Známý skútr Honda láká na nový vzhled, přístrojový panel a inteligentní klíč Smart Key

21ym Vision 110

Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. A protože se jedná o stroj určený pro každodenní použití velkým množstvím zákazníků, byly mezi klíčové priority zařazeny vlastnosti, jako je odolnost, spolehlivost, bezpečnost nebo pohodlné ovládání.

Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů.

A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. První skútr značky Honda, který byl představen v roce 1954 pod názvem Juno K, disponoval řadou nových technologií a materiálů. O čtyři roky později za ním následoval revoluční model Super Cub se čtyřtaktním motorem. S více než 100 milióny vyrobených kusů je Super Cub nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě v historii – a i dnes si na trhu uchovává silnou pozici.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nyní nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější.

  1. Informace o modelu

Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou.

Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel. Vision 110 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

bílá perleťová Pearl Jasmine White

černá metalíza Poseidon Black Metallic

černá metalíza Mat Galaxy

červená Noble

  1. Hlavní vlastnosti

 3.1 Vzhled a výbava

  • Výrazně přepracované tvary si uchovávají praktickou plochou podlahu
  • Ovládání zapalování inteligentním klíčem Smart Key a nový přístrojový panel

Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Rapid Xin Rui se představila v Šanghaji

Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru.

Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.

3.2 Motor

  • Nový, úspornější dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor „enhanced Smart Power“
  • Technologie Idling Stop, motor plní emisní normu EURO5

Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.

Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km.

Mohlo by vás zajímat:  Kia investovala 70 milionů eur do evropské výrobní kapacity
Zdroj obrázku: Tiskové materiály Honda

Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.

Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.

Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.

3.3 Podvozek

  • Zcela nový, lehčí rám s architekturou Smart Architecture Frame
  • O plné 2 kg nižší celková hmotnost
  • 16palcové přední kolo a 14palcové zadní kolo

Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.

Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností.

Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu.

Mohlo by vás zajímat:  Ministerstvo doporučuje zkontrolovat řidičák. Neplatný ho bude mít 850 tisíc lidí

Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.

  1. Technické parametry

 

MOTOR 
TypČtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC
Zdvihový objem (cm³)109,5 cm3
Počet ventilů na válec2 ventily
Vrtání ´ zdvih (mm):47,0 x 63,1 mm
Kompresní poměr10:1
Maximální výkon6,4 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment9,0 Nm při 5 750 ot./min.
Olejová náplň0,8
PALIVOVÝ SYSTÉM 
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže4,9 l
Spotřeba paliva1,83 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
StartérElektrický
Kapacita baterieGTZ6V 5,3Ah MF
Výkon alternátoru390 W / 5 000 ot./min.
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojkyAutomatická, odstředivá
Typ převodovkyCVT (klínový řemen)
RÁM 
TypRám z ocelových trubek
PODVOZEK 
Rozměry (DxŠxV)1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm
Rozvor kol1 280 mm
Záklon rejdového čepu26° 30’
Závlek71 mm
Výška sedla785 mm
Světlá výška175 mm
Pohotovostní hmotnost100 kg
Poloměr otáčení1,8 m
ZAVĚŠENÍ KOL 
Typ vpředuTeleskopická vidlice, ⌀31 mm
Typ vzaduKyvné rameno s jedním tlumičem
KOLA 
Velikost ráfku přední16M/C X MT1.85
Velikost ráfku zadní14M/C X MT1.85
Pneumatika vpředu80/90-16 palců
Pneumatika vzadu90/90-14 palců
BRZDY 
Systém, TypKombinovaná brzdová soustava
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA 
Přístrojový panel12V zásuvka
SvětlometŽárovka
Zadní světloŽárovka

 

Zdroj: Honda
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora