Test VOLKSWAGEN T-ROC CABRIOLET – když léto, tak se vším všudy

2

Letní počasí je v plném proudu a nám se do redakčního testu dostal vůz, který je do této doby více než ideální. Týdennímu testu jsme tak podrobili Volkswagen T-Roc Cabriolet, aktuálně pouze jediný nabízený vůz „bez střechy“ z dnes tak nabitého portfolia této německé automobilky.

VW T-Roc, základ pro tento cabriolet, spadá do kategorie velmi oblíbených kompaktních SUV. Není tedy divu, že automobilka zkouší právě tento model obohatit také o variantu s plátěnou střechou. V minulosti se touto neprobádanou cestou vydal například také Range Rover se svým kompaktním modelem Evoque, bohužel však bez očekávaného úspěchu.

Testovaný T-Roc Cabriolet se k nám dostal ve velmi slušivé kombinaci bílé s černým interiérem, který byl navíc obohacen o červený akcent. Stran motorizace tu máme pohodové benzínové 1.5 TSI spolupracující se sedmistupňovým DSG automatem, dále pak vrcholný výbavový stupeň R-Line.

Foto: Jan Horský

Exteriér 

Stran vnějšího vzhledu se jedná o velmi pohledný kabriolet, jehož vznik určitě nebyl jednoduchý. Absence třídveřové varianty karoserie klasického T-Rocu si tedy vyžádala mnoho úprav. Výsledek je však velmi povedený.

Základní tvarování karoserie spadající do kategorie kompaktních SUV se tak celkem originálně podepisuje také na tvarování samotného kabrioletu. Robustní tvarování a vyšší světlá výška přináší této verzi vysoko orientovanou horní hranu bočních dveří a blatníků, mohutné spodní partie pak zajímavě a originálně kontrastují s nízkým čelním a bočním prosklením, stejně tak jako se siluetou zatažené plátěné střechy.

Námi testovaný vrcholný R-Line pak vůz navíc obohatil o černé doplňky v podobě 19“ kol z lehké slitiny Misano, o černé kryty zpětných zrcátek nebo o decentní zadní spoiler.

Mohlo by vás zajímat:  Test Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost - značně zábavné, a přesto smutné loučení
Foto: Jan Horský

Interiér 

Interiér vozu a jeho pojednání je tradiční, koncernové. Rozvržení a ovládání palubní desky tak funguje velmi dobře, v případě námi testovaného kousku byl interiér navíc příjemně oživen příplatkovým červeným dekorem „Kings Red“, který se v nemalém rozsahu uplatnil jak na palubní desce, tak i na středové konzoly a předních dveřích.

Stran vnitřní prostornosti je na tom T-Roc Cabriolet velmi slušně, vůz je koncipovaný jako čtyřmístný a ku prospěchu věci je také o 4 cm protažený rozvor. Na zadní pozice se tak celkem pohodlně usadí dva dospělí jedinci nebo dvě děti v dětských sedačkách (samozřejmostí je Isofix). K nevýhodám zadních pozic pak patří poněkud horší přístup a celkem očekávaně je tu značně větrno. Slušně dimenzovaný interiér mile překvapí také použitelný zavazadlovým prostorem. Jeho 284 l objemu (klasický T-Roc disponuje 445 l) je celkem dobře přístupných díky výše orientovanému víku. Výhodou je také možnost sklopení zadních opěradel a převezení tak delších předmětů.

VW T-Roc Cabriolet je však ideální spíše pro cestování ve dvou, pro tyto případy je pro vás a vašeho spolucestujícího připravený skládací větrný štít, který se velmi hravě instaluje do prostoru zadních sedadel. Jeho přidaná hodnota je pak jednoznačně nepopiratelná.

Ovládání stahovací střechy je plně automatické, k tomuto procesu slouží ovladač umístěný ideálně v rámci středového tunelu, přeměna vozu v kabriolet trvá pouhých 9 sekund a je možná až do rychlosti 30 km/h. Jízdu bez střechy si nejlépe vychutnáte v rámci městského provozu, kde budete jednoduše středem pozornosti, další možností je vyjet mimo město a udržovat opravdu velmi poklidné tempo. Zvyšování rychlosti totiž přináší větrno i na přední pozice, první možností jak tuto situaci řešit, je vysunout všechna boční okénka, tou další a poměrně účinnou je instalace výše avizované větrné clony.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Rapid Spaceback

Jízda s nataženou střechou je pak překvapivě komfortní, nejen tedy po stránce dobrého odhlučnění, ale také tepelného komfortu. VW T-Roc Cabriolet je tak vozem, který je schopný celoročního využití. Kolik jeho uživatelů ho ale takto využívá je otázkou, osobně ho vidím spíše jako druhé, případně třetí vozidlo v rodině.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Volkswagen T-Roc Cabriolet je aktuálně v nabídce bohužel jen s jedinou motorizací. Jedná se o přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI disponující výkonem 110 kW s hodnotou maximálního točivého momentu 250 Nm. Avizovaná motorizace spolupracuje buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem. Výkon je pak v obou případech přenášen pouze na přední nápravu.

Motorizace je i přes nárůst hmotnosti verze kabriolet adekvátně výkonná, tichá a kultivovaná, k jejím dalším pozitivům patří také slušná dávka kroutícího momentu, který je dostupný již od 1500 ot./min. Dále zde máme technologii vypínání dvojice válců, kterou v reálu prakticky nepocítíte a ještě vám uspoří nějaké palivo. S T-Rocem jsem si ve většině případů užíval spíše pohodové jízdy bez střechy, s průměrnou spotřebou okolo 6,8 l/100 km.

Testovaný kousek dále disponoval adaptivním podvozkem DCC, který výrazně dopomáhal ke změnám chování vozu v rámci zvoleného jízdního režimu. Ke stažené střeše jsem tedy nejvíce využíval komfortního režimu, který T-Roc příjemně změkčil a za vlahých reakcí vozu na plynový pedál a poklidného střídání jednotlivých rychlostí sedmistupňového automatu vám dopřál příjemně houpavé jízdy. Sportovní režim je pak pravým opakem, změní se chod převodovky, jiná je také odezva na plynový pedál, celý vůz ztuhne a přesvědčí vás o celkové tuhosti karoserie, v zatáčkách pak nabídne dostatek jistoty bez výrazných náklonů karoserie. Řízení vozu je tradičně velmi příjemné, s dobrou odezvou, adekvátní strmostí a bez přehnaného účinku posilovače.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeotu 308 SW GT PACK 1.5 BlueHDI – čekání na novou generaci
Foto: Jan Horský

Závěrem 

VW T-Roc Cabriolet je v nabídce ve dvou výbavových stupních (Style a R-Line), s jedinou nabízenou motorizací pak máte na výběr jen mezi šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňový DSG automatem. Verze Style s manuální převodovkou tedy startuje na částce 872 900 Kč včetně DPH, s automatem pak na 939 900 Kč včetně daně. Vrcholnou výbavu R-Line pořídíte od 960 900 Kč v případě manuálu a od 1 027 900 Kč se sedmistupňovým automatem. Konkrétně testovaný slušivý kousek se pak díky bohaté příplatkové výbavě se svojí pořizovací cenou vyšplhal na částku lehce převyšující 1,2 milionu korun.

Jediný z portfolia značky a v rámci automobilového trhu celkem originální kousek, to je VW T-Roc Cabriolet. Za mě velmi schopný a pohledný vůz bez střechy, který nabízí pohodlné svezení čtyřem dospělým lidem s tradičně dobře fungující koncernovou technikou.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora