Volvo stahuje půl milionu vozů do servisu kvůli systému EGR. Potrubí se může i roztavit

Volvo 2396040 960 720[1]

Automobilka Volvo je nucena stáhnout zhruba 507 tisíc vozů s dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem do servisu. Problémem je emisní zařízení, které by mohlo způsobit některé závažné problémy. Horko, které vzniká pod kapotou může jednoduše roztavit plastový díl systému EGR, který následně může způsobit požár. Naštěstí se podobný případ nestal a automobilka podniká pouze preventivní kroky.

Kde je problém?

Zástupkyně automobilky Petra Doležalová upozorňuje na to, že v ojedinělých případech se může plastové sací potrubí k systému EGR roztavit a deformovat. Existuje tak teoretická možnost vznícení a následného lokálního požáru motorového prostoru.
Je nutné podotknout, že automobilka Volvo podnikla uvedené kroky na základě pochybností, nikoliv na základě skutečného případu, kdy by v důsledku roztavení sacího potrubí vznikl požár.

Mohlo by vás zajímat:  Pravidlo třikrát a dost by mohlo zpřísnit vydávání řidičských průkazů

Kdo to vyřeší?

Konkrétně v České republice postihne problém majitele 3345 vozidel značky Volvo. Veškerá vozidla jsou vyrobena v letech mezi rokem 2014-2019 a jsou vybavena vznětovými motory.
V současné době se připravuje řešení, které automobilka poskytne zákazníkům, aby zamezila případným komplikacím, poruchám vozů nebo dokonce požárům motorů. Volvo se chystá pozvat své zákazníky a majitele postižených vozů do servisů, kde budou připraveny konkrétní díly, které servis vymění a odstraní nevyhovující staré díly systému EGR.
Svolávací akce ovšem není povinná, takže se může stát, že některá auta budou i nadále jezdit s potenciálně nebezpečným motorem.

Mohlo by vás zajímat:  Jak fungují zapalovací cívky, kdy je čas pro výměnu a na jaké problémy si dát pozor?

Co je to systém EGR?

Zkratka EGR (Exhaust Gas Recirculation) znamená recirkulace výfukových plynů. Díky EGR je určité procento výfukových plynů vedeno zpět do sání vozidla, kde znovu vstupuje do spalovací komory. Tam se mísí se vzduchem a palivem, čímž snižuje teplotu hoření spalované směsi. Nižší teplota hoření má pak za následek vytvoření menšího množství emisí oxidů dusíku. EGR je starý osvědčený systém, který na autech snižuje emise výfukových plynů již od 70. let 20. století.

Mohlo by vás zajímat:  Velké obrazovky v autech – kdo chce jít proti proudu?

Obezřetnost na prvním místě

Jelikož Volvo upozorňuje na problém již u aut, které jezdí po silnicích od roku 2014, jde opravdu jen o obavu a obezřetnost automobilky, kvůli které pro jistotu vymění několik dílů systému EGR. Každopádně doposud se nic nestalo a systém nedělal problémy, je ale správné, že v případě možného pochybení, na sebe automobilka bere zodpovědnost a snaží se problém řešit včas.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora