Nejenom u auta, ale i u motocyklu můžeme řešit spotřebu. Teď je cena paliva poměrně nízká, ale až stoupne, může být tato potřeba mnohem aktuálnější. Jak na to, aby vaše jízda byla stále zábavná, a přitom ekonomická? Stačí dodržovat několik pravidel.
Zahřívání motoru
Řada motorkářů svou motorku nastartuje a nechá ji nějaký čas běžet, pro zahřátí motoru. Pro mnohé přirozená věc, ale na druhou stranu, tento běh na volnoběh vyžaduje palivo, které zbytečně mizí z nádrže. Když budou první kilometry naší jízdy rozvážné, dá se obejít i bez tohoto zahřívání motoru, které zbytečně plýtvá palivo.
Plynulost jízdy
Nic nemá na spotřebu motocyklu větší vliv, než plynulost jízdy. Podobně jako v autě, i tady je možné optimalizovat rozjezdy, na dojezdy využít plachtění, a mnoho situací předvídat. Čím plynulejší vaše jízda bude, tím příznivější bude po každé vyjížďce také spotřeba paliva. Navíc agresivní jízda brzda-plyn je i velmi nebezpečná.
Maximální rychlost
Kdo by odolal možnost pořádně zatáhnout za plyn a dosáhnout rychlosti blížící se limitům stroje. Dlouhodobé porušování povolené rychlosti vás však může stát nejenom nemalé peníze za pokuty, ale i nemalé peníze za benzin. S přibývající rychlostí stoupají nejenom otáčky, ale je třeba překonávat i větší odpor vzduchu. A tak motor potřebuje i více paliva.
Tlak v pneumatikách
Opět stejná věc, jako je tomu v případě automobilů. I u motorek je třeba hlídat tlak v pneumatikách. A udržovat ho v optimálním rozmezí. Správný tlak v pneu má vliv nejenom na samotnou jízdu a na chování pneumatik na silnici, ale má vliv také na to, jaká bude spotřeba vaší motorky. Občasná kontrola a dofouknutí a účet za roční provoz bude o poznání příznivější.
Zbytečná zátěž
Pokud jsou věci, které nepotřebujete v danou chvíli vozit, nechte je doma. Každá věc, kterou s sebou na motorce máte, zvyšuje celkovou váhu. A čím větší váhu bude motor muset uvést do pohybu, tím více paliva k tomu bude muset využít. Když to jde a je to možné, cestujte na lehko a uvidíte, že spotřeba bude opravdu nižší, než dříve. Často se to nezdá, ale i pár kilo může rozhodovat.
Aerodynamika
Tu už jsme zmínili v případě rychlosti, kterou jedete. Čím lepší je aerodynamika, tím lépe vzduch kolem vás obtéká a tím menší odpor musíte překonávat. Zaujměte na svém stroji optimální polohu, jak pokud jde o aerodynamiku, tak i vaši pohodlnost, i bezpečnost. A porovnejte spotřebu s předchozím obdobím, kdy jste toto neřešili. Opět by měla být nižší.
Zdroj: Autorský text