Svět kompaktních MPV je často považován za nudný a řidičsky nezajímavý. Většina zájemců o tento typ automobilu totiž preferuje nekonečnou prostornost a bezpečné jízdní vlastnosti, co dovezou děti pohodlně ze školy domů nebo naopak. Toyota se chce těmto zajetým stereotypům vyhnout, a proto přichází s novou generací modelu Sienta.
Ta je již na první pohled daleko dynamičtější než předchůdce i než mnoho v Evropě prodávaných konkurentů. Při délce 4235 mm, šířce 1695 mm a výšce 1675 mm mezi ně patří Opel Meriva, Fiat 500L nebo Volkswagen Golf Sportsvan. Přední části dominuje rozměrná maska chladiče, jenž je prostřednictvím dvou linek v kontrastní barvě propojena s hlavními světlomety (na přání s dodávané s LED diodami). Stejné schéma se opakuje také vzadu, kde tato linka kombinované LED reflektory vizuálně propojuje skrze spodní část nárazníku. Celkem Toyota nabídne 8 laků karosérie včetně zcela nové žluté Air, za příplatek bude dostupné provedení Flex Tones, které s pěti laky kombinuje detaily v hnědé či modré barvě.
Do zadní části auta se dostanete skrze elektricky ovládané boční posuvné dveře na obou stranách, po jejichž otevření vznikne 665 mm široký otvor. Výška od země se mezigeneračně snížila na příjemných 330 mm. Interiér samotný pojme 6 nebo 7 cestujících, přičemž ve druhé řadě sedadel došlo před koleny cestujících k 25milimetrovému nárůstu místa. Pohodlněji se bude sedět také na sedadlech ve třetí řadě, která byla rozšířena o nezanedbatelných 70 mm. Palubní deska je tvarově dost komplikovaná, přehled neusnadňuje ani přístrojový štít na vyvýšeném místě (ve stylu nových Peugeotů), jehož součástí je mimo jiné 4,2palcový TFT displej. Středovou konzoli může zdobit obrazovka multimediálního systému, díky zvýšení středového tunelu pak bude řadící páka i několik zbývajících ovladačů lépe po ruce. Toyota dále uvádí, že každý cestující sedí poblíž nějakého odkládacího prostoru. K dispozici budou tři barevná schémata kabiny, každý by si tak měl najít sobě nejbližší konfiguraci.
Motorová paleta obsahuje hned tři pohonné jednotky. Klasický zážehový čtyřválec má objem 1.5 litru a generuje buď 103 koní při 6000 ot./min a 132 Nm při 4400 ot./min nebo 109 koní při 6000 ot./min a 136 Nm při 4400 ot./min. Slabší čtyřválec má poháněná všechna kola prostřednictvím automatu Super CVT-i, silnější přenáší prostřednictvím stejné převodovky sílu jen na přední nápravu. Třetí volbou je hybrid, kombinující zážehovou patnáctistovku o výkonu 74 koní při 4800 ot./min s točivým momentem 111 Nm mezi 3600 – 4400 ot./min a elektromotor o výkonu 61 koní s točivým momentem 169 Nm. V kombinovaném jízdním režimu posílá Sienta Hybrid na přední kola celkem 100 koňských sil, energii přitom uchovává v nikl-metal hybridových bateriích.
Součástí příplatkové výbavy bude soubor bezpečnostních asistentů Toyota Safety Sense C, obsahující přednárazový systém, varování při opuštění zvoleného jízdního pruhu a automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Podobně jako většina ostatních, pro japonský trh určených modelů, nabídne i Sienta speciální provedení pro vozíčkáře. To bude vybaveno nejen rampou pro snadný nájezd vozíku do automobilu, ale též pouze pěticí sedadel. Jedinou motorickou volbou je zážehová patnáctistovka o výkonu 109 koní s pohonem předních kol. Cena modelu Welcab je nejméně 1 950 000 jenů (cca 394 000 korun). Klasická Sienta je dostupná v liniích X V Package, X a G, její cena začíná na 1 689 709 jenech (cca 341 000 korun). Hybridní provedení ve stupních X nebo G startuje na 2 226 763 jenech (cca 450 000 korun).
Zdroj: Toyota