Toyota Yaris Cross získala maximální hodnocení v bezpečnostních testech Euro NCAP

Toyota Yaris Cross 2

Toyota Yaris Cross zopakovala úspěch Yarisu hatchback a získala nejvyšší hodnocení 5 hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Yaris Cross získal hodnocení 86 procent za ochranu dospělých spolujezdců a 84 procent za ochranu převážených dětí.

Účinnost systémů aktivní bezpečnosti Euro NCAP ohodnotila na 81 procent, ochranu chodců a cyklistů na 78 procent. Yaris Cross poskytuje velmi dobrou ochranu hlavy a krku řidiče i spolujezdců, a to zejména díky vysoké kvalitě sedadel a účinným předním a bočním airbagům, ale i novém centrálnímu airbagu mezi předními sedadly.

„Systém automatického nouzového brždění Yarisu Cross identifikuje chodce a cyklisty, ale i jiná vozidla. Reakce systému na riziko kolize s chodci byla dobrá (nejvyšší hodnocení z pěti), v případě srážky s cyklisty byla adekvátní (druhé nejvyšší hodnocení z pěti). Automobil se vyhnul srážce nebo zásadně omezil důsledky nárazu ve většině testů realizovaných podle různých scénářů,“ hodnotí experti Euro NCAP.

Yaris Cross se připojil ke dvěma dalším modelům Toyoty, vodíkovému sedanu Mirai a Yarisu čtvrté generace, které v poslední době získaly 5 hvězdiček Euro NCAP. Nový model, dostupný v benzínové a hybridní verzi, byl testován souběžně v Evropě a v Austrálii, v rámci spolupráce Euro NCAP a sesterské organizace ANCAP. Instituce testovaly model s hybridním pohonem a potvrdily vysokou bezpečnost hybridní technologie Toyoty.

Mohlo by vás zajímat:  Konec řízení v brýlích – VW představuje speciální čelní sklo

Od čelní srážky až k nárazu do dveří

Crash testy zahrnují čelní srážku při rychlosti 50 km/h polovinou šířky vozidla, do kterého naráží mobilní deformovatelná překážka, čelní srážku celou šířkou vozidla, které najede do pevné překážky, boční srážku s mobilní deformovatelnou překážkou, která naráží do dveří u řidiče, a boční srážku automobilu se sloupem. Během těchto zkoušek se ověřuje vliv srážky jak na řidiče a dospělé spolujezdce, tak na děti.

Testy účinků srážky vozidla s chodcem zahrnují celou řadu různých konfigurací, při nichž se používá model hlavy a nohy dospělé osoby a dítěte. Následně se ověřuje účinnost systémů pro předcházení srážkám s chodci a cyklisty, ale i účinnost systémů udržování jízdního pruhu a aktivních tempomatů.

Yaris Cross určuje nové standardy bezpečnosti v segmentu B

Mohlo by vás zajímat:  Jubileum pro nejdůležitější bezpečnostní prvek v historii. Tříbodové pásy slaví už 60 let

Nová Toyota vnáší do segmentu městských crossoverů hybridní technologii čtvrté generace, elektrický pohon všech čtyř kol AWD-i a nové standardy pasivní a aktivní bezpečnosti.

Bezpečnost spolujezdců zajišťuje především extrémně tuhá konstrukce karosérie vytvořená v architektuře TNGA a sada airbagů doplněná o nový centrální airbag mezi sedadly. Yaris Cross se navíc vyznačuje mimořádně bohatou, technologicky vyspělou výbavou Toyota Safety Sense 2.5, která poskytuje podporu řidiči.

Tyto systémy dokáží odhalit více potenciálně nebezpečných situací a rychleji na ně zareagovat tak, aby automaticky zabránily srážce, případně omezily její důsledky. V souladu s pravidlem, že „bezpečnost by neměla být volitelná“ je nejmodernější generace systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense 2.5 součástí standardní výbavy, a to ve všech verzích.

Yaris Cross je ve standardu vybaven systémem včasné reakce na riziko srážky (PCS) s funkcí identifikace chodců ve dne i v noci a cyklistů ve dne, systémem předcházení srážkám na křižovatkách, podpory řidičů v případě rizika srážky, inteligentním adaptabilním tempomatem, asistentem udržování jízdního pruhu (LDA), systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA), automatickými dálkovými světly (AHB) a systémem eCall, který v případě nehody automaticky informuje příslušné složky a předá lokalizaci vozidla.

Mohlo by vás zajímat:  Pozor na vybitou baterii v autě. Jak tomu předcházet? Podívejte se!

Volitelná výbava zahrnuje adaptabilní dálková světla (AHS) s reflektory Full LED, systém sledování mrtvého úhlu (BSM), a dále funkci upozornění na pohyb za vozidlem při couvání (RCTA), který řidiče nejprve upozorní na přijíždějící automobil a v případě, že nastane riziko srážky, automaticky auto zabrzdí. Manévrování usnadňují inteligentní parkovací čidla s funkcí detekce překážek a automatického brždění, a dále volitelný panoramatický monitor s panoramatickým kamerovým systémem 360°, který zobrazuje náhled okolí automobilu v reálném čase.

Výhodou Yarisu Cross je i nový systém Toyota Teammate Advanced Park – poloautonomní parkovací systém, který přebírá kontrolu nad volantem, plynovým pedálem a brzdou při couvání a podélném parkování, ale i při vyjíždění z podélných parkovacích míst. Tento systém je vybaven funkcí zapamatování nejčastěji používaných míst, nezávisle na směru jízdy.

Zdroj: TZ Toyota
Jakub Horák

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora