TEST Toyota CAMRY 2.5 Hybrid Executive VIP – lehkou modernizací zase o krok dále

0

Píše se rok 2019 a Toyota na tuzemský trh opět uvádí svůj, stran prodejnosti, veleúspěšný model Camry. Toyota Camry přichází již v osmé generaci a jako vůz vyšší střední třídy rozhodně netrpí nouzí o konkurenci.

K jejím neodmyslitelným přednostem však patří jednoduchý a pohledný design, kvalitně zpracovaný a prostorný interiér a v neposlední řadě úsporný hybrid pod její kapotou.

Osmá generace si aktuálně prošla lehkým omlazením, které se zlehka dotklo jejího exteriéru, hlavní změny se tedy odehrály v rámci interiéru, konkrétně pak v pojednání palubního infotainmentu.

Foto: Jan Horský

Exteriér – čisté a jednoduché linie

Aktuální modernizace zasáhla exteriér vozu jen minimálně. Lehkých změn se dočkala přední maska a na ní přímo navazující nárazník. Lehkou inovací pak prošly také disky kol, které nově nabídnou jiné tvarování.

Osmá generace Toyoty Camry je i nadále vozem čistých a jednoduchých linií. Nejzajímavější partií se pak stává již avizovaná přední část vozu, která disponuje elegantním a ve výsledku objemným žebrováním.

Boční partie vozu pak nechávají vyniknout  jednoduchým křivkám, stejně tak jako výrazným převisům karoserie. Za povšimnutí dále stojí proporce mezi prosklenou a plnou části bočních dveří. Camry zde, na dnešní poměry, nabízí celkem velké prosklení, které rozhodně oceníte v rámci interiéru vozu.

Zadní partii ovládají objemné a horizontálně orientované lampy, dále zde za pozornost stojí jemná odtrhová hrana víka zavazadelníku.

Modernizace osmé generace je po stránce vnějšího designu opravdu jen decentní. Vůz si tak ponechává celkem jednoduchý, designové čistý a dobře čitelný rukopis automobilky Toyota.

Foto: Jan Horský

Interiér – prostornost a prémiové zpracování

V rámci modernizovaného interiéru jsou změny již o poznání patrnější. Camry zapracovala na svém infotainmentu a nabídne nyní 9″ displej. Díky tomu je pak přepracována střední část palubní desky, kde došlo k jisté „rošádě“ mezi avizovaným displejem a výdechy klimatizace.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën DS3 1,4 VTI Young & Wild

Displej palubního infotainmentu je teď nad výdechy a z palubní desky tak „módně“ trčí. Displej nám tedy příjemně o něco narostl, i nadále se však jedná o grafické prostředí, které by rozhodně zasloužilo výrazně omladit. Displej již aktuálně podporuje propojení vašeho chytrého telefonu přes Apple CarPlay nebo Android Auto.

Palubní deska stále disponuje prvotřídním zpracováním a klasickým schématem uspořádání, včetně dynamické vlny, která se táhne od kapličky přístrojů před řidičem až do středového tunelu mezi sedačkami. Ten je vybaven elegantním voličem automatické převodovky, držáky na pití a jednotlivými ovladači pro volbu jízdního režimu, aktivaci elektrického režimu, nebo ovladači pro výhřev nebo větrání předních sedadel.

Interiér Camry nabízí velký vnitřní prostor, který se adekvátně s jízdním projevem vozu nese na velmi komfortní vlně. Samotná sedadla vozu jsou pak bohatě dimenzována, veškeré povrchy jsou měkčené a kvalitně zpracované. Příplatkový paket VIP pak na zadních pozicích nabídne elektricky polohovatelná opěradla. Ovladače pro tuto funkci stejně tak jako ovladače výhřevu či audiosoustavy vozu jsou umístěny na výklopné loketní opěrce mezi avizovanými opěradly.

Zavazadlový prostor díky většímu přesahu karoserie disponuje velmi slušným objemem 524 l (s paketem VIP 500 l). S jeho přístupností je to již horší, kufr je celkem hluboký a přístup vymezený spodní hranou zadního okna a horní hranou nárazníku není bohužel příliš rozměrný.

