Revoluce ve výrobě Volkswagenu. Zhruba tak by se dala popsat aktuální situace ve Wolfsburgu, kde se vše zaměřuje na výrobu elektromobilů. Zda se tato sázka na (ne)jistotu, která už nejde vzít zpět, vyplatí, ukáže čas.
Převzetí odpovědnosti za naftové skandály
Největší automobilový koncern na světě se po hlavě vrhá na výrobu elektromobilů. Hlavním důvodem, proč koncern přechází na tuto stranu, je tzv. převzetí zodpovědnosti za dieselové skandály v poslední době. Podle výpočtu koncernu je jejich podíl na globálním množství emisí CO2 následující:
- osobní auta – 1%
- nákladní auta – 1%
Což je bohužel stejné množství, které vyprodukuje celé Německo. Z hospodářského hlediska jde ovšem podle mnohých dodavatelů, včetně ministra dopravy Šlesvicka-Holfštýnska, o velmi rizikovou a hazardérskou strategii.
Vyplatí se riskantní investice?
Budoucnost největší světové automobilky je nejistá. V následujících pěti letech plánuje VW investovat částku (30 miliard eur) do výrobních kapacit, a především do výroby nových elektromobilů, ve kterých vidí svoji spásu. Tato investice nebude jediná. Nákup baterií a dalších komponentů pro výrobu e-vozů bude společnost stát dalších až 100 miliard. Do výroby elektromobilů již koncern investoval značnou část, z toho důvodu se jedná o situaci, kterou už nelze vrátit. V případě neúspěchu by se zřejmě jednalo o stav, který by byl pro koncern po hospodářské stránce nezvladatelný.
Do této riskantní hry s sebou Volkswagen přibírá značnou část německého autoprůmyslu, neboť VW má na německou ekonomiku zásadní vliv. V následujících deseti letech plánuje VW uvést na trh 70 elektromodelů, což je považováno za největší risk kteréhokoliv německého podniku.
Místo, kde se rodí hrdinové? Walhalla
Walhalla – nejvýznamnější památník v Německu s pochovanými padlými hrdiny a rovněž přezdívaný název VW centrály. Nejdůležitější místo koncernu, ve kterém jsou téměř měsíc, co měsíc prezentovány nové modely a také místo, kde vznikají a zanikají miliardové projekty.