Test Peugeot e-2008 GT: Příjemný elektromobil

Img 20231219 154345

V loňském roce byla představena modernizovaná verze vozu Peugeot e-2008. Už před ní se jednalo o designově povedené auto, které bylo nyní posunuto opět o kousek dále. Pokud jde o ty nejvýraznější změny exteriéru, jsou to rozhodně modifikované světlomety, ale také upravená maska chladiče. Dále nelze zapomenout ani na nové designy hliníkových kol.

Nový Peugeot e-2008 je SUV s osobitým vzhledem. Je vybaven nejnovější generací Full LED světlometů s již tradičními 3 vrypy lvích drápů denního svícení a 3 LED drápy zadních světel. Tento nový světelný podpis ve spojení s modernizovanou maskou chladiče dodává vozu na jedinečnosti, která dokonale kombinuje eleganci s robustností.

Img 20231219 154428
Foto: David Hampl

Interiér

Interiér si stále zachovává to, co je pro vozy Peugeot tak specifické. Je to i-Cockpit. V tomto případě mluvíme o řešení s kompaktním volantem, konfigurovatelným 3D holografickým přístrojovým panelem, centrálním desetipalcovým dotykovým displejem a elegantními ovladači ve stylu klavírních kláves. Při prvním pohledu do interiéru až tolik změn nevidím, ostatně chápu že nebyly nutném, protože i-Cockpit je dlouhodobě vcelku dobře řešený. Co ale příjemně překvapilo, to je nová inovovaná verze infotainmentu. Ten je asi tou nejvýraznější interiérovou změnou. jen škoda, že tu stále nejsou populární i-Toggles a tak si musím vystačit alespoň s možností nastavit si widgety.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i30 N Performance N-DCT – premiant segmentu nově s automatickou převodovkou

Pohon

S modernizací přišly i změny, které nejsou vidět. Týkají se použité trakční baterie, která nabízí o kousek větší kapacitu, konkrétně 54 kWh. To se pochopitelně kladně podepisuje i na vyšším dojezdu modernizovaného Peugeotu e-2008. Láká na číslovku až 406 km, ale realita je pochopitelně trochu jiná. Elektromotor nabízí výkon 115 kW, tedy 156 koní, což není úplně oslňující hodnota, a tak je Peugeot e-2008 předurčen primárně pro rozvážnější jízdu. Ale díky okamžitému nástupu výkonu může být i vcelku zábavná. Dobíjet lze Peugeot e-2008 výkonem až 100 kW, což v řeči čísel znamená dosažení 80% kapacity baterie za 30 minut. Samozřejmě opět za ideálních podmínek.

Mohlo by vás zajímat:  Test TOYOTA SUPRA 3.0 LIMITED - manuálně řazená legenda
Img 20231219 155015
Foto: David Hampl

Jízdní vlastnosti

156 koní a zrychlení za 9,1 sekundy dává tušit, že elektrický Peugeot 2008 žádný závodník nebude. A to se bavíme o číslech ve sportovním režimu, jelikož při normálním a ekonomickém jsou výkony auta ještě přiškrceny. Při Eco režimu je vyloženě líný, navíc dochází ještě k utlumení výkonu topení/klimatizace, a tak je tento režim skoro nepoužitelný. Snad jen v extrémní nouzi při cestě na nabíječku. Určitou dynamickou jízdu si s vozem užít lze, ale nečekejte žádné velké zázraky. Navíc počítejte s tím, že s přibývající rychlostí vozu po dobrém nástupu výkonu začne jednoduše docházet dech.

Mohlo by vás zajímat:  Test Hyundaie Tucson 1,6 T-GDI MHEV – vybroušený diamant s kvalitně zpracovaným a prostorným interiérem

Samotné naladění podvozku je příjemné, měkké, v některých případech až spíše houpavější. Na příjemnou, klidnou, komfortní jízdu ideální stav. Nerovnosti auto žehlí velmi dobře, příjemné je i ticho během jízdy, včetně vyšších rychlostí. Kladem jsou i pohodlná sedala a pro mnohé z nás i velmi příjemné usazení díky i-Cockpitu. Určitým negativem může být absence plachtění, protože jakmile dáte nohu z plynu, začíná auto mírně brzdit. V případě volby jízdního režimu „B“ je poté k dispozici nejvyšší stupeň akcelerace. Žádný další výběr není.

 

Img 20231219 154436
Foto: David Hampl

Závěr

Modernizace Peugeotu e-2008 se z mého pohledu rozhodně povedla. Designově jde opět o kousek zajímavější auto. Nový infotainment rozhodně potěšil. Kladem je i inovace v oblasti dojezdu, který papírově překročil 400 kilometrů. Kdo hledá běžné, pohodlné auto na standardní přesuny nejenom po městě, pro toho může být elektrický Peugeot 2008 zajímavým kandidátem.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora