Nový mild hybrid značky Range Rover má být lehký, úspornější, ale má poskytovat více síly. Tohoto dosáhla automobilka díky systému přeplňování – které využívá turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny. Elektrický pohon zde slouží k roztáčení kompresoru. Díky tomuto systému dosahuje vůz vysokého točivého momentu i při nízkých otáčkách pohonné jednotky.
Nové parametry Range Roveru
Předlohu pro tento nový motor nastolil již Range Rover Sport, který byl představen na začátku února roku 2019. Nový model s ním sdílí některé parametry, jiné jsou odlišné:
- šestiválcový motor řady Ingenium,
- kombinace s 48 V elektrické sítě a motoru,
- třílitrový motor s přeplňováním elektrickým kompresorem,
- výkon motoru 294 kW (400 koní),
- točivý moment 550 N.m,
- turbodmychadlo twin-scroll.
Elektrická palubní síť
Jak už bylo řečeno, šestiválec využívá 48V elektrickou palubní síť. Ta zajišťuje energii, kterou potřebuje kompresor – a proto se jedná o mild hybrid. Jeho účinnosti je dosaženo také díky variabilnímu časování ventilů. Výsledkem tohoto všeho je nižší poměr pevných částic – a to až o 75 %. Pokud bychom chtěli zjistit, jak je to s oxidem uhličitým, tak toho je vypouštěno o 12 % méně – nyní jsou na úrovni 212 g/km. Spotřeba vozu je 9,3 l benzínu na 100 km.
Nové barvy karoserie
Spolu s novým motorem automobilka přichází také se dvěma novými barvami se jmény Eiger Grey a Portofino Blue.