SsangYong představuje druhou generaci MPV Rodius

Kdo zná zatím ještě současnou generaci MPV Rodius od jihokorejského SsangYongu ví, že o královnu automobilové krásy se zrovna nejedná. SsangYong si vzal kritiku k srdci a včera představil generaci novou

Ta se bude jmenovat Korando Turismo (v Evropě Rodius) a je přímým nástupcem tolik kritizovaného MPV. Když jsem na začátku zmiňoval design a uvědomělou automobilku, myslel jsem to doslova. Na původní auto odkazuje snad už jen velikost. Kompletně byla přepracována přední část, která nese nové designérské prvky značky. Ty se konec konců objevují také na zadní části. Nejdůležitější změnou je však opuštění podivného zapuštění zadního okna do boku automobilu. 

Mohlo by vás zajímat:  Nový Renault Kadjar je samé příjemné překvapení

Zatímco exterier prošel hotovou revolucí, interier dostal spíše výraznější facelift než zcela nové tvary. Patrné to není jen na tvaru středového panelu, ale také při pohledu na budíky nebo volant. Každopádně má nové Turismo nově rozvržené postavení ovladačů, upravené výdechy ventilace nebo zcela nový panel před volantem. Zlepšit by se také měly materiály a hlavně, interier už nevypadá tak lacině!

Obrovskou výhodou předchozího Rodiusu i nového Turisma je variabilita a velikost interieru. Na délku 5130 mm dlouhé MPV se pyšní několika variantami uspořádání. Na místo určení totiž převezete 7, 9 nebo dokonce až 11 pasažérů! Potom už však bude nejspíše nutný řidičák na větší automobil než jen osobní. Ten bude potřeba i tehdy, pokud sklopíte všechna sedadla. 3240 litrů zavazadlového prostoru udělá z Turisma rázem ryzí dodávku. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje nové BMW G 310 R. Svěží vzduch do skupiny dynamických roadsterů

Pod kapotou se v Evropě objeví pouze jediný motor – dieselový čtyřválec 2.0 e-XDi o výkonu 155 koní. Motor bude k dispozici s manuální 6-ti stupňovou převodovkou nebo 5-ti stupňovým automatem T-Tronic. Na vybraných trzích mimo Evropu se pod kapotou dostane také zážehový šestiválec 3.2. Důležité je také zmínit, že jak dieselová, tak i zážehová varianta nabídnou pohon všech čtyř kol. 

Cenu si automobilka prozatím nechává pro sebe, ale čekat již dlouho nebudeme. Evropská specifikace se v plné parádě ukáže již 5.3 na ženevském výstavišti Palexpo. Do té doby si musíme vystačit s informací, že domácí trh dostane tři stupně výbavy (LT, GT a RT) a ceny v přepočtu od 430 000 Kč. 

Mohlo by vás zajímat:  Výroba zahájena. Hyundai spustil v Turecku produkci nového modelu i10

##Korando##