Nový Peugeot 108 nabídne dvě karosářské varianty

Dlouho se mluvilo o tom, že „kolínská trojčata“ dorazí v nové generaci. A skutečně se tak stalo, za první vlaštovku můžeme označit nový Peugeot 108, který nejdříve unikl na první fotografii a pak už neměla francouzská automobilka co skrývat, a proto jsme se dočkali kompletního oficiálního odhalení.

Nový Peugeot 108 se stane nejlehčím zástupcem ve svém segmentu, jelikož jeho pohotovostní hmotnost startuje na hodnotě 840 kg. I nová generace nejmenšího zástupce značky Peugeot se bude prodávat ve třídveřovém a pětidveřovém provedení, jak jsme zvyklí, ale nově se dostaví i ve verzi kabriolet – ponese označení Peugeot 108 TOP! Samozřejmě půjde o 108 pouze se stahovací střechou o rozměru 76×80 cm, kterou nabízí například Fiat 500 Cabrio nebo Citroën DS3 Cabrio. Navíc při stahování střechy se automaticky vysune aero-akustický deflektor pro snížení turbulencí do kabiny.

Mohlo by vás zajímat:  Citroën lehce modernizoval hatchback C3

Oproti svému předchůdci má 108 uhlazenější a luxusnější kukuč, poněvadž převzala některé prvky od větší 308, proto nyní budí dojmem dospělosti. Nový Peugeot 108 disponuje následujícími rozměry – 3470 mm na délku, 1620 mm na šířku a údaj o výšce zatím neznáme. V motorovém prostoru se může objevit tříválcový motor 1,0 e-VTi o výkonu 68 koní, který je přenášen pětistupňovým manuálem na přední kola. Stejnou pohonnou jednotku je možné mít také s automatickou převodovkou a systémem Start/Stop. Avšak krom zmíněného motoru bude k mání také nový motor 1,2 VTi PureTech s výkonem 82 koní spárovaný s pětistupňovou manuální převodovkou.

Mohlo by vás zajímat:  Bulhaři představili levný elektrický sporťák, který má výkon přes 5 tisíc koní

Dle vybraného čalounění bude poté 108 jezdit po 14palcových litých kolech s pneumatikami s nízkým valivým odporem o rozměru 165/65R14 nebo po 15palcových litých kolech s pneumatikami 165/60R15. V obou případech se budou pod koly ukrývat přední větrané kotouče o velikosti 247 mm a zadní bubnové brzdy o velikosti 200 mm. Všechny výbavy mají ve standardu asistent pro rozjezd do kopce, nouzový kolizní brzdový systém, vypínatelné ESP a elektronické rozdělení brzdné síly.

Bohužel Peugeot nezveřejnil prozatím fotografie interiéru, ale můžeme tu očekávat například výškově stavitelné sedadlo řidiče, systém Open and Go (bezklíčkový přístup a startování), automatickou klimatizaci nebo sedmipalcový dotykový displej. Dále standardních šest airbagů, elektrický posilovač řízení a ovládání elektricky stahovatelné plátěné střechy. Zavazadlový prostor v základním uspořádání nabídne 196 litrů, po složení zadních sedadel v poměru 50:50 se naskytne prostor o objemu 750 litrů. Nový Peugeot 108 se představí veřejnosti příští měsíc na ženevském autosalonu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda představuje jeden z osvědčených receptů značky. Model CB500F

Zdroj: Peugeot