Historie Volkswagen 147

Volkswagen Brouk byl velmi úspěšným modelem, kterého se ve Wolfsburgu nechtěli jen tak vzdát. A tak na stejném základu vznikala řada různých automobilů – Typ 2, neboli dodávka Transporter, Typ 3, tedy sedan, kombi nebo fastback pojmenovaný 1500Typ 14 neboli sportovní kupé a kabriolet Karmann Ghia. Všechny měly podvozkovou platformu Brouka a vzduchem chlazený čtyřválec za zadní nápravou. A stejně se zrodila i menší dodávka 147, které se přezdívalo Fridolin.

Ten vznikl na popud německé pošty, která hledala vhodný malý rozvážkový automobil. Volkswagen se rozhodl vyvinout nový vůz na míru na základu klasického Brouka, ale nakonec se jako vhodnější ukázalo šasi typu 14, tedy kabrioletu Karmann Ghia se širším rozchodem kol a nezávislým zavěšením. Odtup pochází i název nové dodávky – typ 147. Karoserie vyráběla firma Westfalia, původně ještě pod starým názvem Franz Kobel & Son. Vůz měl mít objem úložného prostoru 2 metry krychlové, užitečnou hmotnost 400 kilogramů a posuvné dveře pro posádku. Poprvě se Fridolin představil ve Frankfurtu v roce 1963.

Mohlo by vás zajímat:  Vůz Škoda Superb českého prezidenta předán do sbírky Národního technického muzea v Praze

Vůz se tak osvědčil, že brzy rozvážel poštu nejen v Německu, ale i ve Švýcarsku. Sloužil také u německé letecké společnosti Lufthansa. Ve výrobě nakonec vydržel celých deset let. Celkem vzniklo 7340 vozů, dnes se ovšem ví jen o osmdesáti vozech. Za to může hlavně špatná antikorozní ochrana. Motor o výkonu 25 kW měl se skoro tnovým vozem co dělat. Byl ale spolehlivý a lehce opravitelný. Dnes je Volkswagen 147 raritou, která má i historickou hodnotu.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Porsche 934.5

Foto: Commons.wikimedia, Flickriver, Wikipedia, Autobild, Fahrzeugbilder, Auto