TEST Mazda 6 – japonská elegance

TEST Mazda 6 – japonská elegance

Redakčním testem nám tentokrát prošla Mazda 6 a to její modelový rok 2017.

Aktuální generace Mazdy 6 je na tuzemském trhu již od roku 2013. Od té doby stačila doznat několika dílčích změn. Verze pro rok 2017 prošla lehkým omlazením a disponuje například novými diodovými směrovkami, které jsou integrované do vnějších zpětných zrcátek, interiér doznal také lehkých inovací a to například v podobě nového tvaru volantu nebo v novém head-up displaji s vyšším rozlišením.

To hlavní a důležité s čím Mazda přichází je především nové odhlučnění interiéru a tzv. G-Vectoring Control.

G – Vectoring Control, co si pod tím máme představit? Jedná se především o způsob chování vozu při průjezdu zatáčkou.

Samotný název zní vědecky, ale je to vcelku jednoduché. Pokud vjedete do zatáčky pod plynem, vozidlo danou situaci vyhodnotí a na krátký okamžik sníží točivý moment a ubere motoru sílu. Díky tomu dochází k přenosu hmotnosti na vnější přední kolo, které se více zatíží a vozidlo tak lépe zatočí.

EXTERIÉR

Současný design Mazdy 6 je velice líbivý, zaujme Vás již při prvním pohledu.

Mazda má dynamické, ne však agresivní rysy, ty jsou Vám nabídnuty bez podbízivosti s jistou dávkou lehkosti a elegance.

Mohlo by vás zajímat:  Kia NIRO Plug-In Hybrid, 1.6 GDI PHEV 6DCT – ryze praktický plugin

Karoserie Mazdy působí robustně, opticky dodává vozidlu jízdní stabilitu. Tomu napomáhá také velká maska chladiče s chromovaným lemováním v její spodní části, dále pak poměrně výrazné vytažení, rozšíření předních blatníků, které navazují na přední světlomety a svým prolisem přecházejí až do bočních partií vozu.

Chromovaným lemováním jsou zvýrazněna také mlhová světla ve spodní části nárazníku.

Přední světlomety a jejich světelný projev v kombinaci s celou přední částí dodávají vozidlu jasnou, nezaměnitelnou identitu.

Disproporce mezi prosklenou a plnou boční částí partie vozu ve Vás vyvolává pocit bezpečnosti.

Zadní část vozidla disponuje designovými prvky z přední masky, zadní lampy jsou obdobně jako přední maska podtrženy chromovanou linkou. Dynamika vozu je v zadní partii podpořena dvojicí výfuků. Zadní partie však ve výsledku působí poměrně vyváženě, klidně.

INTERIÉR

Interiér Mazdy je kvalitní, komfortní, velmi dobře zpracovaný.

Palubní desce vévodí display multimediálního systému Mazda Connect, grafika sedmipalcového displeje je jedná z mála věcí, které bych vozidlu vytkl.

V případě, že vozidlo stojí, lze ho ovládat dotykově, jakmile se však rozjedete, je možné ho ovládat pouze přes rozhraní HMI na středovém sloupku, nebo tlačítky na volantu.

Mohlo by vás zajímat:  Test TOYOTA SUPRA 3.0 LIMITED - manuálně řazená legenda

Jak již bylo zmíněno Mazda disponuje ovládacími tlačítky na volantu, u testované verze bylo možné na jedné straně volantu ovládat telefon a audio, na druhé straně potom tempomat.

Od výbavy Attraction patří ke standardu systém hlídání mrtvého úhlu, který Vás upozorňuje blikáním diody v zrcátkách a pípáním na přítomnost vozu v nebezpečné zóně, mrtvém úhlu.

Nově také tento systém obsahuje funkci Cross Traffic Allert, která Vám při couvání z parkovacího místa hlídá prostor za vozidlem a zvukově i výstražnými trojúhelníčky na středovém displeji varuje před přítomností ostatních vozů.

Pozice za volantem je dobrá, sedíte poměrně nízko a přesto je z vozu příjemný výhled. Zadní sedadla poskytují dostatek místa. Mazda nejde cestou digitalizace a stran otáčkoměru a rychloměru se drží klasických analogových ukazatelů.

Velikost zavazadlového prostoru se svými 522 litry patří spíše k průměrům. Zavazadlový prostor je však poměrně variabilní a to hlavně díky systému, který Mazda nazývá Karakuri. Páčkami se odjistí jednotlivé dělené zadní sedačky, které sami přepadnou vpřed na klesající sedáky. Pak vznikne plocha kam lze naložit až 1648 litrů nákladu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia RS - Rychlý Sluha

MOTOR A JÍZDA

Mazda v modelu 6 nabízí trojici benzínových (Skyactiv-G) motorů a dvojici naftových (Skyactiv-D) motorů. Benzínové dvoulitry mají výkony 107 a 121kW, dvaapůlka potom 141kW, naftové dvadvojky disponují výkonem 110 a 129kW. U obou verzí motorizace je k dispozici na výběr manuální nebo automatická převodovka.

Testovaná verze byla vybavena naftovou dvadvojkou o výkonu 110kW a to s automatickou převodovkou.

Měničový automat přeřazuje hladce. Automatickou převodovku je samozřejmě možné přepnout také do manuálního režimu. K tomu Vás však donutí až touha po dynamické jízdě. Nemyslím si, že Vás tyto myšlenky budou v tomto voze napadat nějak často.

Systém G–Vectoring Control a jeho přesah do řízení jsem osobně nepocítil.

Řekl bych, že to bude tím pocitem klidu, který ve mne Mazda po usednutí za volant vždy vyvolala.

ZÁVĚR

Mazda 6 je v daném segmentu jedním z nejhezčích kombíků a velkým konkurentem pro ostatní automobily. Její dynamický design je líbivý, motory kvalitní a interiér prostorný.

Mazda 6 je pro zákazníky, kteří chtějí vystoupit z řady koncernových značek výbornou volbou.

Porovnejte parametry vozu Mazda 6 s konkurencí na Autohled.cz

Jan Horský

O Jan Horský

Kontakt na autora: horsky@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora