SsangYong Tivoli naruší nudnou šeď města a zvládne i terén. Ale ta spotřeba

Img 20191222 135113

O korejské automobilce nebylo nějaký čas slyšet. Její pokusy se prosadit na tuzemském trhu byly na nějaký čas utlumeny. Až do dnešní doby, kdy se opět snaží oslovit tuzemské zákazníky. Jedním z vozidel, kterým se to má podařit, je SsangYong Tivoli. Varianta DLX PLUS 1.5GDI 163k AWD A6 se dostala i do našeho testu. A jak si vedla?

Designově zaručeně nezapadne

SsangYong Tivoli je přesně tím modelem, o které je v poslední době zájem. Tedy kompaktní SUV, která jsou jako stvořená pro všestranné využití ve městě i mimo něj. Ale pozor, tento vůz nezklame ani v terénu. Ostatně že se může skvěle hodit i mimo silnici svědčí třeba oplastování lemů blatníků, nebo i větší světlá výška. Právě ta přidává vozu na celkové robustnosti. Mnohé pochopitelně zaujme i výraznější znak SsangYong, který ne každý zná, což může zajímavě přitáhnou pozornost okolí.

V minulosti nebyly vozy SsangYong nijak designově zajímavé. Současné Tivoli tento názor jasně mění. I když svým designem směřuje spíše do hranatějších než oblých a elegantních tvarů, vůbec to nevadí. Právě to ho může odlišovat od řady konkurentů. Styl mu určitě přidává jak výraznější kapota, tak i zajímavé tvary na bocích, stejně jako na zádi. Přidejme k tomu několik elegantních černých i chromových prvků, tmavá kola a v tu chvíli musíme říci, že auto s bílým lakem vypadá vcelku povedeně.

Mohlo by vás zajímat:  Test Volkswagen Golf GTI - tichá voda břehy mele

Uvnitř je místa více než dost

Už z venku vypadá SsangYong Tivoli jako prostorné auto. A to se potvrdilo, jakmile jsme do něho usedli. V tomto směru se není třeba obávat se jakékoliv stísněnosti. Do auta se velmi pohodlně nasedá, jak cestující na předních, tak i na zadních sedadlech mají kolem sebe dostatek místa výhled absolutně nic neomezuje.

Svou velikostí nezklame ani zavazadlový prostor. I když se může jevit celkem krátký, vynahrazuje to svou hloubkou. Celkově nabídne objem o velikosti 427 litrů, což je pro kompaktní SUV přijatelná hodnota. Samozřejmostí je možnost jednoduchého sklopení sedaček a k dispozici je o poznání více.

Přitáhne pozornost i výbavou

SsangYong Tivoli se rozhodně nemusí stydět ani za svou výbavu. Třeba digitální kokpit nabízející řadu možností nastavení a přizpůsobení, kožené potahy sedadel, bezklíčové odemykání vozu, bezklíčový start, nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v šesti směrech. V podstatě není šance, že byste se necítili pohodlně. Dále nechybělo ani vyhřívání, stejně jako větrání sedadel, systém držení vozidla v jízdním pruhu, či tempomat.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C1 Airscape Feel Edition 1.2 PureTech

Na středovém panelu je k mání dotykový devítipalcový displej, který dnes už kromě v podstatě standardní navigace nebo couvací kamery (která však zaujala dobrým rozlišením i existencí pomocných čar) nabídne i Android Auto a Apple CarPlay. Naše testovací verze měla dále takzvaný „Black Paket“, který auto zajímavě esteticky vylepšuje jak černou střechou, tak i černě lakovanými osmnáctipalcovými koly.

Dobrý výkon, pohon 4×4, ale ta spotřeba…

Pojďme pod kapotu, kde měla naše verze benzinový motor 1.5GDI s výkonem 120 kW. Pohon 4×4 lze v případě potřeby jednoduše aktivovat tlačítkem na středovém panelu a výkon vozu bude rozdělen v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Jinak je pochopitelně možné nechat vše na voze a jeho vyhodnocení situace, kdy v případě potřeby pošle část výkonu i na zadní nápravu. Zaujal i celkově tichý jízdní projev, stejně jako bezproblémové zvládání zatáček a držení jízdní stopy. Ani podvozek neměl problém s jakýmikoliv nerovnostmi. Všechny bylo bez problémů absorbovány.

Co může lehce vadit je šestistupňový automat. Zatímco v rámci běžné jízdy ať už ve městě nebo mimo něj zaujme jeho bezproblémovost, v případě kolon je třeba počítat s výraznějším cukáním, které nemusí být úplně příjemné. Jakmile se dosáhne nějaké běžné rychlosti, zaujme celkem rychlá odezva plynu, což se hodí v případě snahy o prudší manévr. Intenzitu sešlápnutí plynu si však rychle rozmyslíte ve chvíli, kdy začnete sledovat svou spotřebu. Že si SsangYong Tivoli vezme na sto ujetých kilometrů 8–9 litrů nebude nic neobvyklého.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeot Partner

Závěrečné shrnutí

Čím vůz SsangYong Tivoli zaujme? Rozhodně nezklame svým designem, vnitřním prostorem, výbavou, stejně jako pohonem 4×4 či vcelku solidní velikostí zavazadlového prostoru. Kde má přece jenom ještě nějaké rezervy, to je automatická převodovka jejíž hlavní problém pocítíte především při popojíždění. Velkým mínusem je spotřeba, kterou by chtělo o nějaký ten litr stáhnout.

A na kolik SsangYong Tivoli vyjde? Cena základní verze je celkem příjemná, protože toto povedené auto lze pořídit už za 369 900 Kč. Touto cenovkou dokáže automobilka řadu tuzemských zájemců jistě přitáhnout. Kdo samozřejmě zatouží po něčem lepším, musí vytáhnout z kapsy o něco více. Naše testovaná verze s příplatkovou výbavou vyjde na 616 100 Kč, což lze stále hodnotit jako poměrně příznivou cenu.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora