Vozy SUV jsou dnes spíše symbolem městské jízdy. Ostatně i proto vznikla samostatná kategorie těch menších, označovaných jako crossovery. Co když ale nechcete jenom to, aby vaše auto bylo velké, ale chcete i to, aby vaše auto bylo skutečně určené i pro terén, se kterým si dokáže dobře poradit? Podívejte se na několik tipů, které nejsou až tak tradiční.
Mazda CX-5
Když se mluví o SUV do terénu, těžko vás napadne, že by mohla vyhovovat taková Mazda CX-5. Ale může. Nejlépe verze s dvoulitrovým benzinovým motorem, která nabídne pohon všech čtyř kol, která obstojí i v náročnějších podmínkách. V těch běžných počítejte s tím, že si auto může vzít trochu více, než čekáte, ale jinak vás žádné výrazné problémy nečekají. A co více – při prvotním pohledu vás jistě zaujme povedený vzhled této Mazdy.
Dacia Duster
Dacia má nejenom v Evropě pověst lowcost automobilky a tak je k ní některými jasně přistupováno. Na druhou si položte otázku, jaká jiná automobilka by vám nabídla tak levné auto s pohonem 4×4, která bez problémů zvládne i náročnější terén? Nízká cena je spojena spíše s nižší výbavou, obyčejnějšími materiály a ne úplně precizním zpracováním, než že by byla důvodem toho, že auto nic nevydrží. Navíc, i když vůz po pár letech zhuntujete v terénu, vzhledem k ceně vám to až tak vadit nemusí. A motor? Verze 1.5 dCi rozhodně nezklame.
Kia Sportage
Je pravdou, že někteří této korejské automobilce doslova nemohou přijít na jméno. Pravdou ale je, že dlouhodobě potvrzuje svou kvalitu, jak pokud jde o zpracování, tak i životnost. Zajímavou volbou by mohlo být auto s dvoulitrovým dieselovým motorem, které nabídne pohon všech čtyř kol. Získáte tak naftové auto s celkem příznivou spotřebou a jistotou, že se s ním v terénu rozhodně neztratíte. Stejně tak se s ním ale nemusíte bát vyrazit ani na delší cesty po běžných silnicích, od okresek po dálnice.
Zdroj obrázku: Fotobanka Pixabay.com