Foto: Jan Horský

Osvědčená hybridní pohonná jednotka

O pohon testovaného Camry se staralo, aktuálně jediné nabízené, hybridní pohonné ústrojí. Jedná se již o čtvrtou generaci tohoto pohonu, který se skládá z benzínového motoru a elektromotoru. Atmosférický benzín o objemu 2,5 litru pracuje v Atkinsonově cyklu a nabídne 130 kW (177 k) výkonu, samotný elektromotor pak 88 koní. Celkový kombinovaný výkon této hybridní soustavy následně disponuje 160 kW (218 k) výkonu. 

Vyspělost a propracovanost hybridního pohonu ke značce Toyota již neodmyslitelně patří. Stejně dobře funguje nadále i u testované Camry. Hybridní ústrojí s 2,5 litrem pod kapotou je uživatelsky velmi komfortní. Projev pohonné jednotky není nikterak „dýchavičný“ a při klidném tempu je výkonově velmi adekvátní, kultivovaný a tichý. 

Při ostřejším tempu již tradičně přichází celkem nepříjemné a výrazné vytáčení pohonné jednotky. Jedná se však o jistý  „hybridní nešvar“, na který jsme si už časem celkem zvykli. Přednosti tohoto hybridu jsou totiž jinde než v dynamické jízdě. Hybridu je prostě nejlépe ve městě, kde naplno využije svůj potenciál ve smyslu naspořené elektrické energie. 

Spalovacího motor se však u hybridní Camry zapojuje do akce pocitově velmi brzo, za to však tiše a hladce. Vůz zvládá také jízdu čistě na elektrickou energii, která však obvykle netrvá moc dlouho, většinou z důvodu vyšších nároků na akceleraci, nebo z důvodu překročení rychlosti 50 km/h. Elektromotor vozu umí ale vypomoci i při vyšších rychlostech a již rozjetý vůz výkonově lehce podpořit.

Mohlo by vás zajímat:  Test Peugeot 308 HYBRID: Elektrické dojíždění, benzinové cestování

V městském prostředí je tedy hybridní Camry jako doma a spotřeba vozu se zde pohybuje lehce nad hodnotou 4 litrů. Já jsem s ní v rámci týdenního testu jezdil za pořád slušných 6,1 litrů.

Pocitově tvrdší podvozek a nižší těžiště vozu propůjčují Camry celkem jistý jízdní dojem při zachování veškerého komfortu na palubě. Camry byla dále vybavena také volbou jízdních režimů. Klasický režim Normal doplňují ještě režimy Sport a Eco. Volbu jízdních režimů jsem však prakticky nevyužíval. Sportovní režim omezí účinek posilovače řízení a motor jde výrazněji do otáček, ekonomický režim pak celý vůz celkem znatelně utlumí. Ani jedna z těchto poloh mi tedy k charakteru testovaného vozu moc neseděla.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Trabant 1.1 Universal

Toyota Camry a její hybridní pohonné ústrojí zůstává i nadále pro klidného a rozvážného řidiče. Takový řidič pak jistě ocení velmi komfortní a v kontextu s její velikostí také celkem spořivý jízdní projev.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Aktuálně modernizovanou Toyotu Camry pořídíte od 1 010 000 Kč včetně DPH, jedná se o základní výbavu Comfort. Tradičně úsporný ceník Toyoty nás dále informuje o výbavovém stupni Prestige (cena od 1 070 000 Kč) a námi testovaném Executive (cena od 1 165 000 Kč včetně DPH).

Camry lze dále dovybavit paketem BUSINESS (65 000 Kč) a paketem VIP (145 000 Kč). Paket BUSINESS je pak dostupný pro verzi Comfort a paket VIP pro verzi Executive.

VIP paketem disponoval také náš testovaný kousek a vůz obohatil například o systém audio premium JBL s 9 reproduktory, Head-Up displej, třízónovou klimatizaci, elektrické ovládání polohování zadních sedadel, multifunkční loketní opěrku zadních sedadel, ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní sedadla, sedadlo řidiče s paměťovou funkcí, sklopná zrcátka při couvání nebo průvlak na lyže v zadních sedadlech.

Osmá generace Toyoty Camry to se svými konkurenty nemá vůbec jednoduché. Aktuální omlazení posouvá její infotainment zase o něco blíže k avizované konkurenci.  A i když v mých očích není tento posun zcela stoprocentní, její přednosti i nadále vidím úplně někde jinde. Camry totiž nabídne velmi komfortní, kvalitně zpracovaný a prostorný interiér, celkem konzervativní přesto líbivý design a v neposlední řadě úspornou hybridní motorizací. 

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

 

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora