TEST Citroën Jumper

TEST Citroën Jumper

Po silných, hbitých, luxusních a úsporných vozech z předešlých testů, byla vhodná doba zkusit něco praktičtějšího. Bez práce nejsou peníze a bez peněz není na pořádný řízek. Své o tom vědí dělníci a řidiči dodávek, tak jsme se jedním takovým řidičem na týden stali. Nové zkušenosti jsme nabírali s Citroënem Jumper s karoserií L2H2. Tato verze je v nabídce značky zhruba uprostřed.

Design – Pár odřenin snese

Rozebírání této stránky vozu užitkového typu je poměrně nesnadné, jelikož jeho design je čistě pracovní. V tomto ohledu je vše v pořádku. Rozměrné plastové nárazníky Citroëna dobře chrání před oděrkami, kterých se za svůj život dočká více než dost. Jejich přítomnost kolem celého vozu navíc vhodně kontrastuje s tmavými okny, což nevypadá vůbec špatně. Přední část vozu připomínající tlamu francouzského buldočka obsahuje rozměrné světlomety zajišťující dostatečný světelný kužel. Velké jsou i světlomety zadní, takže Vás na silnici nikdo nepřehlédne.

Interiér – Co více si přát?

Interiér je čistě užitkový, to znamená spousty odkládacích přihrádek. Samozřejmostí je prostor se skřipcem pro papírové dokumenty nad středovým panelem. Jediný problém je, že není kam si položit mobilní telefon, případně drobnosti, které potřebujete mít ihned po ruce. Sice si je můžete dát na stropní poličku, ale kdo má čas tam za jízdy hledat rukou naslepo. Případně si drobnosti můžete položit na vyklopenou plochu z opěradla prostředního sedadla, ale budou létat ze strany na stranu. K ovládacím prvkům nemám připomínek, vše bylo jednoduché a dobře rozmístěné. To platí i o ovladačích na volantu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeot 208 5D 1.2 - Francouzský elegán

Jediná věc, kterou se mi úplně nepovedlo zprovoznit, bylo nastavení klimatizace a vytopení celého prostoru pomocí nezávislého ventilačního systému za přední řadou sedadel. Co se týče výhledu z vozu, tak směrem vpřed je vše v pořádku, bohužel do stran je to horší. Oblá linka B sloupku sice vypadá hezky, ale na křižovatce s ostrými úhly se musíte hodně předklonit. Dosti otravné a zbytečné. Sedadlo řidiče jsem si užíval, tedy jeho plynové odpružení. Loketní opěrka také byla na svém místě. Horší to bylo na zbylých dvou místech vpředu, kde mě začaly po 100 kilometrů dlouhé cestě pobolívat záda. Sedadla vzadu mají na dodávku slušné boční vedení, ale jen ta krajní. Přesto jsou pohodlná. Díky velkým dveřím bylo nastupování na všechna z nich bezproblémové, stejně tak náklad zavazadel dozadu, kde byl více než dostatečný prostor.

Mohlo by vás zajímat:  Test Opel Insignia GSi: Když se z manažerského auta stává zábavný atlet

Motor a podvozek – Je jedno, co mi naložíš, já to odvezu.

Námi testovaný vůz měl pod kapotou nejsilnější naftový čtyřválec 3.0 HDI s výkonem 180 koní a točivým momentem 400 Nm, který je k dispozici už od 1700 ot/min. Výsledek je jednoznačný! Je úplně jedno, kolik vezete cestujících. Je úplně jedno, jaký náklad dozadu naložíte. S tímto agregátem Jumper odveze vše bez problému a rozhodně nebude brzdou provozu.

Zároveň se odvděčí i Vaší peněžence, jelikož za vykonanou práci na okreskách si vyžádá kolem 8.5 l/100 km a v dálničním tempu počítejte s konzumací zhruba 10 l/km. Počet cestujících na spotřebu díky točivému momentu nemá větší vliv. Šestistupňová manuální převodovka bezesporu k motoru pasuje a velkou měrou přispívá k ekonomické jízdě a na dálnici umožňuje motoru pracovat v nižších otáčkách, což jej dělá tišším.  Podvozek je při nízkém zatížení je trochu uskákaný, ale po naložení se samozřejmě zklidní a ladně pluje. Jak by také ne, vždyť se počítá s tím, že většinu své jízdy bude vůz poctivě naložen.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai i30 N Performance - velmi ambiciózní hothatch

Závěr

Bezesporu se jedná o velmi praktický vůz, vhodný na hromadné cestování a výlety, stejně jako na špinavou dělnickou práci. Příjemnou skutečností je, že si vystačíte s řidičským průkazem skupiny B. I přes rozměry vozu nebyla jízda problematická ani v městských uličkách a na parkovištích. Cena testovaného vozu činí 1 100 000,- Kč včetně DPH. Pokud ale máte zájem o levnější variantu, ceny startují na 782 760,- Kč včetně DPH.  

 

Základní cena vozu: 782 760,- Kč včetně DPH
Cena testovaného vozu: 1 100 000,- Kč včetně DPH

 

Klady

– výkon motoru

– dostatek prostoru pro zavazadla i cestující

– pohodlné sedadlo řidiče

– dostatek odkládacích míst

– agilita

Zápory

– volant nastavitelný pouze v jedné ose

– horší výhled do stran

– měně pohodlné sedačky pro spolujezdce

– nepohodlná přední lavice

Porovnejte parametry vozu Citroën Jumper Kombi s konkurencí na Autohled.cz