Českých či československých aut, která na první pohled nevypadají nikterak nebezpečně, ale ve skutečnosti dokážou prohnat třeba i Ferrari, jsme si ukázali už několik. Drtivá většina z nich však byla ze zahraničí. Důkazem, že i v tuzemsku umíme z nenápadného auta udělat dokonalého zabijáka mnohem silnějších strojů, je béžový Favorit 136L, naladěný společností Dieselpower.
Podobně, jako například u finské Škody 120 nebo polského Rapidu, byste mu rekordy ve sprintu asi nehádali. Ano, karosérie je blíže k vozovce a místo originálních jsou tu nová a větší, zbytek, včetně oné béžové barvy nebo plastových nárazníků, je však originální. O to větší práci dalo naladit zážehovou čtyřválcovou třináctistovku, která v sériovém Favoritu 136L produkuje 62 koní a 100 Nm.
Tento konkrétní Favorit má o deci zvětšený obsah, zdvih 78 mm (sériový model má 72 mm), hlavu z modernější Felicie 1.3 MPi o výkonu 68 koní, kompresní poměr zvýšený na 12,5:1 (sériový model má 9,7:1), karburátor Weber 32/34 DMTL, zapalování Ignitech TCIP, vačku Motor-Excel 297/278, sací ventil o průměru 37 mm a upravené sací i výfukové kanály. Výsledkem je 125 koní při 6669 ot./min a 142 Nm při 4969 ot./min, nutno podotknout, že se jedná o hodnoty při použití paliva E85. Dynamiku lehkého hatchbacku můžete vidět na přiloženém videu, akceleraci z 0 na 100 km/h by měl zvládnout za 7,3 sekundy a sprint na 400 metrů za 15,4 sekundy. Ubrzdit posílený Favorit pomáhají kotoučové brzdy o průměru 260 mm a s vnitřním chlazením vpředu, respektive o průměru 238 mm vzadu.
##favorit_136tuning##
Zdroj: Dieselpower