Volkswagen odhalil modernizovaný Sharan

Velká MPV patřívají často k nejdéle vyráběným modelovým řadám daných automobilek. Není se tak co divit, že i facelifty přicházejí o něco později než u klasických osobních automobilů. A stejný osud stihl i Volkswagen Sharan, který je na trhu již od roku 2009.

Vzhled však rozhodně není to znamení, podle kterého modernizaci poznáte. Jedinou změnu představují LED diodová zadní světla, litá kola v designu Jakarat a dvě nové metalízy – červená Crimson a modrá Hudson Bay. Uvnitř je změn přece jen o něco víc a poznáte je podle přepracovaného volantu a přepracované grafiky přístrojů. V závislosti na výbavě je k dispozici několik dekorů a příplatkové dubové dřevo, sedadla mohou být čalouněná kůží Vienna s diamantovým prošíváním.

Mohlo by vás zajímat:  Audi oficiálně představila novou A6!

Tou vůbec nejvýraznější, v některých úrovních viditelnou, změnou v interiéru je druhá generace multimediálního systému v pětipalcovém provedení Composition Color nebo 6,5palcovém provedení Composition Media, respektive pokročilejším Discovery Media s navigací. Všechna tři provedení podporují rozhraní Apple Car Play, respektive Android Auto, mají rychlejší procesor, dotykové ovládání a funkci MirrorLink. 

Stále však platí, že ty hlavní změny jsou pouhým laickým okem nepozorovatelné. Musíte totiž zamířit pod kapotou, kde je kompletně odměněná nabídka o 15 procent úspornějších pohonných jednotek TSI a TDI plnící emisní normu Euro 6. Základní 1.4 TSI má nově 150 koní, silnější dvoulitr TSI posílil o 20 koní na celkových 220 koní. Šestnáctistovka TDI o výkonu 115 koní načíná řadu naftových jednotek, dále doplněnou dvěma dvoulitry o výkonu 150 (+ 10 k), respektive 184 koní (+ 7 k). Standardem zůstává šestistupňová manuální převodovka, s výjimkou základního dieselu je za příplatek dostupný i šestistupňový dvouspojkový automat DSG.

Mohlo by vás zajímat:  Inspirativní výkon, působivá nabídka výbavy: Nové BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure

Armádu bezpečnostních asistentů německá automobilka ještě rozšířila o standardní automatické brzdění po nehodě, aby auto nenarazilo ještě do další překážky, a příplatkové monitorování dopravy před vozidlem s funkcí nouzového brzdění ve městě, hlídání při vybočení ze zvoleného jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, třetí vydání parkovacího asistentu a adaptivní tempomat. 

Premiéra se odehraje již za dva týdny v Ženevě, prodeje se rozjedou už v dubnu.

Zdroj: Volkswagen