VOLKSWAGEN POLO 1,0i HIGHLINE – Velký na pohled a ještě větší uvnitř

Polo 01

Nové Polo, jakožto druhý nejmenší dostupný model od Volkswagenu jsme v naší redakční garáži zaparkovali s pocitem, který se jen těžko vyjadřuje slovy. Na jedné straně bylo mnohé očekávání a na straně druhé strach, zda se skutečně nejedná o „poloauto“, jak zlý jazykové a příznivci konkurenčních značek tvrdí.

Jelikož jsme dlouho přemýšleli, jak zaujmout na toto „lidové vozítko“ ten správný pohled, byla na místě ostražitost, která přerůstala snad až do nejhlubších filozofických úvah. Výrobce tvrdí, že nové Polo je spolehlivé, komfortní a sportovní auto. Jak může být sportovní auto zároveň komfortní a spolehlivé, říkáte si? Jednoduše! Vezmeme to tedy jedno po druhém…

Jak naznačuje samotný nadpis článku, „Velký na pohled a ještě větší uvnitř“, tak při prvním pohledu tento wagen, není vlastně až na pár detailů žádný velký fešák. V námi testované černé barvě si ho na parkovišti jistě jen tak nevšimnete. Tmavé odstíny křivky karoserie pohlcují, auto spíše degradují a pak to nezachrání ani pěkná litá 16“ kola. Na takzvanou první dobrou lidské oko zaujme křiklavá barva nebo povedený design. Je to samozřejmě otázka vkusu, ale pokud jde o naše doporučení, tak se nebojte zvolit divočejší barvy a vsaďte se, že to Polu prospěje. Auto se rozzáří a vy s ním.

Mohlo by vás zajímat:  Test DS 7 ESPRIT DE VOYAGE E-TENSE 300 EAT8 - více stylu a originálního zpracování pro cestovatelskou edici

Vraťme se ale k testované konfiguraci. Dalo by se tedy říct, že alespoň v zimním období se budete po silnici prohánět jako taková malá šedá myška. A tím mám na mysli oba možné výklady. Prohánět se totiž i s litrovou kubaturou, kterou jsme měli možnost otestovat, skutečně budete. A to nejen po městě, kam je Polo bezesporu primárně určené, tak na příměstských silnicích i dálnici. Bude to znít šíleně, ale je to vážně paradox. Litrový tříválcový agregát je zábavný motor a ne – nezbláznili jsme se. Jaký tah, výkon a zvuk ze sebe dokáže vyloudit tenhle „polomotor“ je opravdu tak úžasné, že je tím ohrožen nejen vaše bodové konto na kartě řidiče, ale i váš život.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid: Rodinné pohodlí na čtyřech kolech

Převodovka má nekonečně dlouhou jedničku. Bez problémů se s ní přiblížíte hranici nejvyšší povolené hranici pro jízdu v obci a v kombinaci se zvukem tříválce vám s rostoucími otáčkami motoru vžene úsměv do tváře. To samé s vámi provede i zařazení druhého stupně. A asi je to zázrak, ale při zařazení třetího kvaltu to nebude jiné. Převodovka má pak k dispozici ještě dva rychlostní stupně, ale ty už vás zaujmou spíše jinou vlastností. Přejděme tedy k dalšímu parametru a tím je právě zmíněný komfort.

Čtyřka, pětka… jede také. Nejen, že jede, jak se dalo čekat, ale přináší skutečně příjemný pocit z jízdy. Ze sedadla řidiče budete mít přehled nad okolní dopravní situaci i pokud máte menší postavu. Jak můžete pozorovat v přiložené galerii, Polo nemá skoro žádné převisy karoserie za nápravami, takže i parkování bude hračka. Pokud si nechcete hrát lze to samozřejmě řešit některým z nabízených asistenčních systémů. Nové Polo je oproti předešlým modelům vybaveno ještě více bezpečnostními asistenty a má přehled o všem, co se okolo vás děje.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDI AT - „Plavba se Santa Fe“

Ano, následující řádky jsou věnovány právě vám, naše milé čtenářky. Kdo jiný by si také Polo kupoval?

Máte-li v sobě závodního ducha, dělá vám radost požitek z jízdy a nekoukáte po rodinném voze, mělo by pro vás být nové Polo jasnou volbou.

Ptáte se proč? Nové Polo je bezpečné. Díky svým tvarům vytváří harmonii mezi designem a účelností. Přináší pocit komfortu, pocit bezpečnosti a má moderní funkce, které v kombinaci s vaším mobilním telefonem a připojením na internet probouzí touhu nastoupit a jet.