Pozornému automobilovému příznivci značky Toyota jistě nemohla uniknout informace o tom, že na ženevském autosalonu, byla představena nová podoba již třetí generace Toyoty Auris. A máme se opravdu na co těšit, samozřejmě za předpokladu, že její prodejní verze nebude výrazně polidštěna a nepřijde o ten ostrý kabát, kterým se nový Auris v Ženevě prezentoval.
My jsme ale aktuálně do redakčního testu dostali její dosluhující druhou generaci v provedení kombi, neboli Touring Sports s hybridní motorizací. Aktuální, druhá generace Aurisu brázdí silnice již od roku 2013, v roce 2015 pak vůz prošel lehkým faceliftem. Nám se aktuálně do rukou dostala verze pod označením Freestyle, která se pyšní omlazenějším a výraznějším zjevem, dále pak oplastováním v oblasti lemů, prahů a nárazníků. Testovaná verze byla navíc vybarvena do šedé, oku lahodící, pastelové barvy. Opravdu moc pěkná kombinace. U vnějšího vzhledu ale ještě chvilku setrvejme. Auris kombi se svým hatchbackovým sourozence sdílí stejný rozvor a dokonce stejné pojednání zadní partie, karoserie kombi tak vzniká pouhým protažením zadního převisu. Toyota Auris je ve výsledku a celkovém pojetí klidně vyhlížející vůz kompaktního tvaru, který se Vás však snaží upoutat jednotlivými detaily. Přední partie se vyznačuje poměrně úzkými světly, která jsou integrována do obdobně subtilní masky. O poznání výraznější je pomyslné proříznutí spodní části nárazníku, kde jsou společně s nasávací mřížkou umístěna, hodně do boku vytlačená, mlhová světla. Sklon přední kapoty je velmi podobný sklonu „áčkových“ sloupků, boční profil Toyoty je tak značně klínovitý. Zadní partie vozu pak v decentním kontrastu s přední části působí o poznání mohutněji. Vděčí tomu robustnímu zadnímu nárazníku, který se objemově stará o celý zadní převis karoserie. Propojovací prvek mezi zadním nárazníkem, blatníkem a pátými dveřmi tvoří zadní koncová svítidla, která jsou elegantně tvarována a horizontálně orientována. Celkový líbivý dojem pak podtrhuje již zmiňované oplastování spodní části karoserie a u testované verze vcelku nevšední barva v odstínu cementově šedé.
Interiér vozu krok s pojetím exteriéru bohužel moc nedrží. Zde se žádná velká hravost nekoná. Palubní deska je ale přehledná, striktně svisle orientovaná a s dobrým zpracováním. Velkým oživením, je celkem elegantní umístění displeje palubního infotainmentu, který je integrován do jakési desky, vlny, která z palubky efektně předstupuje. Další co v rámci palubní desky potěší, jsou krajní výdechy klimatizace, které jsou kruhové a příjemně kontrastují s hranatými centrálními výdechy. Středový panel je vybaven voličem automatické převodovky, který je v podání testovaného vozu prezentován jednoduchým a velmi decentním joystickem. Velikost joysticku má za následek velké plastové plochy okolo něj, které nejsou bohužel nikterak využity například k úložným prostorům. Co je ale zapotřebí pochválit, je velikost vnitřního prostoru Aurisu. To samé platí i o zavazadlovém prostoru, který je základem pro úspěch každého vozu této specifikace. Další plusové body Toyota sbírá za uspořádání kufru a to i v hybridním provedení, u kterého je zapotřebí se vyrovnat s umístěním baterií. Základní velikost zavazadlového prostoru disponuje 600 litry objemu, při sklopených zadních sedadlech je to poté 1658 litrů, to vše ve spojitosti s téměř rovnou plochou úložného prostoru a s nízkou nakládací hranou.
O pohon testované verze se starala zážehová osmnáctistovka s generátorem a synchronním elektromotorem ve spojitosti s planetovou převodovkou e-CVT. Celkový výkon spalovacího motoru a elektromotoru pak činí 100kW. Výkon 100kW zní celkem slušně, ve výsledku však není hybridní Auris nijak zvlášť živý. Na druhou stranu mu to ale nemůžete mít za zlé, přeci jen se jedná o vůz, který se snaží šetřit Vaše provozní náklady. Dále se jedná o vůz, který Vás neustále nutí o jízdě přemýšlet. Například volič automatické převodovky obsahuje navíc polohu „B“, při které maximálně rekuperujete elektrickou energii a dobíjíte baterie. Ve městě je Auris jednoduše v domácím prostředí, tady absolvuje mnoho kilometrů na elektrickou energii, kterou si předtím sám vyrobil nebo rekuperoval. Spotřeba vozu pak dokáže spadnout až ke 4,5 litrům. Čím více se ale vzdalujete od města, spotřeba jde bohužel nahoru. Okreskové tempo si vyžádá spotřebu okolo 6-ti litrů, dálniční potom přes 7 litrů. Podvozek je naladěn také spíše do městského prostředí a je třeba ho pochválit, to samé platí i o řízení, které by mohlo být o něco méně přeposilované, ale na druhou stranu disponuje velkou přesností.
Toyota jsi své hybridní ústrojí celkem cenní, reaguje na to však tím, že toto ústrojí dokáže být daleko více šetrné k jednotlivým dílům Vašeho vozu. Standardní ceníková cena Toyoty Auris Touring Sports Freestyle Hybrid činí 654 900kč včetně DPH. V rámci limitované nabídky EXTRA pak 599 900kč včetně DPH.
Toyota Auris Touring Sports v hybridním provedení je vozem, který cílí na jasnou skupinu zákazníků. Toyota jim nabízí pohodlný a pohledný vůz se zajímavou spotřebou a s praktickým základem v podobě velkého kufru.