Test SsangYong Korando: Když cena hraje prim

Img 20241022 171913

Když začnete vybírat SUV optimální velikosti – tedy žádného obrovského obra, ale ani přifouknutého prcka do města – výběr se vám jistě zúží na několik konkrétních vozů. Troufnu si říct, že mezi nimi bude Hyundai Tucson, Škoda Karoq, Kia Sportage a také SsangYong Korando. Pokud zamíříte očima na cenovky, jasným vítězem je poslední jmenovaný. Stojí ale za to si ho koupit, nebo je lepší připlatit si za konkurenci? To zjistíme v dnešním testu.

Do rukou se mi totiž dostal právě SsangYong Korando s modelovým označením MY2024. Co toto SUV nabízí, jaké jsou jeho silné a slabé stránky, a dokáže ukázat, že i za málo peněz můžeme dostat hodně muziky? Jdeme na to.

Bytelný vzhled

Už na první pohled je jasné, že SsangYong Korando neohromí nějakými extravagantními designovými kreacemi; neláká na desítky různých prolisů, netradiční kombinace materiálů či barev. Působí spíše jednoduše, až bych řekl bytelně a robustně. Opticky se také zdá být poměrně velké. Nechci však, aby to vyznělo, že auto působí usedle – to zase ne.

Img 20241022 171948

V mém případě se na designu vozu rozhodně podepsal příplatkový Black paket, který přináší devatenáctipalcová černá ALU kola Diamond Cutting, černě lakovanou střechu a zadní spoiler, černé pozadí zadních světlometů a další černé prvky v přední části místo standardních chromovaných. Nechybí ani černé logo SsangYong. V kombinaci se světlým lakem tyto černé prvky tvoří povedený designový prvek. Jen je třeba k ceníkové ceně přidat 19 900 Kč.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Talisman Grandtour Initiale Paris Energy TCe 200 EDC

Prostorný interiér

Jak už jsem naznačil, SsangYong Korando navozuje pocit velikosti, a s tím jde ruku v ruce i prostornost interiéru. Pokud očekáváte vzdušnost a dostatek místa vpředu i vzadu, budete spokojeni. Jakmile sednu, necítím se stísněně, ani na zadních sedadlech, přestože vpředu jsou pocity z prostornosti znatelně pozitivnější. Snad jen pravé koleno by nemuselo tak často bouchat o středovou konzoli, ale to je detail, než si zvyknu, že nemusím mít kolena při sezení tak daleko od sebe.

Kolem sebe mám dostatek místa a zároveň dosáhnu na vše, co potřebuji. Nemusím se výrazně naklánět, ani složitě hledat ovládací tlačítka. Základ jízdních asistentů jako držení v pruzích či nastavení adaptivního tempomatu je na volantu, ovládání teploty v podobě mechanických tlačítek a otočných ovladačů na středové konzoli, zbytek méně potřebných funkcí najdu v infotainmentu.

Img 20241022 172440

Zpracování interiéru nemá výrazné chyby. Pokud najdu nějaké drobnosti, které by mohly být lepší, vzpomenu si na cenovku a chápu, že to jinak nejde. Tím nenaznačuji, že auto působí odbytě. Pravda, musíte se smířit s tvrdšími plasty a obyčejnějším provedením některých částí, ale jiné působí zajímavě prémiově. Celkový dojem směřuje k pozitivnímu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C-Elysée 1.2 VTi - Zpátky do minulosti

Jde s dobou

V úvodu jsem zmínil, že SsangYong Korando patří mezi nejlevnější SUV ve své třídě, ale to neznamená, že by působilo jako chudý příbuzný. Naopak. Ve standardní výbavě má prvky, které u konkurence často najdete až v příplatkovém seznamu. Korando MY2024 v základu, který začíná na 549 900 Kč, nabízí černý kožený interiér, parkovací asistent, 10,25palcový HD LCD displej, elektricky nastavitelná sedadla, vyhřívání předních sedadel, automatickou dvouzónovou klimatizaci či bezdrátové nabíjení telefonu.

Pokud to někomu nestačí, může si připlatit za LED světlomety, LED mlhovky, bezklíčové odemykání, automatickou převodovku, vyhřívaný volant a nezbytnou dávku moderních bezpečnostních systémů a asistentů. Pro náročnější je k dispozici rozšiřující paket Premium+, který byl součástí testovaného vozu a stojí 49 900 Kč.

Img 20241022 172214

Motor beze změny

Chtělo by se mi napsat, že pod kapotou je stará dobrá 1.5 GDI, ale spíše bych měl říci, že je to známý motor. Abych ho označil za dobrý, musel by vyřešit hlavní slabinu Koranda, kterou je spotřeba. Už papírová WLTP hodnota u verze s automatem a pohonem dvou kol naznačuje, že kombinovaná spotřeba 7,95 l/100 km znamená, že při běžné jízdě pod deset litrů půjdete jen těžko.

Mohlo by vás zajímat:  Test Citroënu C5 Aircross SHINE 1.6 PureTech EAT8 – i nadále komfortní a velmi pohledné SUV

Benzínový motor o objemu 1,5 litru s výkonem 163 koní jede slušně, dobře táhne už od nízkých otáček, reakce na plyn jsou dobré a auto se ochotně žene kupředu. Jízdní projevy nejsou špatné. Podvozek je laděn spíše měkčeji, což dobře odfiltruje výraznější nerovnosti, ale vůz zároveň drží v zatáčkách bez rizika výraznějších náklonů. SsangYong Korando je auto pro běžné rodinné ježdění a v rámci normálního používání mu není co vytknout.

Img 20241022 171932

Vítěz poměru cena/výkon

Když to shrnu, týden jsem strávil ve voze SsangYong Korando MY2024, jehož cena ve výbavě Style+ činí akčních 549 900 Kč. Testovaný kousek s Black paketem a výbavou Premium+ přišel na 759 700 Kč. Sečteno a podtrženo, za tři čtvrtě milionu získám slušné, prostorné, dobře jezdící a parádně vybavené SUV s tovární zárukou 5 let/100 000 km.

Ano, musel bych si zvyknout na korejskou uvítací melodii po nastoupení, tolerovat vyšší spotřebu a smířit se s hlasitými upozorňujícími signály, které jsou občas zbytečně otravné. Ne vždy také asistenti fungovali stoprocentně. Ale vzhledem k ceně je SsangYong Korando vítězem v poměru cena/výkon. Pro normální rodinné použití s průměrným ročním nájezdem není o čem.

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora / David Hampl

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora