Seat investuje více než 30 milionů eur do průkopnického centra pro testování motorů

Seat Invests More Than 30 Million Euros In A Pioneering Southern Europe Powertrain Test Centre 01 Small

SEAT v uplynulých letech investoval více než 30 milionů eur do nejvyspělejšího centra pro testování motorů v jižní Evropě. SEAT tak pokračuje ve svém nepřetržitém úsilí o inovace a zajištění své budoucnosti založené na elektrifikaci. Nové centrum je vybaveno devíti zkušebními stolicemi pro různé druhy testů spalovacích motorů na rozmanitá paliva včetně CNG, elektromotorů i hybridních pohonů. Cílem testů je zajištění souladu s požadavky na kvalitu, emise CO2, ostatní emise, odolnost, spolehlivost a provozní vlastnosti po celou dobu životního cyklu.

Investice byla realizována v průběhu uplynulých pěti let a jejím výsledkem je centrum s kapacitou 14 300 testů motorů ročně, od časných fází vývoje až po testy vyžadované pro následnou homologaci pohonu. Součástí centra je také klimatická komora, která simuluje extrémní provozní podmínky s teplotami mezi -40 °C a +65 °C a nadmořskou výškou až 5000 metrů, a automatizovaný věžový parkovací systém s kapacitou pro 27 vozidel. Ta jsou udržována v optimálním stavu pro testování při stabilní teplotě 23 °C.

Centrum pro vývoj poháněcích ústrojí je umístěno v technickém centrum a pracuje v něm 200 zaměstnanců ve 3 směnách, 24 hodin denně, 6 dnů v týdnu. Jimi realizované testy probíhají v rámci projektů nových motorů pro různé značky koncernu Volkswagen.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Seat

Dr. Werner Tietz, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, zdůraznil, že „tento projekt potvrzuje, že SEAT má jedno z nejvyspělejších zázemí pro vývoj automobilů v Evropě. Nové zkušební centrum disponující rozsáhlým technickým know-how svých týmů umožňuje testování a kalibrování nových motorů během jejich vývoje, aby byly zajištěny optimální výkonové parametry a provozní vlastnosti pro značky SEAT a CUPRA i pro další koncernové značky, a to se zvláštním zaměřením na hybridní pohony a elektromotory.“

Mohlo by vás zajímat:  Zcela nový Hyundai Tucson: Technologický skvost s výjimečným designem

 Nejmodernější zařízení

Centrum pro vývoj motorů je vybaveno devíti zkušebními stolicemi, které umožňují testování a kalibrování pro příslušný typ vozidla, do něhož se bude příslušný motor montovat. Během vývoje se v extrémních jízdních simulacích sledují provozní vlastnosti motorů ve výjimečných situacích a současně probíhá optimalizace mnoha aspektů, například vstřikování paliva, sání nebo výkonové charakteristiky.

Centrum má navíc emisní laboratoř, která uskutečňuje u každého vozidla více než 80 různých druhů testů ve fázi před schválením do výroby a v souladu s homologačními požadavky různých globálních předpisů. K dispozici je rovněž PEMS, přenosný systém pro měření emisí, který dokáže monitorovat data vozidla i za jízdy. PEMS se používá k realizaci testů RDE (Real Driving Emissions), které jsou v rámci homologačního procesu požadovány pro analýzu spotřeby paliva a emisí osobních automobilů v reálných jízdních situacích.

Centrum pro poháněcí ústrojí má také stolice pro testování odolnosti a životnosti. Prototypy a vozidla na nich ujedou bez přerušení až 200 000 km, za průběžné analýzy provozních vlastností a výkonových charakteristik testovaného motoru. SEAT navíc instaloval systém rekuperace energie z válců stolice. Takto získávaná elektrická energie se používá k pozdější spotřebě.

Mohlo by vás zajímat:  Zahájení výroby modelu Rapid Spaceback
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Seat

Od Kavkazu až po Údolí smrti, aniž by bylo nutné opustit Martorell

Mezi opravdu jedinečná zařízení centra pro testování poháněcích ústrojí patří také klimatická komora, v níž jsou simulovány extrémní teploty a atmosférické tlaky. Přechod z podmínek Kavkazu do kalifornského Údolí smrti je otázkou několika hodin. Komora tak umožňuje testování výkonové charakteristiky motorů a simulovat jízdu za podpory robotů v extrémních podmínkách. Díky těmto simulacím je možné analyzovat, jak vozidla s různými motory reagují na tyto podmínky. SEAT tím zaručuje optimální provozní vlastnosti vozů, s nimiž budou jezdit zákazníci.

Kromě centra pro vývoj motorů začal SEAT ve svém pokračujícím úsilí o elektrifikaci budovat v Martorellu také budoucí testovací centrum TCE (Test Center Energy), svou novou akumulátorovou laboratoř. Nové centrum, které si vyžádá investice více než 7 milionů eur, bude vyvíjet a testovat různé energetické systémy pro elektromobily a hybridní vozy. Výstavba TCE je zahrnuta do investičního plánu společnosti SEAT ve výši
5 miliard eur. Dokončení TCE je plánováno na duben 2021. Centrum s plochou 1500 metrů čtverečních bude mít různé zóny pro testování a ověřovací zkoušky modulů akumulátorových článků s lithium-iontovou technologií, sad akumulátorů se středním a vysokým napětím a různé nabíječky používané v celé produktové řadě elektrifikovaných vozidel.

Mohlo by vás zajímat:  Dodge ukázal modernizovaný Challenger SRT

 SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group a prodává vozidla pod značkami SEAT a CUPRA, zatímco SEAT MÓ nabízí produkty a řešení pro městskou mobilitu. SEAT vyváží 81 % svých vozidel a působí ve více než 75 zemích. V roce 2019 prodal SEAT 574 100 vozidel, dosáhl zisku po zdanění 346 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje více než 11 miliard eur.

SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí modelové řady Ibiza, Arona a Leon. Společnost navíc vyrábí vozy Ateca v České republice, Tarraco v Německu, Alhambra v Portugalsku a Mii electric, první 100% elektromobil značky SEAT, na Slovensku. Výrobní závody doplňuje SEAT:CODE, centrum pro vývoj softwaru se sídlem v Barceloně.

SEAT bude do roku 2025 investovat 5 miliard eur do projektů vývoje vozidel se zaměřením především na elektrifikaci produktové řady a do výrobního zařízení a dalších provozů. Cílem společnosti je vytvořit z Martorellu do roku 2050 výrobní závod s nulovou bilancí emisí oxidu uhličitého.

Zdroj: Seat
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora