Triky, jak projít na emisích, jsou veřejným tajemstvím. I bez úplatku může starší auto vyhovět

Air Pollution From Vehicle Exhaust Pipe Road

Boj proti vysokým emisím je aktuálně hodně skloňovaný. Evropská unie si vzala na paškál osobní vozy, a tak tlačí na automobilky, aby vyráběly co nejčistší motory a v budoucnu přešly na elektřinu. Problémy se ale mohou týkat i vozů starších, které nemusí projít při měření emisí. Jsou přitom triky, jak to zvládnout i bez úplatku.

Správné palivo je základ

U benzinových stanic lze načerpat různé druhy paliva. Od těch v podstatě základních a obyčejných, až po paliva aditivovaná. Právě ta by měla být tankována ve chvíli, kdy se řidič chystá na měření emisí. Ideální je vyjet nádrž skoro do prázdna a natankovat co nejkvalitnější palivo. Pozitivně se to může podepsat na hodnotách, které se naměří.

Mohlo by vás zajímat:  Značení paliv dělá řidičům těžkou hlavu. Vyznat se ve zkratkách je občas nadlidský úkol

Až po delší jízdě

Těsně předtím, než dojedeme na objednaný čas na emise, je vhodné s vozem ujet delší vzdálenost. Nejprve zahřát jeho motor a poté se nebát mu takzvaně šlápnout na krk. Vyšší teploty výfukového systému vypálí případné nečistoty. Stejně tako z výfuku vylétají i saze, které se zde mohou hromadit. I toto je cesta k většímu úspěchu při měření.

Zdroj obrázku: Freepik

Nikdy ne za studena

Je běžnou věcí, že motor má větší emise za studena. Proto je třeba na měření dojet nejenom s ohřátým motorem, ale v případě delšího čekání je vhodné nechat ho raději nastartovaný. I toto se může pozitivně podepsat na hodnotách, které technik naměří. Zahřát motor není až tak nic složitého a obvykle k tomu dojde vždy, než na konkrétní měřící stanici dojedete.

Mohlo by vás zajímat:  Pojištění auta před odjezdem na dovolenou ušetří případné starosti i peníze

Buďte přítomni

Je pohodlné auto jenom předat a následně si ho vyzvednout. Když si ale nejste jisti, je lepší být měření přítomni. Můžete tak zajistit, že budou splněny výše uvedené věci. Auto bylo před měřením projeto a motor byl zahřátý. Jinak hrozí že měřením neprojdete a v tu chvíli je nezbytným krokem minimálně opakované měření, kdy už můžete dát pozor na to, aby bylo realizováno za pro vás ideálních podmínek.

Zdroj: https://www.rac.co.uk/drive/advice/emissions/11-ways-to-reduce-your-car-emissions/