Test Peugeot 5008 GT 1.6 PureTech – modernizovaný a benzínový

0

Po oficiálním uvedení na trh a prvních krátkých testovacích jízdách se dostáváme k plnohodnotným redakčním testům nově modernizovaných vozů značky Peugeot, tedy modelům 3008 a 5008.

Kolega David již měl možnost otestovat vrcholnou verzi modernizovaného Peugeotu 5008, tedy vůz s výbavou GT PACK a dvoulitrovou naftovou motorizací pod kapotou.

Já si pak, díky jisté slabosti pro tento model, nenechávám jeho modernizaci uniknout a sedám do vozu, který je osazen již dobře známou benzínovou šestnáctistovkou PureTech spolupracující s osmistupňovým automatem. Aktuálně testovaný vůz dále disponuje vrcholnou výbavou GT a velmi slušivou bílou barvou Nacré.

Foto: Jan Horský

Modernizovaný exteriér

Aktuální modernizace sourozenecké dvojice Peugeotu 3008 a 5008 zasáhla, v rámci vnějšího vzhledu obou vozů, převážně přední partii. Ta doznala změn, které jsou zcela typické pro aktuální designový směr značky Peugeot.

Přední partii nově zdobí pohledná maska s prostorovým efektem, kterou tvoří velmi jemné žebrovaní přecházející až v přední světlomety. Ty jsou ve vrcholných výbavách GT a GT PACK vybaveny technologií Full LED, dále disponují funkcí přisvícení do zatáček a nově umí do jisté míry alternovat chybějící mlhová světla.

Předním světlometům samozřejmě nechybí ani ony pověstné světelné kly, které zasahují hluboko do partií předního nárazníku a dotváří tak typický look aktuálních vozů značky Peugeot. 

Líbivé a robustní tvary pak 5008 nezapře ani v ostatních partiích vozu, v boční části ji podporují výrazné plastové ochrany podběhů kol a spodní části dveří, které jsou zvýrazněny chromovanými linkami, vše v ostře řezaných liniích.

Zadní partie vozu má výrazné svislé proporce, a to nejen po vzoru svého předchůdce, ale hlavně z důvodu jeho sedmimístné konfigurace. Tato partie je oproti té přední výrazně klidnější.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Ford B-Max 1.0 EcoBoost 100k Titanium - Překvapivý šikula

Zadní lampy jsou integrovány do černého horizontálního panelu a spolu s černým lízátkem zadního okna tvoří ucelený komplet. V rámci modernizace pak dostaly zadní světlomety také technologii Full LED a členění s prostorovým efektem disponující pověstnými „drápy“.

Aktuální modernizace oba avizované vozy značně omladila a výrazově je posunula k jejím o generaci mladším sourozencům.

Foto: Jan Horský

Interiér jen s minimálními změnami

Modernizace interiéru se podepsala například na nových dekorech, tím hlavním a jasně patrným prvkem avizovaného omlazení jsou pak oba displeje. Značný posun zaznamenaly jak ve svých velikostech, tak úpravou grafického zobrazení.

Kaplička přístrojů před řidičem nabídne úhlopříčku 12,3″. Její zobrazované údaje lze libovolně měnit, případně personalizovat. Novinkou v rámci tohoto displeje je zobrazení záběrů z infračervené kamery, která vás automaticky upozorňuje na chodce či cyklisty pohybující se po vozovce. 

Displej palubního infotainmentu pak od vyšších výbav nabízí slušnou úhlopříčku 10 „. Dotykový displej, respektive jeho hlavní menu je také ovládáno z již tradiční klaviatury, která je v případě modelů 3008 a 5008 integrována do elegantní hokejky lemující středový tunel. 

Samotnému interiéru vládne princip i-Cockpitu, o kterém jsme již napsali mnoho řádků. Jedním vyhovuje, jiným naopak, osobně se jako člověk nižší postavy řadím k těm, kterým s touto koncepcí rozložení interiéru (kaplička přístrojů vyvýšená nad malým volantem) nemají problém.

