Historie Ferrari Superamerica

Ve Ferrari se rozhodli zaměřit se na prodejní úspěchy v USA a tak se nástupcem typu 375 America stal model 410 Superamerica. Poprvé byl představen v Paříži v roce 1956. Tedy alespoň podvozek, karoserie od Pininfariny se představila až v Bruselu. Pod kapotu nového vozu se nastěhoval pětilitrový vidlicový dvanáctiválec Lamperdi s výkonem 250 KW. V závěru …

Číst více

Historie Ferrari 365 GT

O Ferrari se říká, že vyrábí skvělá auta, když se jim moc nedaří. Hlavně tedy, když se jim nedaří na závodních tratích Formule 1. Z mnohem temnějšího období pochází i sportovní typ 365 GT 2+2. Ten se zrodil v době, kdy pyšnému maranellskému hřebci hrozil bankrot. Firmu měl zachránit Ford, ale Enzo si prodej …

Číst více

Historie Ferrari 500 Superfast

Jméno Superfast se u italské automobilky neobjevilo poprvé, nesl jej už koncept 410 Superfast. V roce 1964 se však v Ženevě představil rychlejší a luxusnější model, který si toto jméno vypůjčil. Původně sice měl převzít od předchůdce jméno Superamerica, ale po instalaci pětilitrového vidlicového dvanáctiválce se třemi karburátory Weber s výkonem 294 kW konstruktéři usoudili, …

Číst více

Ferrari 308 – Zrod legendy V8

Ferrari 308 bylo uvedeno v roce 1975, kdy nahradilo typ Dino 246 a prodávalo se souběžně s typem Dino 308 GT4. To byly vlastně jediné modely, které neměly dvanáctiválec, proto se prodávaly bez označení Ferrari. Typ 308 byl tak vlastně prvním vozem z Maranella, který tradici porušil. Vůbec to ale nevadilo, protože nový vidlicový …

Číst více

Ferrari 308 GT Rainbow

O tomhle autě jste pravděpodobně nikdy neslyšeli. Jedná se o práci designérského studia Bertone, a je to první kabriolet s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed, takže koncepce, ke které se Ferrari vrátilo až s modelem 458 Spider. Design je poplatný své době, takže plný hran a ostrých úhlů, no vždyť jde o auto z roku 1976. Na rozdíl od moderního bratříčka je u Rainbow ke složení střechy …

Číst více

Ferrari 308 GTB Michelotto – Chrabrý ital v pohorkách

Vznik vozu byl docela zvláštní. Původní model, ze kterého vznikla tato rally bestie byl představen roku 1975 na pařížském autosalonu. Autorem designu byl slavný Pininfarina. Nápad na závodní speciál se zrodil v hlavě Francouze jménem Jean-Claude Andruet. Přesvědčil jednoho krajana, jenž byl dovozcem Ferrari o tom, že rallyová 308ka může mít úspěch. Tento dovozce jménem Daniel Marin …

Číst více

Ferrari F355 – Další dvacátník

Dvacetiny už je řádný věk. A letos tyto kulatiny slaví Ferrari F355, které se pak vyrábělo dalších 5 let do roku 1999. Za tu dobu vzniklo 11 273 vozů. Jejich tvar navrhnul Pininfarina, takže neni divu, že F355 vůbec nezestárlo. Kromě klasického kupé nazvaného Berlinetta se vyráběla ještě targa GTS a Spider. A všechny …

Číst více

Historie Ferrari Testarossa

Psal se rok 1984 a v Maranellu začala z výrobních linek sjíždět Testarossa. Neuvěřitelně vypadající sportovní vůz s dvanáctiválcem uprostřed a pohonem zadních kol, jehož vzhled má na svědomí studio Pininfarina. Ve výrobním programu automobilky nahrazuje typ 512 BB. Během výroby trvající ro roku 1996 se dočkala i několika modernizací. Celkem se vyrobilo takřka 10 tisíc …

Číst více