V poslední době chrlí Opel nové benzínové i naftové jednotky jako na běžícím páse. Zatím posledním přírůstkem se stává naftový dvoulitr CDTI, který najdeme pod kapotami modelů Insignia a Zafira Tourer.
Oproti předchozí verzi téhož motoru je novinka o 5% výkonnější a má o 14% lepší točivý moment. Místo 163 koní a 380 Nm tak nyní produkuje 170 koní při 3750 ot./min a rovných 400 Nm mezi 1750 – 2500 ot./min. Nový motor dále splňuje, díky systému selektivní katalytické redukce, snižující obsah emisí NOx vstřikováním AdBlue, emisní normu Euro 6 a navzdory nárůstu výkonu je díky nové architektuře úspornější a vypouští do ovzduší méně emisí CO2.
Základním stavebním prvkem motoru je nová spalovací komora, upravené sací kanálky a nový systém vstřikování paliva s tlakem až 2000 barů a 10 vstřiky na válec během jednoho cyklu. Přepracována byla i variabilní geometrie lopatek turba, která dostala elektrický regulátor, což zrychluje plnění až o 20%. Samotné turbodmychadlo je pro zachování delší životnost chlazené vodou a má olejový filtr namontován do vstupu oleje. Modul pro recirkulaci výfukových plynů je postaven kolem chladiče z nerezové oceli, čímž se zlepšila účinnost chlazení až o 90%. Významná má být rovněž redukce hluku a vibrací, které od motoru pronikají do kabiny ať už při jízdě, či při stání na semaforu.
Zdroj: Opel