Model Vision 110, který byl v Evropě představen v roce 2012, vznikl s cílem nabídnout spolehlivou a zábavnou mobilitu za atraktivně nízkou cenu. A protože se jedná o stroj určený pro každodenní použití velkým množstvím zákazníků, byly mezi klíčové priority zařazeny vlastnosti, jako je odolnost, spolehlivost, bezpečnost nebo pohodlné ovládání.
Díky jednoduchému, spolehlivému a úspornému vzduchem chlazenému motoru ‘enhanced Smart Power (eSP)’ s elektronickým vstřikováním paliva, stabilnímu podvozku, bezpečí v podobě kombinované brzdové soustavy Honda CBS, či objemné odkládací schránce se model Vision 110 osvědčil jako důmyslná a uklidňující volba na nabitém trhu nejmenších skútrů.
A nyní na tento odkaz hrdě navazuje. První skútr značky Honda, který byl představen v roce 1954 pod názvem Juno K, disponoval řadou nových technologií a materiálů. O čtyři roky později za ním následoval revoluční model Super Cub se čtyřtaktním motorem. S více než 100 milióny vyrobených kusů je Super Cub nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě v historii – a i dnes si na trhu uchovává silnou pozici.
Vzhledem k neustále rostoucím očekáváním zákazníků nyní nadešel čas pro zcela nový Vision 110. I když vychází ze stejného základního receptu, jako dosavadní model, je nyní ještě chytřejší, lehčí a praktičtější.
- Informace o modelu
Pod moderními proporcemi modelu Vision 110 se ukrývá nový lehčí rám a přepracovaný vzduchem chlazený motor, který se vyznačuje ještě nižší spotřebou.
Mezi nové funkce patří ovládání zapalování a zámku sedla inteligentním klíčem Smart Key, či nový přístrojový panel. Vision 110 pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:
bílá perleťová Pearl Jasmine White
černá metalíza Poseidon Black Metallic
černá metalíza Mat Galaxy
červená Noble
- Hlavní vlastnosti
3.1 Vzhled a výbava
- Výrazně přepracované tvary si uchovávají praktickou plochou podlahu
- Ovládání zapalování inteligentním klíčem Smart Key a nový přístrojový panel
Ačkoliv se jedná o jednoduchý prostředek pro snadnou přepravu, neznamená to, že by model Vision 110 postrádal typickou kvalitu a charakteristické rysy strojů Honda. V rámci modernizace pro rok 2021 získal stroj zcela nový moderní vzhled, přičemž společná DNA s ostatními skútry značky Honda je zřetelná na první pohled. Nový vzhled přichází s čistými, dynamickými liniemi a hladkými, elegantními plochami.
Podobně jako modely z ikonické řady SH, také Vision 110 se vyznačuje vzpřímenou pozicí a praktickou plochou podlahou; nyní disponuje také prostornou schránkou pod sedlem, jejíž objem činí 17,7 litru.
Vítaným přírůstkem ve výbavě je také inteligentní klíč Smart Key. Klíč v kapse jezdce umožňuje ovládání zapalování i zámku sedla, čímž výrazně zvyšuje pohodlí při pohybu v rušném městském prostředí.
3.2 Motor
- Nový, úspornější dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor „enhanced Smart Power“
- Technologie Idling Stop, motor plní emisní normu EURO5
Dvouventilový vzduchem chlazený SOHC motor ‘enhanced Smart Power’ (eSP) o objemu 109,5 cm3 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva a pro rok 2021 byl kompletně přepracován. Je lehký (s hmotností pouze 22 kg), robustní a úsporný. Disponuje atraktivním výkonem 6,4 kW při 7 500 ot./min., zatímco hodnota točivého momentu vrcholí 9,0 Nm při 5 750 ot./min. Vrtání a zdvih jsou 47 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10:1.
Motor je díky ostré reakci na plyn velmi snadno použitelný, což je pro jízdu ve městě vynikající. Palivo navíc konzumuje velmi střídmě, oproti předcházející verzi se podařilo spotřebu snížit o 5 %. Díky spotřebě 1,83 l/100 km a pod sedlem umístěné palivové nádrži o objemu 4,9 litru disponuje stroj dojezdem přes 260 km.
Všude tam, kde je to možné, jsou do architektury motoru začleněny technologie pro snižování tření, jako jsou například řemeny s oboustranným ozubením. Elektronicky řízený bezkartáčový startér je integrován přímo na konec klikového hřídele a slouží jako startér i jako alternátor. Vzhledem k tomu, že motor roztáčí přímo, odpadá veškerý hluk daný zapojením převodů či ozubených kol.
Pokud skútr stojí a je stisknutá brzda, funkce Idling Stop motor po třech sekundách chodu na volnoběh automaticky vypne a po otočení rukojetí plynu znovu ihned nastartuje. Použití této funkce je velmi snadné díky alternátoru s integrovaným startérem a systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu, a díky dekompresnímu mechanizmu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi.
Motor modelu Vision 110 navíc nově splňuje emisní normu EURO5.
3.3 Podvozek
- Zcela nový, lehčí rám s architekturou Smart Architecture Frame
- O plné 2 kg nižší celková hmotnost
- 16palcové přední kolo a 14palcové zadní kolo
Pokročilý, lehký ocelový rám nové generace Smart Architecture Frame (eSAF) nahrazuje konstrukci se spodní páteřní trubkou použitou u předchozího modelu. Díky využití laserem svařované lisované oceli a pečlivě vyvážené tuhosti nabízí dobrou ovladatelnost, vysokou stabilitu, komfort jízdy i odolnost – což je ideální pro širokou škálu každodenních úkolů, pro které byl Vision 110 navržen.
Sklon vidlice je 26° 30‘ a závlek 71 mm; rozvor kol dosahuje 1 280 mm. Pohotovostní hmotnost je o 2 kg nižší a dosahuje 100 kg; celkovým výsledkem je mimořádně agilní a uživatelsky přívětivý skútr pro jezdce všech úrovní zkušeností a schopností.
Robustní teleskopické vidlici sekunduje komfortně nastavený zadní tlumič. Kola z hliníkové slitiny mají shodný design a jsou obuta do pneumatik 80/90-16 vpředu a 90/90-14 vzadu.
Přední hydraulický brzdový kotouč o průměru 220 mm je systémem CBS spojen se zadní 130mm bubnovou brzdou, čímž je zajištěna plynulá a rovnoměrná distribuce brzdné síly včetně případů, kdy jezdec musí prudce a nečekaně brzdit.
- Technické parametry
MOTOR | |
Typ | Čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec, ventilový rozvod SOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 109,5 cm3 |
Počet ventilů na válec | 2 ventily |
Vrtání ´ zdvih (mm): | 47,0 x 63,1 mm |
Kompresní poměr | 10:1 |
Maximální výkon | 6,4 kW při 7 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 9,0 Nm při 5 750 ot./min. |
Olejová náplň | 0,8 |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 4,9 l |
Spotřeba paliva | 1,83 l/100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startér | Elektrický |
Kapacita baterie | GTZ6V 5,3Ah MF |
Výkon alternátoru | 390 W / 5 000 ot./min. |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Automatická, odstředivá |
Typ převodovky | CVT (klínový řemen) |
RÁM | |
Typ | Rám z ocelových trubek |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 1 925 mm x 686 mm x 1 115 mm |
Rozvor kol | 1 280 mm |
Záklon rejdového čepu | 26° 30’ |
Závlek | 71 mm |
Výška sedla | 785 mm |
Světlá výška | 175 mm |
Pohotovostní hmotnost | 100 kg |
Poloměr otáčení | 1,8 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | Teleskopická vidlice, ⌀31 mm |
Typ vzadu | Kyvné rameno s jedním tlumičem |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 16M/C X MT1.85 |
Velikost ráfku zadní | 14M/C X MT1.85 |
Pneumatika vpředu | 80/90-16 palců |
Pneumatika vzadu | 90/90-14 palců |
BRZDY | |
Systém, Typ | Kombinovaná brzdová soustava |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | 12V zásuvka |
Světlomet | Žárovka |
Zadní světlo | Žárovka |
Zdroj: Honda