Toyota C-HR 1.8 Hybrid – originalita a nadčasovost

Toyota C Hr Hybrid 01

Hybrid ve velmi originálním pojetí, to je Toyota C-HR, naše redakční vozidlo minulého týdne.

C-HR – compact, hybrid, revolution, tak Toyota prezentuje tento model, tvarem kompaktní vůz se čtvrtou generací hybridního ústrojí a revolučním pojetím, kdy se jeho koncepční verze dostává přímo do masové produkce.

C-HR hybrid je dokonalou zbraní do městského provozu. Jeho originální vzhled ve Vás jednoduše vyvolává zvědavost a přitahuje Vaši pozornost.

Námi testovaná verze byla vybavena benzínovou osmnáctistovkou a elektromotorem, to vše ve spojitosti s automatickou převodovkou e-CVT.

 

EXTERIÉR

Produkce japonských automobilek nás poslední dobou zahrnuje velmi zajímavými a originálními vozy. Toyota je se svým C-HR, stran vnějšího vzhledu, jednoznačně nejodvážnější.

Její boční silueta ve mne evokuje sprintera a to jeho postoj těsně před startem. Přední partie je oproti té zadní lehce přikrčena, je decentnější. Zadní partie je potom výrazně mohutnější, bohatší.

Boční profil vozu je dynamický, klínovitý, proporce plných, plechových částí oproti proskleným je výrazně disproporční.

Tato disproporce přináší vozu řadu originálních detailů, jako jsou například dveře pro posádku na zadních sedadlech, tvar a poloha jejich kliky, nebo chromovaná lišta lemující spodní hranu bočních okének a její zajímavá návaznost na tvar předního blatníku.

Přední partii vozu dominují horizontálně orientovaná světla. Jejich tvar se směrem k masce vozu výrazně zužuje a následně na masku přímo navazuje.

V rámci bočního profilu vozu stojí za zmínku ještě dolní plastová ochrana dveří a její dynamický tvar kopírující ostatní line vozu. Plastová ochrana se odehrává také ve spodních částech nárazníků a lemů vozu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST MAZDA 3 E–SKYACTIV X 186 - lehká elektrifikace X

Na boční lemy navazují blatníky vozu. Vpředu i vzadu jsou výrazně vystouplé a vozidlo opticky rozšiřují. Na přední blatníky kontinuálně navazuje přední nárazník, který je uměleckým dílem sám o sobě.

Záď vozu je zajímavě nahrbena a působí velice robustně. Koncová svítidla jsou zde vytlačena až do krajů karoserie.

Střecha Toyoty je nad zadním oknem zakončena efektním prostorovým křídlem.

Toyota C-HR je vozidlem, které je zapotřebí jednoduše párkrát obejít kolem dokola, protože až potom si uvědomíte, o jak zajímavé auto se jedná.

INTERIÉR

Interiér vozu již není tolik extravagantní jako jeho exteriér, přesto je velice elegantní.

Jedná se o kombinaci černé, modré a fialové barvy. Palubní deska a výplně předních dveří jsou propojeny jakousi modrou stuhou, která těmito prvky elegantně prochází.

V rámci přístrojové desky z ní vycházejí například boční výdechy klimatizace nebo digitální dotykový displej multimediálního systému Toyota Touch 2.

Palubní deska je ve výsledku přehledná a dobře ovladatelná.

V kapličce před řidičem je umístěn klasický rychloměr, palubní počítač a místo otáčkoměru potom ukazatel spotřeby nebo rekuperace energie, dále pak palivoměr a ukazatel teploty motoru.

Střední část palubní desky je vybavena již zmiňovaným dotykovým displejem, který zobrazuje informace o audiosoustavě, navigaci, spotřebě paliva nebo o toku elektrické energie. Dále jsou zde umístěny výdechy klimatizace a ovladače pro výhřev sedadel a oken, dále ovladače samotné klimatizace.

Mohlo by vás zajímat:  Kia Xceed 1.6 CRDI MHEV: Skoro dokonalý crossover

Středový tunel je vybaven držáky na pití, konektorem USB, voličem automatické převodovky, ovladači parkovací brzdy, tlačítka pro čistě elektrickou jízdu a pro vypnutí stabilizace vozu, dále pak loketní opěrkou s dalším úložným prostorem.

Toyota poskytuje vnitřní prostor pro komfortní cestování čtyřem dospělým cestujícím. Na zadních sedadlech je místa dostatek, a to i v prostoru nad hlavou.

Přední sedadla jsou pojata ve sportovním duchu, ze zadního pohledu připomínají závodní skořepiny, disponují také dostatečným bočního vedení.

Kufr díky tvaru vozu a umístěním baterií disponuje objemem 377 litrů

MOTOR A JÍZDA

Testovaná verze Toyoty C-HR byla osazena atmosférickým benzínovým čtyřválcovým motorem o objemu 1798 ccm a elektromotorem, dodávaná výhradně s automatickou převodovkou e-CVT.

Na výběr máte ještě benzínovou čtyřválcovou dvanáctistovku s turbem, také s automatem, nebo klasickou manuální převodovkou s pohonem jedné nebo obou náprav.

C-HR Hybrid je velice dobře naladěný pro městský provoz. Jízda s vozem je jiná, nutí Vás o ní totiž přemýšlet. Hlavně v rámci rekuperace energie a s tím spojené dobíjení baterie.

Dobíjení baterie je prováděno pomocí motoru, nebo při brždění. Další variantou je brždění, tedy rekuperace energie, motorem. K tomu slouží pozice B na ovladači automatické převodovky a brždění motorem (rekuperace energie) je tedy plně ve Vašem režimu.

Jízdní vlastnosti C-HR jsou výborné. Auto je komfortní a velice dobře ovladatelné, výborně tlumí nerovnosti na vozovce, do prostoru interiéru se přenáší minimální rázy, to samé platí i o hluku.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu 2008 GT Line 1.2 PureTech – pohledné kompaktní SUV s tříválcem pod kapotou

Spotřeba Toyoty se v rámci města, kde se projevuje spolupůsobení hybridní soustavy, pohybovala lehce nad 5 litrů. S vozem je také možné jet čistě na elektrickou energii, pouze však do rychlosti 50km/h, poté se automaticky připojí benzínový motor. Jakoukoliv dopravní zácpu jste tedy schopni absolvovat čistě na elektrickou energii.

Cestování s Toyotou po městě je tedy velice komfortní a navíc spořivé. Okresky Vás budou bavit a to díky skvěle fungujícímu podvozku. O trochu slabší je její jízdní projev na dálnici, kde Toyotě občas chybí výkon. Daleko méně zde probíhá rekuperace bržděním nebo motorovou brzdou, dobíjení probíhá tedy pomocí motoru a ubírá mu tak patřičný výkon. Spotřeba se nám v rámci dálnice zvedla na 6 litrů.

 

ZÁVĚR

Základní model Toyoty C-HR startuje na 489 900kč. Jedná se o benzínovou dvanáctistovku s manuální převodovkou. Za základní hybridní verzi dáte potom 629 900kč.

Toyota C-HR, to je dynamicky a nadčasově vyhlížející vozidlo, jeho vnější pojetí je originální a originalita, to je něco, co vozidlu zůstává i v delším horizontu času.

Je ideální společníkem do města, kde Vám díky svému hybridnímu ústrojí, bude spořit pohonné hmoty.

Jediné, co je možné vozidlu vytknout, je občasný nedostatek potřebného výkonu v rámci dálničního provozu. Jinak se Toyota C-HR jeví bezchybně a my ji můžeme jen doporučit.

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora