Volkswagen představuje druhou generaci Tiguanu

Obnova řady Volkswagenů nižší střední třídy je, zdá se, u konce. Po sedmém Golfu a jeho jednotlivých derivátech totiž přišel čas pro druhou generaci Tiguanu. Kompaktní SUV narostlo do všech směrů, používá modulární platformu MQB a pod kapotou se objeví motory TSI i TDI, respektive plug-in hybrid. Z designového hlediska nejde o žádné velké překvapení. …

Číst více

Volkswagen přichází s Golfem Sportsvan R-Line

Sadu sportovních doplňků R-Line dnes umí nabídnout téměř každý model Volkswagenu včetně nedávno odhaleného MPV Touran. K němu se nyní přidává jeho menší sourozenec Golf Sportsvan, přičemž ani u něj nebudou chybět balíčky, zaměřené na karosérii, interiér a techniku. Exteriérové změny zahrnují především nové nárazníky – vpředu s černou, respektive chromovanou, lištou a většími nasávacími otvory, vzadu …

Číst více

Volkswagen používá nové motory Euro 6 pro Golf Cabriolet

Silnice již delší dobu brázdí sedmá generace Volkswagenu Golf a to jako hatchback, kombi nebo praktické MPV. Jedna karosářská varianta však stále spadá pod Golf s pořadovým číslem šest. Kabriolet s plátěnou střechou se ani letos do důchodu nechystá, ba právě naopak se dočkal moderních pohonných jednotek. Ty samozřejmě vyhovují emisní normě …

Číst více

Historie Volkswagen 147

Volkswagen Brouk byl velmi úspěšným modelem, kterého se ve Wolfsburgu nechtěli jen tak vzdát. A tak na stejném základu vznikala řada různých automobilů – Typ 2, neboli dodávka Transporter, Typ 3, tedy sedan, kombi nebo fastback pojmenovaný 1500 a Typ 14 neboli sportovní kupé a kabriolet Karmann Ghia. Všechny měly podvozkovou platformu Brouka …

Číst více

Volkswagen uvádí na trh upravený Sharan

Hlavním prvkem nedávné modernizace Volkswagenu Sharan bylo zavedení pohonných jednotek, které plní emisní normu Euro 6. Nyní míří velké MPV na český trh, kde bude bojovat se základní cenou 900 tisíc korun. Ačkoliv například v sousedním Německu dostanete Sharan hned se čtveřicí motorů včetně zážehové čtrnáctistovky TSI, český zákazník si musí …

Číst více

Volkswagen T1 Bus ve stylové úpravě

Šest let strávil švýcarský karosář Fred Bernhard stavbou tohoto do detailu propracovaného Volkswagenu T1. Ten přitom začal svůj život už v roce 1962 a k Bernhardovi se dostal ve značně zuboženém stavu.  Po šesti letech tvrdé práce však model, populární i mezi hippies, opět vypadá, jako kdyby právě vyjel z továrny. Nečekejte však nějaký dýchavičný …

Číst více

Volkswagen odhalil nový dvanáctiválec

Světu už pěkných pár let vládne downsizing, tedy dolování co největšího výkonu z objemově co nejmenších motorů pomocí přeplňování. Čas od času se však najde výrobce, co na podobné trendy jednoduše kašle a vybaví svůj nový vůz velkoobjemovým osmi- či dvanáctiválcem. A jeden takový motor, doplněný o dvojité přeplňování, ukázal na Vienna Motor Symposium …

Číst více