TEST Škody Superb Combi Scout 2.0 TSI DSG – terénní ambice pro rodinné kombi

0

S poslední modernizací modelu Superb přišla další možnost volby, vedle sportovně střižené varianty Sportline je mladoboleslavská vlajková loď nově nabízena také ve variantě Scout.

„Terénní“ verze, kterou již dobře známe z modelu Octavia, nově postihla i neméně oblíbený Superb. Nový Superb Scout vychází z výbavy Style a pouze z provedení kombi, k dispozici je pak s pohonem všech kol a sedmistupňovým DSG automatem.

Foto: Jan Horský

Terénní ambice a vnější vzhled

Avizovaná modernizace přinesla Superbu velmi jemné optické korekce, převážně pak v rámci přední a zadní partie. Přední partie dostala nově tvarované fullLED světlomety s technologií Matrix. Nově je tvarovaný také přední nárazník a maska, která je protažena až k předním světlometům. Zadní partie dostala světla, která obdobně jako ta přední disponují technologií fullLED. Zadní světla jsou nově také vzájemně propojena elegantní chromovanou linkou. Dále tu máme nápis „Škoda“ namísto dříve používaného klasického loga.

Nově nabízený Superb Scout se navíc pyšní výrazně oplastovanými spodními partiemi a přepracovaným předním i zadním nárazníkem. Výraznějšího oplastování se tedy dočkaly jak boční prahy, tak i samotné lemy vozu. Oba nárazníky nám pak značně zmohutněly a ve svých spodních částech dostaly lakování imitující hliník. Ve stejném barevném provedení jsou pak řešeny střešní nosiče a vrchní část bočních zpětných zrcátek.

Samozřejmostí je také plaketka „Scout“ na předních blatnících. Speciálně je pak pro tuto variantu nově nabízeno příplatkové barevné provedení karoserie Orange Tangerine (+25 000 Kč), kterým disponoval i náš testovací vůz.  

Poslední modernizaci Superbu hodnotím jednoznačně pozitivně, vůz zasáhla celkem decentně a přesto úspěšně, dodala mu jisté omlazení a v rámci přední partie rozhodně více dynamiky. Úpravy týkající se „terénní“ varianty Scout jsou pak jasně čitelné a ku prospěchu věci nikterak výrazné. 

Foto: Jan Horský

Interiér jen s minimálními změnami

Mohlo by vás zajímat:  Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T – šikmooký vyzyvatel domácího šampióna

Ohromná prostornost vládne interiéru Superbu samozřejmě i nadále, a to jak po poslední modernizaci, tak i v provedení Scout. Superb Scout se od klasické verze v interiéru liší opravdu jen minimálně. Rozdílnosti najdeme pouze v lištách s velmi elegantním  dřevodekorem, palubní deska je pak vybavena plaketkou Scout a stejně tak přední sedadla disponují tímto označením.

Palubní deska je i nadále spíše konzervativní s jednoduchým a přehledným členěním. Její zpracování a ergonomie ovládání je již tradičně na velmi vysoké úrovni.

U aktuálně testovaného vozu palubní desce dominoval 9,2“ široký displej palubního infotainmentu Columbus, jehož logicky uspořádané a přehledné prostředí již velmi dobře známe.

Kaplička přístrojů před řidičem testovaného vozu, to je plně digitální displej, virtual kokpit, který sdružuje všechny důležité informace do jedné přehledné obrazovky. Ta následně umí všechny potřebné informace prezentovat v pěti různých grafických uspořádáních.

Ohromný prostor pro posádku zůstal i ve variantě Scout zcela logicky zachován. I nadále je zde místa více než dostatek, a to jak na předních, tak i na zadních pozicích.

Avizovaná prostornost Superbu je pak nejvíce patrná na zadních pozicích, dále také ve velikosti zavazadlového prostoru, který nabídne 660 l základního objemu.  

Foto: Jan Horský

Pohonné ústrojí pro variantu Scout 

Škoda Superb Scout patří k vrcholným variantám modelu a stejně tak je osazena pouze vrcholnými motorizacemi. Na výběr máte tedy pouze z nejvýkonnější naftové nebo benzínové pohonné jednotky. Naftu zde zastupuje motorizace 2.0 TDI disponující výkonem 140 kW (190 koní) s maximálním točivým momentem 400 Nm.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Fabia Monte Carlo 1.0 TSI – česká stálice prošla modernizací

Benzínová motorizace stejného objemu, tedy 2.0 TSI nabídne 200 kW (272 koní) a maximální točivý moment 350 Nm. Obě motorizace jsou pak v této variantě kombinovány pouze s pohonem všech kol a sedmistupňovým DSG automatem.   

Foto: Jan Horský

Jízdní dojmy

Náš testovaný kousek byl vybaven avizovaným nejsilnějším benzínem a jeho kooperace se sedmistupňovým DSG automatem a pohonem všech kol byla jednoduše výborná. Motorizace je to tichá a kultivovaná s velkým dostatkem výkonu, který je dostupný již od nízkých otáček. Dvoulitrové TSI umí se Superbem celkem obstojně cvičit, vždyť na stovku to zvládá za 5,7 sekundy a maximální rychlost vozu je 250 km/h.

Při šetrném zacházení pak tato motorizace umí být i celkem „úsporná“ a jejích 272 koní si řekne i o 8 litrů na 100 km. V průměru však počítejte spíše s litry devíti.

Sedmistupňový DSG automat již tradičně řadí bez váhání, a to jak v klasickém, tak i sportovním režimu. Samozřejmostí je i možnost řazení pádly pod volantem.

Podvozkově byl testovaný vůz vybaven příplatkovým adaptivním podvozkem DCC, který nabídne hned několik dobře čitelných poloh v rámci volby jízdních režimů.

Varianta Scout si navíc vysloužila jízdní režim off-road, který upraví (zmírní) reakce vozu na plynový pedál a aktivuje jízdní asistent pro jízdu z kopce. Superb Scout dále disponuje větší světlou výškou, než je tomu u klasického Superbu, a to 151 mm (podvozek je oproti klasické verzi zvednutý o 15mm), dále pak větší ochranu podvozku.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC

Když to tedy shrneme, více oplastování jako ochrana bočních partií vozu, opticky robustnější přední a zadní nárazník, vyšší světlá výška vozu, ochrana podvozku a jízdní asistent pro jízdu v „terénu“, to vše jsou prvky, které testovaná varianta Scout přináší klasickému Superbu.

Škoda Superb Scout je stran jízdních dojmů plnohodnotným Superbem, jednoduše tak jak ho již nějakou dobu známe. Testovaná specifikace, tedy nejsilnější benzínový dvoulitr se sedmistupňovým DSG automatem a pohonem všech kol, je pak oprávněným vrcholem nabídky, do kterého bych rozhodně s chutí šel.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Verze Scout je jednoduše další variantou Superbu, která cílí na konkrétní zákazníky. Pokud tedy chcete prostorný a kvalitně zpracovaný vůz, který umí být velmi komfortní a značně dynamický na asfaltu a zároveň občas potřebujete zdolat nějakou tu polní cestu, pak je pro vás verze Scout velmi zajímavou možností.

Škodu Superb Scout pořídíte od 1 061 900 Kč včetně DPH, a to s naftovou 140 – ti kW motorizací. Nejsilnější testovaná benzínová varianta pak startuje na částce 1 135 900 Kč včetně DPH.

Mladoboleslavský Superb je již dlouhodobě mým oblíbencem, který umí být opravdu všestranný. Osobně mě to pak táhne spíše k variantě Sportline, ale to je jen otázkou našich priorit.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora