Škoda Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Pro výrobu rapidu a připravované nové generace modelu Octavia automobilka v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě. Kapacita výrobní linky I v Mladé Boleslavi bude postupně zvýšena z 800 na 1 200 vozů denně.
Aby bylo možno zahájit výrobu modelu Škoda Rapid, jsou realizovány různé akce v 17 výrobních halách v Mladé Boleslavi, celkem je přitom realizováno 173 jednotlivých projektů. Na úpravách se podílí přes 141 projektantů a 2 000 zaměstnanců externích firem. Původní linka bude rozšířena o nová zařízení pro montáž modelu Škoda Rapid, například o zařízení pro montáž modulů, jako jsou kokpit, příď vozu nebo podvozek, zařízení pro plnění vyráběných vozů provozními kapalinami, jako jsou oleje, palivo nebo chladicí kapaliny, dále pak o nová zkušební zařízení, dopravníkové systémy a manipulační techniku. Po rozšíření haly bude montážní linka téměř o třetinu větší.
Od října 2012 bude Rapid postupně debutovat na evropských trzích. V roce 2013 bude následovat speciální verze pro zákazníky v Čině, která se v této zemi bude také vyrábět. Na začátku roku 2014 se navíc plánuje i výroba modelu pro ruský trh v závodě koncernu Volkswagen v Kaluze. Česká automobilka chce s novým modelem přesvědčit především rodiny, které hledají prostorný první vůz za příznivou cenu a ve výborné kvalitě.
Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) zaujme Rapid nabídkou prostoru a místem pro pět osob a jejich zavazadla. Prostorem pro kolena a nad hlavou stejně jako zavazadlovým prostorem je Škoda Rapid měřítkem ve svém segmentu. Pro pohon vozu je k dispozici pět benzinových motorů a dva naftové agregáty.
Zdroj: Škoda Auto a.s.