Test Peugeotu 2008 GT Line 1.2 PureTech – pohledné kompaktní SUV s tříválcem pod kapotou

7

Peugeot 2008 přichází se svojí druhou generací, i nadále se jedná o kompaktní SUV, které má v rámci portfolia automobilky své opodstatněné místo.

Novou 2008 jsme našemu redakčnímu testu již podrobili, konkrétně ji pak otestoval kolega David. Do rukou se mu dostala vrcholná varianta s přeplňovanou 1.5 BlueHDi motorizací a s osmistupňovým automatem.

Já jsem aktuálně dostal příležitost vyzkoušet si 2008 s přeplňovanou tříválcovou dvanáctistovkou a šestistupňovým manuálem. Vůz dále disponoval nejvyšší výbavou GT LINE a velmi slušivou barevnou kombinací.

Automobilka Peugeot v poslední době chrlí jeden zajímavý vůz za druhým, proto jsem ani chvilku neváhal a novou 2008 v této specifikace velmi rád vyzkoušel.

Foto: Jan Horský

Exteriér, značně robustní a opět velmi nápaditý  

Avizovaná četnost zajímavých modelů automobilky Peugeot je jasně patrná, vzpomeňme například na model 508, nebo novou 208, na cestě jsou také modernizované modely 3008 a 5008. Peugeot 2008 pak navazuje na aktuální trend a přichází s opět velmi odvážným a dynamickým vnějším vzhledem.

Peugeot 2008 pak jako zástupce kategorie vozů typu crossover nabídne vyšší a robustní stavbu karoserie, ze které je jasně patrná tvarová příslušnost k vozům SUV značky Peugeot.  

Přední partie nabídne typické pojetí, které je inspirované vozem, ze kterého 2008 vychází, tedy modelem 208. Samozřejmostí je objemná přední maska a Full LED světlomety s dnes již typickou kresbou „třech drápů“. Poměrně dramatického tvarování se nově dočkal také přední nárazník.

Robustní boční profil vozu disponuje stoupající linkou, která vytváří spodní partii bočního prosklení. Vůz je tak díky tomuto detailu značně dynamický a opticky je tím umocněna mohutnost zadní partie. Té dominuje celkem výrazná horizontální linie s integrovanými koncovými světly, která nesou, pro značku Peugeot, opět typický světelný podpis. Chválím chromované koncovky výfuku, které jsou integrované do zadního nárazníku a skrývají dvojici, objemové skromných, za to skutečných výfukových potrubí.

Mohlo by vás zajímat:  Test Kia ProCeed: Odvážný shooting break dobře propojuje dva rozdílné světy

Samozřejmostí pro vozy kategorie SUV je oplastování spodních partií vozu. To je nejvíce patrné v oblasti samotných prahů vozu, kde je navíc opatřeno elegantní chromovanou linkou.

Foto: Jan Horský

Interiér, i nadále s 3D i-Cockpitem

Rozvržení interiéru Peugeotu 2008 vychází z jeho menšího sourozence, modelu 208. Je tedy plně v duchu aktuálních trendů automobilky a nabídne velkou dávku originality a nápaditosti.

Samotná palubní deska aplikuje princip i-Cockpitu, nově navíc s kapličkou přístrojů v trojrozměrném provedení. Její proporce jsou jasně horizontální, navíc například oproti „pětsetosmě“ výrazně hravější a členitější. Ústředním motivem je i nadále displej palubního infotainmentu, který nabízí úhlopříčku ve velikostech 5, 7 a 10″. Displej, přes který se ovládá mnoho funkcí vozu, pak disponuje již celkem známým prostředím a dobrou grafikou. Jeho zasazení do palubní desky je výrazné, jasně orientované na řidiče a ergonomicky pak velmi dobře fungující.

Pod samotným displejem palubního infotainmentu jsou pak umístěny jak čistě dotykové, tak mechanické ovladače. Jejich centralizace a celkem titěrné pojednání uvolňují prostor ostatním prvkům na palubní desce, jako je například výklopná schránka, která disponuje prostorem pro váš mobilní telefon. Dvířka schránky se ryze prakticky vyklápí směrem k vám do vodorovné polohy, po jejím vyklopení se tak příjemně zvětší velikost odkládacího prostoru.  Po stranách této schránky jsou umístěny porty pro klasické USB a USB-C.

Prostor mezi sedačkami nabídl dva držáky na pití, ovladač pro elektronickou ruční brzdu a ovladač pro volbu jízdních režimů, dále loketní opěrku a volič klasické manuální převodovky. Ten disponuje celkem přesnými, ale bohužel stále poněkud delšími dráhami řazení.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi ASX Black Edition – limitovaná edice, která za to stojí

Samostatnou kapitolou je pak kaplička přístrojů před řidičem. Ta je již tradičně v principu I-Cockpitu vyvýšena nad malým a zploštělým multifunkčním volantem. Peugeot však od modelu 208 přichází s novinkou a kaplička disponuje 3D grafickým pojednáním. Informace o voze a řízení se pak zobrazují ve 2 úrovních podle důležitosti a priority. Zobrazované údaje si pak můžete libovolně personalizovat. 3D i-Cockpit a jeho fungování se velmi těžko popisuje, mé pocity z jeho grafického pojednání jsou však ve výsledku pouze pozitivní.

Velikost interiéru je stran šířkových rozměrů odvozena z modelu 208, zde tedy očekávejte spíše méně prostoru. Délkové rozměry interiéru jsou pak díky většímu rozvoru o již poznání lepší. Delší rozvor tedy ocení převážně posádka na zadních pozicích. Samotné sedačky jsou pak na všech pozicích materiálově velmi příjemné a komfortní.

Zavazadlový prostor 2008 nabídne slušných 434 litrů objemu a příjemně vyvýšenou nakládací hranu.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Peugeot 2008 je aktuálně v nabídce s trojicí zážehových a dvojicí vznětových motorizací, dále pak také jako elektromobil. Zážehové motorizace zastupuje přeplňovaná tříválcová pohonná jednotka o objemu 1.2 litru dostupná ve třech výkonových variantách (100, 130 a 155 koní). Vznětová 1.5 BlueHdi varianta nabídne 100 a 130 koní výkonu.

Redakčním testem nám aktuálně prošla benzínová motorizace o výkonu 96 kW, 130 – ti koní. Testovaný tříválec je pak ve svém zvukové projevu celkem jasně patrný. Nejde však o „ten“ typický tříválec, který umí být svým zvukovým projevem občas dost otravný. Tříválce PureTech totiž disponují příjemně „hlubším“ zvukový projevem, navíc je motorizace i dobře odhlučněná. Dalším pozitivem této motorizace je i její výkonost, 96 kW u testovaného vozu se jevilo jako adekvátních a absolutně dostačujících. Testovaný tříválec pak není ani nijak extrémně hladový a během týdenního testu si řekl v průměru okolo 6 – ti litrů benzínu.

Mohlo by vás zajímat:  Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – rodinná raketa

Kombinace této motorizace a šestistupňového manuálu funguje také velmi obstojně. Dálniční rychlosti se zařazeným šestým rychlostním stupněm zvládá nejen tato motorizace, ale i celý vůz s velkým přehledem.

Testovány kousek dále disponoval voličem jízdních režimů. Již tradičně se jednalo o režimy Eco, Normal a Sport. Sportovní režim pak vůz znatelně oživí a sportovní projev podpoří tužším řízením. Podvozkově je ale vůz spíše komfortní, přesto ale nabídne i dostatek jistoty při ostřejších průjezdech zatáčkami.

Foto: Jan Horský

Závěrem

V rámci akční ceny pořídíte Peugeot 2008 již od 388 000 Kč, a to se „stokoňovou“ benzínovou dvanáctistovkou PureTech a základní výbavou Active. Nejlevnější nafta, tedy 1.5 BlueHDi je opět za akční cenu k dispozici od 428 000 Kč včetně DPH.

Vůz v námi testované specifikaci, tedy s výbavou GT LINE, 130 – ti koňovou benzínovou motorizací 1.2 PureTech a s pětistupňovým manuálem startuje s cenou na hodnotě 515 000 Kč, s automatem pak od 565 000 Kč včetně DPH.

Peugeot 2008 přichází jako kompaktní SUV druhé generace, které nabídne velmi atraktivní vzhled plný robustnosti a elegantních linií, nadčasový interiér ve stylu i-Cockpitu, výkonné a celkem úsporné motorizace a zajímavé pořizovací ceny.

Nová generace 2008 tedy navazuje na aktuální trend vozu značky Peugeot. Mě osobně si vůz získal, stejně tak jako „nedávno“ představené modely 508 a 208.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora