vznětová jedna-osmička o výkonu rovných 100 kW (136 koní) a 300 Nm točivého momentu je standardně propojena se šestistupňovou manuální převodovkou, která nás překvapila opravdu krátkými drahami řazení a bezvadnou přesností. To v kombinaci s atraktivním AMG paketem dělá z Áčka naprosto fenomenální vozidlo, které nabídne jak sportovní chování s kvalitně naladěným podvozkem, tak spotřebu, která se v kombinovaném cyklu bude pohybovat pod hranicí 5 litrů na každých 100 kilometrů. My jsme během krátké jízdy na spotřebu hledět nemuseli a vychutnávali jsme si jisté chování v ostrých zatáčkách i pružné zrychlení na rovných úsecích.
Mercedes-Benz A 250 BlueEFFICIENCY
Srdcem této verze je zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 155 kW (211 koní) a 350 Nm točivého momentu. Námi vyzkoušená varianta byla navíc propojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT, což je kombinace, která si přímo říká o sportovní jízdu. Ostatně zrychlení z nuly na 100 kilometrů v hodině za velmi pěkných 6,6 vteřiny sportovní ambice této verze jasně dokládá. Taková je teoretická řeč čísel a jak je na tom praxe? Ta za čísly rozhodně nezaostává a pocitově má nové Áčko ještě víc síly, než kolik je psáno na papíře. Zásluhu na tom má jistě i sportovní mód, díky kterému se zrychlí reakce na plynový pedál, řízení se stane komunikativnějším a řazení ještě rychlejším. Když už píšu o řazení, tak se nemůžu nezmínit o vlastnostech tohoto nového převodového ústrojí. Převodovka (jejíž ovládání se nachází pod volantem) totiž řadí opravdu hladce a nepříjemné cukání při nízkých rychlostech charakteristické pro koncernové vozy se tady nekoná. Ve stručnosti lze tedy i o této verzi říct, že funguje přesně tak jak má. V zatáčkách je vozidlo předvídatelné, 18-ti palcové kola jsou pak rozumným kompromisem mezi komfortem a stylem.
Když jsme na začátku července testovali nové BMW řady 1, mysleli jsme si, že ho z trůnu prémiových hatchbacků jen tak někdo nesesadí. Nová generace nejmenšího Mercedesu je však pořádným konkurentem a pokud můžu mluvit za sebe, tak se obávám, že se mnichovská automobilka posunula až na druhé místo.
##MercedesA##