TEST Škoda Rapid Spaceback

TEST Škoda Rapid Spaceback

Taky už si pomalu říkáte, že těch bílých škodovek bylo moc? Nebylo, takže tu máme Škoda Rapid Spaceback a pro změnu v bílé. A protože se nám už ty honosně vybavené modely s velkými motory zajídají, zkusíme teď sáhnout do nižších pater a podíváme se na takřka základní model

Vzhled

Vzhled Rapidu se mi původně líbil. Vypadal svěže a moderně. Jenže pak na trh dorazila podobná, ale přeci jen o dost jiná (a hezčí) Octavia. A všchny ty drobné odlišnosti nyní na Rapidu postrádám. Například že světlomety přiléhají těsně k masce chladiče a není mezi nimi ten malý proužek v barvě karoserie. Nebo že Rapid nemá tu správnou Tornado linku na spodním okraji bočních oken, který je stále rovný. A pak je tu pochopitelně velká plocha kovu nad předním kolem, kvůli které i šestnáctky vypadají jako malá kola. Jenže Spaceback jakoby se použil z chyb a zkusil napravit co nejvíce z designérských přešlapů svého okufrovaného bratříčka. Linka se u zadního okna zvedá, automobil díky kratší zádi působí mnohem menším dojmem. Pokud vám mohu doporučit, vybírejte si jej vždy v nějaké světlejší veselé pastelové barvě a připlaťte si za to prodloužené zadní sklo až k té hraně na víku kufru a panoramatickou střechu. Na první pohled se sice tyto věci jeví jako drobnosti, ale vážně velmi výrazně zlepší vzhled vozu. Námi testovaný kousek však ani jednu z těchto věcí nemá a tak se s tím budu na těch pár dnů muset naučit žít. I to černé lemování zadních světel mi tu dost schází.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škody Octavia RS 2.0 TSI DSG 120 let Motorsport – o stupeň lepší „ereso“

Interiér

Jde o mou teprve druhou zkušenost s modelem Rapid. Ta první, se základním modelem liftbacku z prvního roku výroby a bez doplňkové výbavy sice nebyla zapamatování hodná, ale přesto ve mě vzpomínky utkvěly. A ne zrovna moc příjemné, plasty byly tvrdé, interiér celý takový pošmourný a jízdě mi Rapid přišel tak nějak mdlý. Proč by vůbec Spaceback měl být jiný, zvláště když tu máme obyčejnou verzi? A vidíte, on je. Za prvé je celý interiér z lepších materiálů a za druhé i v chudší výbavě vypadá celkem přívětivě. Své dělá i vkusný bílý dekor na palubní desce který prosvětlí záplavu černých plastů. A ani ta chybějící navigace ve finále tolik nevadí, nebo alespoň ne mě.

Příjemná jsou sedadla. Jistě, dalo by se jim vytýkat že neposkytují úplně stoprocentní boční oporu a nemůžete si sednout dostatečně nízko pro optimální posez. Copak, chápavě a souhlasně přikyvujete? Ale no tak! Tohle je Rapid bez sportovních ambicí, takže já jej chválím před nastoupenou jednotkou za velice příjemná a pohodlná sedadla, která jsme při delších jízdách velmi ocenil.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Jeep Grand Cherokee Overland- Nespoutaný indián

Jízda

Jízda s Rapidem asi nenadchne zapáleného nadšence optimální stopy schopného vysvětlovat problematiku správného načasování akcelerace v apexu. Ale on se o to ani nesnaží a na nic si nehraje. Přede mnou stojí malý bílý hatchback, který dobře uveze čtyři lidi z jednoho místa na druhé. A to celkem komfortně a v tichu. Ne, na velké výkony a ostrou jízdu zkrátka nemůžete s přeplňovanou benzínovou dvanáctistovkou moc pomýšlet, ale úplně líní díky ní malý Spaceback rozhodně není. Je fajn, že řidič má alespoň k dispozici dost dobré řízení, z jehož odezvy si může udělat i představu, co se pod přední nápravou děje. Obyčejná auta jsou většinou řidičsky naprosto mrtvá, ale Rapid Spaceback ne. Navíc díky menším kolům je jízda mnohem pohodlnější, než u těch nejlépe vybavených bratříčků. Dokoncei řadit mně v něm bavilo, protože páka zapadá do drah přesně a změny kvaltů jsou i poznat na charakteristice motoru a jeho projevu. Nečekejte žádný chrapot výkonného agregátu zvyšujícího váš tep, ale poznáte snadno, zdda máte optimální otáčky a zda motor v daný okamžik dobře táhne. Ano, nevyvolá ve vás žádné vzrušení, ale rozhodně se nedočkáte ani návalů vzteku kvůli nulové odezvě či špatným reakcím. A myslím že právě o takové předvídatelné a příjemné auto zákazníkům Rapidu jde.

Mohlo by vás zajímat:  KTM 890 Adventure: Jízda nemusí končit tam, kde končí silnice

Závěr

Co říci o Rapidu závěrem? No, těžko říct, jeho pozice mezi Fabií a Octavií mu neumožňuje manévrovat tak dobře ve vodách zájmu cílové skupiny. Velmi brzy se totiž přiblíží k ostrým útesům, které představují právě oba dlouho zavedené a mezi zákazníky oblíbené modely. Ale přesto by Rapid neměl být opomíjeným sourozencem. Má svou osobnost a tak se mi i docela líbí. Je jednoduchý, prostorný a cenově přijatelný. Pro někoho může základní verze představovat vhodnou alternativu k menší Fabii. Pokud tedy nehodláte připlácet za příliš prvků výbavy, mohl by Rapid představovat ideální volbu právě pro vás.

Porovnejte parametry vozu Škoda Rapid Spaceback s konkurencí na Autohled.cz