Vypadá stejně, ale je jiný. Klasický VW Beetle dostal elektromotor

1

Že jsou elektromotory využívány v současných moderních vozech, to není nic zvláštního. Aby však byly instalovány i do historických vozů, zvláště potom do klasiky, to už se jen tak nevidí. K jedné takové úpravě však skutečně došlo. Základem se stal ikonický Volkswagen Beetle, který dostal nové pohonné ústrojí. Elektromotor! Někdo to označuje vývojem, někdo za naprosto barbarský čin spojený s neúctou ke klasice. Na jaké straně budete stát vy?

Úprava posvěcená samotnou automobilkou

Velmi často se setkáme s mnohými úpravami, které provede tuningová dílna zcela bez vědomí automobilky, která sériový vůz vyrobila. V tomto případě tomu bylo zcela jinak, jelikož samotný Volkswagen úpravu ve své podstatě schválil a posvětil. Při úpravách totiž bylo nutné sehnat elektrickou pohonnou jednotku. A tu poskytla právě automobilka, pro kterou byl v minulosti VW Beetle jedním z nejdůležitějších vozidel na trhu. Jak správně tušíte, Brouk dostal pohonné ústrojí z aktuálně nejmenšího modelu v portfoliu, kterým je VW e-Up!

Mohlo by vás zajímat:  Audi A6 3,0 BiTDI v podání MTM

Těžší, ale výkonnější

Jak se tato přestavba podepsala na ikonickém voze, kterým VW Beetle bezesporu je? Na první pohled byste ho nerozeznali. Když se však vydáte k zadní části auta a otevřete standardní kryt motoru, je zde prázdno. Původní čtyřválec zde nenajdete. Zato vznikl nový zavazadlový prostor, který dělá auto o něco praktičtější.

Lehce nepraktické je celkové zvýšení hmotnosti, a to především kvůli instalaci akumulátoru. Brouk teď váží necelých 1 300 kilogramů. A to byla použita baterie s kapacitou 36,8 kWh baterií, což je zhruba o polovinu nižší hodnota než má současný VW e-Up! Výkon však má větší než dříve a to konkrétně 81 koňských sil. Kapacita baterie by měla stačit na ujetí zhruba 200 kilometrů. Nutno však říci, že to nebude v žádném ohromujícím tempu, jelikož maximální rychlost kterou auto tento elektrický VW Beetle dokáže vyprodukovat činí jenom 93 kilometrů v hodině.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora