TEST Peugeot Partner

TEST Peugeot Partner

Peugeot vydává Partner za klasické velké MPV. Jenže tento vůz vznikl původně jako dodávka a ukrýt vrozené geny je vždy těžké. Povedlo se to v případě nového Partneru?

Vzhled

Je to celkem velká krabice. Ale tím myslím važně dost velká na to, že to je vlastně malá dodávka. Zatímco první modely hravě zapadly mezi osobáky, teď už na obyčejné vozy koukáte dost z patra. Ta krabicoidnost ale není na škodu, hodně toho uvezete, ať už lidí, nebo věcí.

Interiér

Partner si nejspíše oblíbí lidé, kteří mají rádi přehled. Jednak tu máte vyšší posez, který spolu s celkovou stavbou auta zajišťuje skvělý výhled do všech stran. Možná až moc vysoký, připomíná totiž židli. A to ještě nad hlavou máte další poličku na své věci. Chválit ale musím boční vedení sedadla s hezkou látkou v oblasti lopatek, to se ve voze s vyšším těžištěm při ostřejší jízdě opravdu hodí. Pak je tu ale třeba také dvojité zpěně zrcátko. Jednou jeho částí koukáte ven zatímco druhou můžete sledovat děti na zadních sedačkách. Vkusně vypadají například kulaté výdechy ventilace nebo stříbrný plastový dekor na palubní desce. Ručka je u řidiče, ale hodně nízko. Musím se k ní ohýbat. Celkově vypadá interiér dost bytelně, jelikož má vůz dodávkové kořeny, je dobře, že víc vydrží. 

Mohlo by vás zajímat:  Kia NIRO Plug-In Hybrid, 1.6 GDI PHEV 6DCT – praktický crossover prošel decentní modernizací

Prakticky zaměřené lidi nadchne například příjemně tvarovaná hlavice řadicí páky nebo hrubší, tvrdé a dobře slícované plasty, které se snadno udržují. Ovšem při těch velkých rozměrech se nedá trochu nezkritizovat prostor v druhé a třetí řadě sedadel. Pro dospělé lidi to vzadu rozhodně nebude na delších cestách pohodlné. Alespoň že je tu asi milión kastlíků na všechny možné věci. Například ten prakticky bezedný mezi sedadly, kam když jednou dáte velkou PET lahev, už jí nikdy nenajdete. Uprostřed jsou pak velké jámy, které jsou určeny na držení kelímků. Kastlík je dvoupatrový, nad další obrovskou dírou je menší polička na doklady.  Další přihrádka je za palubním infotainmentem, další nad kapličkou s přehlednými budíky. Mimochodem displej infotainmentu je umístěný dost kolmo, nekouká se na něj nejlépe. A trochu nesvůj jsme i z další páčky pod volantem, kterou se ovládá rádio. 

Partner útočí na další sedmimístné vozy a ve srovnání s běžnými MPV by chtěl válčit na cenovém poli s dalšími upravenými dodávkami. Jako sedmimístný sice nenabízí cestujícím vzadu příliš místa na nohy (s místem na hlavu je to mnohem lepší), ale nouzově je odezete. A víte, co je vůbec nejlepší? Vyhoďte tu prostřední řadu a nechte je sedět na té třetí, místa je pak víc než v Maybachu. Přístup pak bude bezproblémový díky posuvným dveřím na obou stranách. A nebojte se, že vám pasažéři okopou interiér, vždyť je to původem dodávka, takže všechno půjde snadno umýt. Ze stejného důvodu jsou ale zadní okna jen vyklápěcí, ne stahovatelná. 

Mohlo by vás zajímat:  TEST Honda HR-V 1.5 CVT

Jízda

Možná jste dočetli až sem a napadlo vás, že pro koupi takového vozu, jakým je Partner, potřebujete více důvodů. No, zvuk motoru tím jazýčkém na vahách určitě nebude, chrochtavý dodávkový diesel se poslouchá stejně příjemně, jako Frank Sinatra po astmatickém záchvatu. Ale nevadí, protor pro posádku je báječně odhlučněný, takže projev agregtu vás nijak neobtěžuje. To spíš uslyšíte aerodynamický hluk. Skoro by se chtělo říci, že v kapitole o jízdě se snad ani nějaké zázraky očekávat nedají, ale i tak má Partner pár plusových bodů, kterými umí překvapit, například celkem přesné dráhy řazení šestistupňové převodovky. Díky dostatečnému počtu stupňů nejde ani o příliš nenasytné vozidlo. A i pružné zrychlení je dobré, s Partnerem se tak bude snadno předjíždět. Řízení je ale necitlivé, zejména kolem střední polohy. 

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Qashqai E-power – hybrid

Na cesty bude dokonalý, protože vydat se s takovou škatulí na dovolenou řeší řadu problémů. Jen si vyberte kvalitnější silnice, rány od podvozku jsou otravné, byť nerovnosti jsou pocitově ztlumeny výborně. Rozhled z vozu je díky vysokým oknům a velké prosklené ploše výborný. Navíc ta velká zrcátka orientovaná na výšku, jak se na dodávku patří, ty vám dají přesnou představu o tom, kam až Partner sahá. A kdyby někdo přeci jen váhal, zda tak velký vůz zvládne, má zde i parkovací senzory a couvací kameru. Takže nebojte, ve městě nějak vždy prokličkujete. 

Závěr

Skoro se mi až chce začít tím klišé „co říci závěrem“. Ale vážně, Partner je praktické, funkční auto. Sice neemotivní, ale na to máme jiné favority. Jako rodinné auto bych si ho pořídil snad jen, když bych měl hodně nepořádné děti, jinak bych si vybral raději běžné kombi. Tohle je totiž pořád především dodávka, jen místo nákladového prostoru jsou uvnitř zadní sedadla. Pokud ale potřebujete od auta právě to, v čem vyniká, bude pro vás dobrou volbou. Zkrátka je to děsně pohodový partner, tedy pardon, Partner.

Porovnejte parametry vozu Peugeot Partner Tepee s konkurencí na Autohled.cz