Virtuální realitu si dnes spojujeme především se zábavou. Tedy s hraním různých her. Dost možná nebude trvat dlouho a dané technologie vstoupí i do automobilů. Proč? Virtuální realita by měla napomoci celkové bezpečnosti jízdy. A že nejde o hudbu budoucnosti, po potvrzují aktuální testy.
Volvo se spojilo se společností Varjo
Je to právě Volvo, které je dlouhodobě považováno za průkopníka celkové bezpečnosti na našich silnicích. A tak pochopitelně nepřekvapí, že je to právě tato automobilka, která brýle na virtuální realitu testuje ve svých vozech. A to ve spolupráci se společností Varjo, která danou technologii nabízí a vyvíjí.
Řízení poslepu
Kdo někdy virtuální realitu zkoušel, ten ví, že vidí pouze to, co mu brýle promítnou. To stejné by se dělo i ve voze. V podstatě jde o řízení poslepu, jelikož řidič nevidí to, co je před ním ve skutečnosti, ale vidí jenom obraz, který mu promítají brýle na virtuální realitu. Má jít o mix klasické cesty před vozem, která je doplněna o řadu grafických prvků, které mají řidiče upozornit na vše důležité, co je před ním.
Proč virtuální realita?
Cílem je zjistit, jak dokáže řidič reagovat ne jednotlivé podněty, které před sebou vidí. Jak reaguje na klasickou osobu, nebo na tu, která je zvýrazněna grafickým prvkem. Zjišťuje se ale i to, jeká místa řidič nejčastěji sleduje, jakým směrem a jak hodně naklání hlavu, nebo co ho naopak rozptyluje a čeho si vůbec nevšímá. A k čemu mají být data použita? Pochopitelně k vylepšení bezpečnost. Tedy k tomu, že vozy mohou pomáhat v situacích, kdy mají oči řidiče a jeho reakce značné rezervy. Osvědčí se něco podobného?