Toyota šokovala novou generací modelu Auris již na konci minulého měsíce. Tehdy jsme si probrali rozměry, hlavní designovou myšlenku a lehce naťukli pohonné jednotky. Dnes jsme již o trochu chytřejší a zaměříme se hlavně na motory.
Paleta se skládá ze dvou benzínových a jednoho naftového motoru. Nesmí však chybět ani obligátní hybrid. Základ tvoří benzínový čtyřválec o objemu 1,33 litru, maximálním výkonu 73 kW a točivém momentu 128 Nm. Pokud je Vám jednotka povědomá, máte pravdu. Dost dobře ji již známe z nové generace Yarisu. Agregát potěší kombinovanou spotřebou 5,4 l/100 km, ekologové se mohou na chvíli uklidnit díky průměrné produkci 125 gramů CO2 na kilometr.
Kdo prahne po rychlosti, určitě by neměl přehlížet silnější benzínový motor Valvematic o objemu 1,6 litru a výkonu 97 kW. Točivý moment 160 Nm je přenášen na přední kola skrze manuální převodovku. Čtyřválec se 130 koníky by si v kombinovaném cyklu neměl říci o víc jak 6 litrů benzinu a vypustí do ovzduší maximálně 138 gramů CO2 na ujetý kilometr. Hezké!
Pokud si má nový model vydobýt silnou pozici na trhu, musí být dostupný také s naftovým motorem. Toyota se snaží zákazníky ukonejšit čtyřválcem D-4D o objemu 1,4 litru a výkonu 66 kW. Točivý moment 205 Nm je dobrým průměrem, potěší šestistupňový manuál s kratšími převody. Spotřeba paliva by se měla držet okolo 5 litrů nafty na 100 kilometrů.
Konečně se dostáváme na konec nabídky. Nová generace Aurisu navazuje na svého předchůdce a bude dostupná také s hybridní pohonnou jednotkou. Spojení benzínového motoru VVT-i o objemu 1,8 litru a elektromotoru není žádnou novinkou. Dokonce i souhrnný výkon 100 kW zůstal zachován. Rozdíl je však v umístění nového akumulátoru (pod zadní sedačkou), který nijak neomezuje zavazadlový prostor o objemu 360 litrů (shodný pro všechny verze). Přenos výkonu na kola skrze bezstupňovou převodovku e-CVT je u Toyoty (potažmo Lexusu) rovněž tradicí.
Hybridní pohon v kompaktním hatchbacku není o vysokých výkonech ani trhání rychlostních rekordů. Důležitá je kombinovaná spotřeba paliva a produkce emisí. Nový Auris Hybrid by měl dle údajů výrobce benzín doslova upíjet, realita však může být někde jinde. I tak je provoz za 4 litry reálný, jen je třeba se s autem trochu sžít.
Osobně se na novou generaci Aurisu docela těším. Bude zajímavé, jak obstojí v konkurenci, čítající VW Golf, Škodu Rapid, Chevrolet Cruze, Renault Mégane nebo třeba stylový Ford Focus.