Toyota představuje novou generaci SUV Fortuner

S nápadem vyrobit robustní SUV na základech pickupu Hilux přišla Toyota již v roce 1998. Její tehdejší počin nesl jméno Hilux Sport Rider a primárně byl určen pro asijské trhy. Označení Fortuner se na terénním modelu objevilo poprvé v roce 2005 spolu se sedmou generací výchozího pickupu. Nyní na trh míří už osmý Hilux, čímž se otevírá prostor také pro novou generaci praktického a schopného SUV.

Na rozdíl od drtivé většiny v Evropě prodávaných modelů stejné kategorie má Fortuner už na startu výhodu v podobě klasické rámové konstrukce. Podvozek samotný byl vyvíjen především s ohledem na náročnost australských silnic, dvojité lichoběžníky vpředu tak doplňuje pětiprvkové zavěšení vzadu, na obou nápravách jsou navíc speciálně nastavené stabilizátory, zabraňující převrácení. Pod kapotou 4795 mm dlouhého, 1855 mm širokého a 1835 mm vysokého modelu je 2.8litrový turbodiesel o výkonu 177 koní při 3400 ot./min. Na výběr dává Toyota mezi šestistupňovým manuálem s točivým momentem 420 Nm mezi 1400 – 2600 ot./min a šestistupňovým automatem s točivým momentem 450 Nm mezi 1600 – 2400 ot./min. Pokud za auto zapřáhnete brzděný přívěs, může mít s automatem váhu 2,8 tuny a s manuálem dokonce rovné 3 tuny. Za normálních podmínek je SUV zadokolkou, otočným ovladačem v kabině však lze uvést do permanence pohon všech kol. Dobrým terénním vlastnostem dále napomáhá světlá výška 225 mm, zadní uzamykatelný diferenciál nebo vypínatelné elektronické asistenty. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes-Benz upravil legendární off-road třídy G

Karosérie se designem od Hiluxu prakticky zcela odlišuje. V přední části jsou dvě výrazné chromové lišty, oddělující světla od masky chladiče, ve spodní části je u vyšších verzí viditelný chromovaný rámeček kolem mlhovek. Hlavní světla jsou v základu sice pořád halogenová, vyšší výbavové stupně nicméně nabídnou nejen LEDky denního svícení, ale také svícení technologií Bi-LED. Z diod se skládají rovněž zadní reflektory. Kabina při rozvoru náprav 2745 mm pojme sedm cestujících v kombinaci 2 + 3 +2, příbuznost s novou generací pickupu je však na ní znát přece jen více. Palubní deska včetně sedmipalcové dotykové obrazovky multimediálního systému je například úplně stejná. Vedle infotainmentu bude v základní výbavě také sedm airbagů, klimatizace s výdechy vpředu i vzadu, couvací kamera, asistent rozjezdu do kopce nebo 17palcová litá kola. 

Mohlo by vás zajímat:  Ford Expedition 2014 - Chudší bráška Navigatoru

Jako první se nové generace Toyota Fortuner dočká na konci října Austrálie. Postupně budou následovat další státy především v Asii a na Středním východě.

Zdroj: Toyota