Nový Volkswagen Caddy páté generace jsme v rámci redakčního testu již měli možnost vyzkoušet. Nyní tu však máme vůz s o poznání zajímavější specifikací. Aktuálně testovaná Caddy byla totiž vybavena nejsilnějším 90 kW naftovým dvoulitrem, který spolupracoval se sedmistupňovým DSG automatem.
Hlavní přidanou hodnotou testovaného vozu se však staly centimetry navíc. Pod označením Caddy Maxi totiž dostanete vůz s prodlouženým rozvorem, který se velmi pozitivně podepsal na jeho bohaté vnitřní prostornosti.
Pátá generace Caddy navíc celkem úspěšně naplňuje současný trend, ve kterém se dodávky snaží potlačit svůj užitkový charakter a přiblížit se tak k osobním vozům. Testovaná Caddy na to jde jednoduchým a líbivým designem, prostorným a Golfem tvarovaným interiérem a v neposlední řadě podvozkovou platformou MQB, která ji přináší značně komfortní jízdní projev.
Exteriér
Základní kontury vozu jsou i u nové generace tvarovány důrazem, který je kladen na praktičnost a bohatě dimenzovaný vnitřní prostor. S novou generací Caddy však přichází originální a nápadité řešení jednotlivých partií vozu.
Testovaná verze Maxi nabídne delší rozvor, který se v rámci karoserie projevuje v praktickém protažení bočních posuvných dveří. Avizované protažení pak nové generace Caddy jednoznačně sluší a proporčně se mi líbí daleko více než základní provedení.
Designově povedená je také přední partie, dominují jí objemné přední světlomety a zajímavě perforovaný nárazník. Tvarování zadní partie je pak zcela odvislé od vnitřního prostoru zavazadelníku. Světla vozu se zde elegantně a prakticky přesunula do horní partie a z větší části se tak stala součástí zadního prosklení vozu.
Interiér
Hlavní předností testované Caddy Maxi je samozřejmě bohatá vnitřní prostornost, další a neméně důležitou předností je pak sedmimístná specifikace vozu.
Prostor vymezený pro třetí řadu je dostatečný ve všech směrech, a to jednoduše proto, že jsou tyto dvě sedadla situována do slušně dimenzovaného zavazadelníku. Stejně dobrý je také přístup k těmto pozicím, který se odehrává přes rozměrné boční posuvné dveře a přes odsuvné a sklopné sedáky druhé řady. Třetí řadu pak tvoří dvojice sklopných sedaček, které jsou poměrně subtilní a velmi dobře se s nimi manipuluje.
Druhou řadu tvoří trojice jednotlivých sedadel s již avizovanou funkcí sklopení a posuvu (samozřejmostí je i úplné vyjmutí sedaček z vozu). Nastupování do těchto pozic pak probíhá přes posuvné boční dveře disponující chytrým mechanismem, který usnadňuje jejich otevírání. V případě testovaného vozu nabídly tyto „posuvky“ také velmi praktickou funkci automatického dovírání.
V rámci pozic řidiče a spolujezdce je Caddy také dostatečně prostorná, díky vyšší stavbě karoserie si pak pozici za volantem najde určitě každý. Sedadlo spolujezdce je navíc vybaveno sklopným opěradlem pro převoz dlouhých předmětů.
Caddy Maxi v pětimístném uspořádání nabídne 1057 l objemu, dále také značně praktické LED osvětlení, které je umístěné v rámci výklopných pátých dveří a které příjemně osvětluje prostor před zavazadelníkem.
V úvodu zmíněná, jistá civilizovanost dnešních dodávek, je v případě Caddy dobře patrná v pojednání samotné palubní desky. Její architektura totiž jasně vychází ze sourozeneckého Golfu. Jedná se tedy o celkem jednoduché a vzdušné pojetí palubní desky.
Ústředním motivem palubní desky je prolomená „destička“ táhnoucí se od dveří řidiče až po středový tunel. Její součástí je pak plně digitální přístrojový štít před řidičem, displej palubního infotainmentu a ovladače venkovního osvětlení. Oba displeje pak chválím za jejich příjemné grafické pojednání a celkovou přehlednost.
Tradiční minimalizace ovládacích prvků přináší i do interiéru nové Caddy výrazné optické zjednodušení, ovládání jednotlivých funkcí vozu však vyžaduje prvotní cvik. Jakmile si ale zvyknete, zjistíte, že je to velmi jednoduché a celkem intuitivní.
V centrální části palubní desky jsou umístěny dotykové ovladače zrychlené volby, jedná se o ovladač klimatizace, jízdních asistentů nebo parkovacího asistentu.
Středový tunel testované Caddy byl vybaven dnes již známým titěrným ovladačem automatické převodovky, dále zde naleznete startovací tlačítko a ovladače systému auto hold a parkovací brzdy. Samozřejmostí jsou pak porty USB-C.
Interiér testované Caddy Maxi je třeba chválit za jeho prostornost, za spoustu odkládacích prostor, za jistou optickou vzdušnost a dobrou vnitřní ergonomii. Jeho slabší stránkou jsou pak použité materiály, kterým dost často dominují tvrdé plasty.
Nabízené motorizace a jízdní dojmy
Nová generace Caddy je v nabídce buď s benzínovou patnáctistovkou 1.5 TSI, nebo s naftovým dvoulitrem 2.0 TDI. Benzínové 1.5 TSI nabídne 84 kW výkonu a je kombinováno s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem.
Naftová 2.0 TDI je k dispozici hned ve třech výkonových variantách (55, 75 a 90 kW). Tato motorizace je opět k dispozici buď s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG automatem. V nabídce pro tuto motorizaci je také pohon všech kol 4MOTION.
Námi testovány Caddy byl osazen dvoulitrovou naftou nejvýkonnější specifikace. Jeho 90 kW výkonu nabídlo zcela očekávaně slušnou jízdní dynamiku a kombinace se sedmistupňovým DSG automatem tradičně příkladnou spolupráci.
Nejsilnější nafta pod kapotou nepotěšila jen adekvátním výkonem, ale také velmi slušnou spotřebou. Caddy Maxi si během týdenního testu řekla o průměrných 6,0 litrů na 100 km.
K nejsilnější naftě a sedmistupňovému DSG automatu přidejme ještě schopný podvozek a na úspěch máte jednoduše zaděláno. Pátá generace totiž nově stojí na sdílené modulární platformě MQB. To má za následek, že mezigeneračně Caddy vyměnila zadní listová péra za vinuté pružiny a na jejím jízdním projevu je to rozhodně znát.
Jízdní projev nové generace je tedy dalším aspektem, který novou Caddy posouvá od klasického užitkového vozu k tomu rodinnému. Nadstandardní jízdní komfort podporuje také slušný zástup jízdních asistentů, samozřejmostí je tempomat, udržování v jízdním pruhu nebo parkovací asistent, Caddy vám pak umí také pomoci při couvání s přívěsem.
Závěrem
Volkswagen Caddy Maxi je dnes rodinným vozem bez kompromisů, jeho nová generace totiž celkem úspěšně potlačila jeho užitkový původ a umí nabídnout dostatečně komfortní jízdní projev doprovázený bohatou vnitřní prostorností. Její stinnou stránkou se bohužel stává vyšší pořizovací cena. Na druhou stranu, nová generace Caddy se jeví jako všestranný vůz, který si svoji vyšší cenovku u mnoha zákazníků určitě obhájí.
Základní Volkswagen Caddy s krátkým rozvorem ve verzi Cargo (2.0 TDI 55 kW) startuje na akční ceně 399 000 Kč bez DPH. Prodlouženou verzi Maxi Cargo (2.0 TDI 75 kW) pak pořídíte od 478 349 Kč bez DPH.
Verze Caddy s krátkým rozvorem (2.0 TDI 55 kW) je v akční nabídce od 519 000 Kč včetně DPH, s dlouhým rozvorem (2.0 TDI 75 kW) pak od 653 103 Kč včetně DPH. Dalšími výbavovými stupni jsou Life, Style a California.
Když se zaměříme na náš testovaný kousek, tedy výbavový stupeň Style s 2.0 TDI (90 kW výkonu) a DSG automatem, tak v případě verze Maxi statujeme již na nemalé částce 868 361 Kč včetně daně.
Zdroj: Autorský text
Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora