TEST Nissan Pulsar

TEST Nissan Pulsar

Podruhé se nám do testu dostal hatchback Nissan Pulsar, tentokrát ale s benzínovým motorem 1.2 DIG-T.

Vzhled

Se vzhledem Pulsaru jsem neměl problém ani minule, proporčně je celkem vyvážený, nemá prapodivný jednoprostorový tvar, ke kterému se uchylují někteří konkurenti. Co mne hodně potěšilo, to je jeho krásná modrá barva. Nejen že Pulsaru velmi sluší, ale ještě jej opticky zmenšuje a hlavně snižuje. Působí tak nějak „přisátější“ k silnici.

Interiér

Také popis interiéru bych vám sem mohl v podstatě jen kopírovat. Ale zkusíme se zaměřit na věci, které na vaše smysly útočí nejvíce. Konkrétně jde o velmi pohodlná sedadla, v nichž se sedí stejně pohodlně, jako v křesle ve vašem obýváku. Látková sedačka je z neuvěřitelně měkkého a příjemného materiálu a na delších cestách si jí zamilujete tak, že nebudete chtít z vozu vystupovat. Pohodlnější je snad už jen ležení v posteli. Výborný je kulatý volant s optimálně tlustým věncem, který se vážně skvěle drží. Jediné, co mě nazlobilo, je přesednutí na sedadlo spolujezdce. Ten totiž sedí výš než řidič, takže pokud budete tato místa často měnit, budete si připadat celí nesví. Prostor vzadu mne ani napodruhé nepřestává překvapovat, opravdu uvézt zde dvě dospělé osoby není žádný problém.

Mohlo by vás zajímat:  Test DS 4 CROSS RIVOLI 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - další z klubu výjimečných

Jízda

Benzínová verze si mě okamžitě získala novou pozitivní vlastností. Jistě, jsou tu všechny ty klady, které známe už ze vznětové verze – přesné řazení, komunikativní řízení a příjemně nastavený podvozek. Vůz se chová čitelně a předvídatelně a ochotně se drží zvolené stopy. Tentokrát k tomu ovšem máme zážehový motor, který je velmi tichý a nepřenáší do interiéru žádné vibrace. A příjemně snáší Pulsar i nerovnosti, tedy určitě pokud cestujete vpředu. Vzadu se sluší přiznat, že je míra komfortu o něco horší, ale ne vyloženě špatná. Páni, teď mi to došlo, chválím tu komfort a pohodlnou jízdu u malého hatchbacku, vypadá to, že někde uvnitř mě dřímá skrytý důchodce. Ale proč ne, všechny vozy nemohou být precizní okreskové pily s tvrdým podvozkem, takže je fajn, že je tu pořád starý dobrý hatchback nižší střední třídy s konejšivou jízdou a místem vzadu, kde uveze i dospělého člověka. Navíc splašené ostré verze se prý dočkáme od divize Nismo, takže ani milovníci naklepaných plotýnek nejspíš nepřijdou zkrátka. Nedá se ovšem očekávat, že by sportovní divize odstranila problémy s celkem špatným svícením v noci.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia Combi

Stejně však, jako je tu nové pozitivum, je tu třeba i něco nového zkritizovat. Jde o sílu, nebo spíš slabost motoru. Přeplňovaná dvanáctistovka má sice papírově o pět koní více než vznětová verze, ale v reálu máte pocit, že jste asi nechali otevřenou kapotu a bujní oři někam odcválali. Motor je schopen dostat se do vyšších rychlostí a uhánět s vozem velmi svižně, ale běda vám, když budete muset zpomalit. Čeká vás opět velmi zdlouhavá a velmi pomalá akcelerace. A nemyslete si, že si pomůžete podřazením na perfektní převodovce s krátkými přesnými drahami. To sice trochu zafunguje, ale nějakou ochotou vytáčet se tedy Pulsar vážně nedisponuje. Je jedno, zda vozu udílíte povely rychle nebo pomalu, on má prostě své tempo a nenechá si od vás do své jízdy moc mluvit. Nakonec rezignujete, nasadíte stejné tempo, jakým váš děda jezdí pro rohlíky a začnete se kochat tichou a pohodlnou jízdou a příjemnou spotřebou. A to není na škodu, protože malá nádrž na 46 litrů agresivnějšímu stylu stejně moc nepřeje a dožaduje se častějšího nasycení. Naštěstí při pohodové jízdě malý motor netrpí velkým apetitem, na dálnici požaduje 7 litrů, ve městě 5 litru a mimo město 4,5 litru. Po týdnu se kombinovaná spotřeba ustálila na 4,9 litrech na sto kilometrů ujeté vzdálenosti.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G AT Revolution - i po modernizaci stále na výbornou

Závěr

Možná se vám to nezdá, ale já to auto fakt miluju. Je úžasně pohodové. I podruhé mě Pulsar přesvědčil o svých kvalitách a přednostech, kterými umně maskoval drobné nedostatky. Se zážehovou verzí jsem se sice loučil o fous snadněji než s dříve testovanou vznětovou, ale pořád jde o dobré auto, které patří mezi mé oblíbené. Nissanu vytýkám jedinou věc, s výrobou takových aut neměl nikdy přestat.

Základní cena ( 1.2 DIG-T Visia) 329 000 Kč

Cena testovaného modelu 479 000 Kč

Foto: David Rajdl (rajdlstudio.com)