Interiér Peugeotu 5008 nabídne dynamické a originální tvary, jeho hlavní předností je však vnitřní prostornost. Přední sedadla testovaného vozu nabídly dostatečný komfort, boční vedení a masážní funkci s pěticí přednastavených masážních programů. Na zadních pozicích je pak prostoru na rozdávání. Již samotné objemné dveře velmi usnadňují nastupování na tyto pozice. Zadní lavici tvoří trojice identických a do podlahy sklopných sedadel. Samozřejmostí jsou pak výklopné stolečky, kterými jsou vybaveny opěráky předních sedadel.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha XSR 900 SP: Povedený ,,naháč´´ z Japonska, s hodně nabroušeným mečem
Foto: Jan Horský

Peugeot 5008 disponuje sedmimístnou specifikací, v podlaze zavazadlového je elegantně ukryta dvojice sedaček. Jejich vyklápění je velmi jednoduché, bohužel prostoru k sezení zde není mnoho a tato místa se řadí do kategorie spíše nouzových.

Zavazadlový prostor 5008ky má příjemně nízkou nakládací hranu v kontextu s vozy kategorie SUV. Kufr nabídne jednoduché a krabicovité tvary a základní objem 702 litrů.

Foto: Jan Horský

Nabízené motorizace a jízdní dojmy

Modernizovaný Peugeot 5008 se aktuálně nabízí s dvojicí benzínových a dvojicí naftových motorizací. Plug-in hybridní, či plně elektrické pohonné ústrojí pod kapotou tohoto modelu zatím nenajdete.

Benzínové motorizace zastupuje přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech (130 koní výkonu) a přeplňovaný čtyřválec 1.6 PureTech (180 koní výkonu). Nafta je již tradičně zastoupena přeplňovanou 1.5 BlueHdi motorizací s výkonem 130 koní a přeplňovaným dvoulitrem s výkonem 180 koní.

Aktuálně testovaná 5008 byla osazena velmi dobře známou a prověřenou přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou PureTech. Ta je v 5008 naladěna na 180 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu. Zrychlení na 100 km/h zvládá s velkou 5008 za velmi slušných 8,3 sekundy a „maximálka“ je na hranici 219 km/h.

I pod kapotou 5008ky tato motorizace funguje výborně, je dostatečně odhlučněna a směrem do kabiny se projevuje velmi tichým a spořádaným dojmem. Její spolupráce s osmistupňovým automatem pak nabízí velmi komfortní jízdní projev.

Co se týká spotřeby, v případě testovaného benzínu počítejte s průměrnou hodnotou okolo 8 litrů na 100 km.

Stran jízdního projevu, testovaný kousek disponoval klasickou volbou jízdních režimů NORMAL, SPORT a ECO, které byly v rámci příplatkového systému Advance Grip Control doplněny ještě jízdní režimy BLÁTO, PÍSEK a SNÍH.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Yeti

Pro výbavy GT a GT PACK je sportovní režim obohacen o DRIVER SPORT PACK, který umí sportovní charakter vozu ještě více okořenit. Převodovka motor nikterak nešetří a velmi ochotně nechává ručičku otáčkoměru doběhnout až do červeného pole. A ano i toto sedmimístné rodinné SUV vám umí dopřát jistý „sportovní“ jízdní zážitek.

Podvozek 5008ky je laděn na komfortní notu, přesto je pocitově tužší a celkem jistý i přes jeho vyšší světlou výšku.

Foto: Jan Horský

Závěrem

Modernizovaný Peugeot 5008 pořídíte v rámci akční ceny od 614 000 Kč včetně DPH. Jedná se o vůz se základní výbavou Active s tříválcovou dvanáctistovkou PureTech a manuálním šestistupňovou převodovkou.  Základní nafta 1.5 BlueHdi opět s šestistupňovým manuálem startuje na 654 000 Kč včetně daně.

Námi testovaný konkrétní vůz disponující skoro vrcholnou výbavou GT, přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou a osmistupňovým automatem, tak ten v rámci akční ceny startuje na částce 880 000 Kč. Na úplný TOP, tedy na vůz s výbavou GT PACK, dvoulitrovou naftou a osmistupňovým automatem, na ten si připravte rovný 1 000 000 Kč včetně DPH.

Aktuální modernizace modelům 3008.a 5008 jednoznačně prospěla. Po stránce vnějšího designu zde máme nejen povedenou přední masku, ale také nové zadní lampy, vše v duchu aktuálního designového směru automobilky Peugeot. Interiér vozu pak doznal vylepšení v rámci obou palubních displejů, potěší také přítomnost jízdních asistentů poslední generace.

Model 5008 pak nabízí bohatě dimenzovaný interiér, a to v rámci karoserie, které nechybí dostatek pohledných a dynamických tvarů.

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora